Postgraduaat De moderne schoolleider : de schoolmanager HUB, Brussel - Herman Siebens
Wie is wie : Herman Siebens dir. KTA Wemmel voormalig dir. KA Sint-Jans-Molenbeek en Sint- Barbaracollege, Gent stichter / voormalig voorzitter VNvZ lid excom EBEN vice-voorzitter SOK presentaties o.a. op conferenties auteur Europastraat Boom 0477 / siebens – skynet. be herman. campuswemmel. be
Programma Programma (1) sessie I, 17/04 maatschappelijke context van het onderwijs & reputatiemanagement onderwijskwaliteit en doorlichting & effectiviteit en beleidsvoerend vermogen sessie II, 24/04 innovatie, veranderingsmanagement en weerstand personeelsbeleid : stress, inspraak
Programma Programma (2) sessie III, 8/05 zorg / GOK verantwoord schoolbeleid en -management sociale controle en whistle-blowing sessie IV, 22/05 schoolleiderschap workshop: uitwisseling en bespreking opdrachten
Dagschema 9.00 – – – – 15.45
Opdracht
Permanente evaluatie 20 % van totale beoordeling criteria : fysieke aanwezigheid actieve inbreng kritische zin samenwerking kritische reflectie in sessie IV
Opdracht individuele paper 80 % van totale beoordeling opdracht I : confronteer je persoonlijke ervaring in jouw school met literatuur terzake … … over een vrij gekozen deelthema van deze module ( al dan niet behandeld in de sessie ) opdracht II, inzake het thema van opdracht I : geef een aanzet tot een actie/beleidsplan : wat behouden en beschermen ? hoe ? wat aanpakken en veranderen ? hoe ?
Vormelijk opdracht I : min. 4 pag. opdracht II : min. 2 pag. bibliografie van effectief gebruikt bronnenmateriaal ( = extra pagina’s ) Verdana (Ref) 10 pt enkel
Deadline 04/06, uur elektronisch inzenden naar : siebens - skynet. be
Beoordelingscriteria Beoordelingscriteria - (1) inhoudelijk : ( opdracht I ) geconcentreerd op het gekozen deelthema ( opdracht I ) confrontatie van persoonlijke ervaring met literatuur is kritisch voor beide ( dus ‘ tweerichtingsverkeer ‘ ) ( opdracht II ) aanzet tot actieplan is realistisch ( = haalbaarheid ) ( beide opdrachten ) meerwaarde, bevestigend zowel als kritisch, voor de eigen schoolsituatie ( surplus voor een reële probleemsituatie ? )
Beoordelingscriteria Beoordelingscriteria - (2) vormelijk : technische vereisten voldaan voetnoten en bibliografische verwijzingen zijn volledig ( wetenschappelijke normen ) deadline : deadline gehaald