Gegevensanalyse Trajectdag 19 januari 2012 Steunpunt Jeugd.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opdracht 1 Waarom is het voor een onderneming belangrijk om een strategie te hebben? Zonder strategie is het niet duidelijk voor het de organisatie hoe.
Advertisements

Marketingplanning en -strategie
STRATEGISCHE PLANNING
ACADEMISCH ERFGOED IN VLAANDEREN Een voorlopige synthese Antwerpen, 4 mei 2012.
Aanzet tot strategisch denken
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Geert Bourgeois Viceminister-president Vlaams minister van Bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse Rand.
De drie stappen van systeemontwikkeling
Introductie beleidsplanning
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
22 maart 2012 Meerjarenbeleid AV De Spartaan Evaluatie beleid Bepaling doelstellingen (wenselijke situatie) Alternatieven en haalbaarheid.
Activiteit 1.6 Bepalen niet-functionele eisen
Katholieke Hogeschool Kempen Activiteit Definiëren mens - machine dialoog Doel: o Elementaire processen vertalen naar procedures o Handmatige vs.
1 Advies ‘Waarheen met het lokaal woonbeleid’ Presentatie Studiedag VVSG 12 juni 2012.
Social Media Audit.
HRM beleidsplan & Strategisch competentiemanagement
Netwerk Organisatiebeheersing 30 september 2010 Een matuur HRM-beleid.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet
Risicoanalyse voor het waterbeheer:
Utrecht Danst. Jaarlijks festival Organisatie door Culturele Zondagen en Vrede van Utrecht 2013 de 4 e editie Meerdere locaties in Utrecht.
Gerard Ekdom in poppodium 013, Tilburg
Doelen Soorten vormgeving.
1 Stappenplan gemeentelijke volksraadpleging Arthur De Decker, ervaringsdeskundige Januari 2006.
Marketingproject-communicatieplan
1.1 Cockpit informatie.
SUCCESVOL VERENIGINGSMANAGEMENT IN VIJF STAPPEN
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Verkenning Strategische personeelsplanning voor [uw organisatie]
Opstellen van een (jeugdsport)beleidsplan
“Krachtig bestuur in Brabant” een project van provincie en VBG
1. 2 JAARVERSLAG  Wat vooraf ging  Missie  Doel  Structuur en Organisatie  Projecten  SWOT.
SWOT speerpunten € € Sterktes Zwaktes Kansen Bedreigingen
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
6 stappen in Risico management
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Het cultuurbeleid 2021 en verder
Onderwijsdag Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen WELKOM
Het ontwikkelen van een REDD+ nationale visie en strategie
Indeling van hoofdstuk 2
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
planning analyse voorbereiding actie
Marketing Week 2, les 2.
Doepakket "Kinderopvang voor iedereen"
Internationale handel
Marktonderzoek Marktonderzoek.
Van decreet naar beleidsplan
Stap drie bij projecten
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Gegevensanalyse Trajectdag 19 januari 2012 Steunpunt Jeugd

Gegevensanalyse

2 grote stappen STAP 1: SWOT-analyse (= interpreteren van gegevens)  Gegevens ordenen in SWOT-tabel  Beleidsuitdagingen formuleren STAP 2: BU’n clusteren en prioriteiten bepalen op basis van definitieve BU’n: strategische en operationele doelstellingen (= volgende fase)

STAP 1: SWOT-analyse DOEL van SWOT-analyse: te weten komen welke uitdagingen voor het beleid van de organisatie in de gegevens vervat zitten dus UITKOMST SWOT-analyse: beleidsuitdagingen

1. Gegevens rangschikken in SWOT-tabel Voorbeeld -Oplijsten van sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen (> gegevensverzameling) -Prioriteiten bepalen 2 stappen:

2. Beleidsuitdagingen formuleren Voorbeeld -In groep doen! -BU’n: in functie van missie -Elke BU een specifiek nummer kansenbedreigingen sterkteinvesteerverdedig zwaktebeslisbeheers de schade -Gegevens combineren en tot vier mogelijke conclusies komen

STAP 2: Clusteren en prioriteiten DOEL van clusteren: ordenen en richting bepalen ter voorbereiding van doelstellingenkader dus UITKOMST SWOT-analyse: definitieve beleidsuitdagingen – aanzet strategische en operationele doelstellingen

1. Beleidsuitdagingen clusteren Voorbeeld

2. Prioriteiten bepalen MoSCoW Must have Should have Could have Want to have but won't have this time