NEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Kun jij het nog bijhouden? Nieuwe leerwegen voor neuroverpleegkundigen Marria Wester Paul van Keeken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Levanto kan haar missie realiseren dankzij de steun van en partnerschap met Europa (ESF, Urban en Efro), de Vlaamse Gemeenschap, de Stad Antwerpen, OCMW.
Advertisements

Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Kwalificaties op EQF niveau 5
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/003] thema “Oprah at Deltion” can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving geven van complexe onderwerpen,
Media4us. Partners Media4us Sponsors Doelen  Verbeteren van de beeldvorming over immigratie en integratie  Zichtbaar maken van de integratie- inspanningen.
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
NEUroBlend Een voorbeeld van moderne mogelijkheden om je vak bij te houden. Winny Depaepe CNS Neuro HHRM Voorzitter Belgische vereniging voor neuroverpleegkundigen.
NEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Kan jij het nog bijhouden? Nieuwe leerwegen voor neuroverpleegkundigen Drs. Paul van Keeken Drs. Nicolai.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Niels Chavannes MD PhD Associate Professor
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Amsterdam, 23 November 2005 Walter van Dijk SURFnet Development of LCPM decision-making models and.
Tablets in het onderwijs Albert Schot. Kennis maken Albert
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
Notebooks in het onderwijs 15 februari 2008 Duco Bannink & Chris Breuer Gebruik notebooks bij Governance of European Social Policies.
E-learning: wat, waarom en hoe in vogelvlucht dr. Olga Firssova & dr
Sex, drugs and rock n' roll 2.0: Wat kunnen we leren van evenementen? Dr. Walther Ploos van Amstel Vrije Universiteit/TNO Mobility.
Social Business MARKETINGPIONEERS Sonja Loth | Social Inc. 31 JAN.
1 Services Assembly Production Plan Installation Dates: Current Baseline (Version 6 – 27 Sept ’02) Current Baseline (Version 6 – 27 Sept ’02) Endcap A/C.
Project SILVER
Scaling up testing and counselling as it looks from treatment data monitoring perspectives: The applied research outcomes and the policy implications it.
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
Introduction multimedia. convergence standards retrieval applications & technology.
Plus proche, pour aller plus loin dans LA VIE ACTIVE Dichterbij, om nog verder te gaan in HET ACTIEVE LEVEN WELCOME TO BRUSSELS Diverse partnerships: a.
© 2004 IBM Corporation Guts Wissema, OpenSource & Linux Sales, IBM Open Document Format.
VVW Toervaren. Onderwerpen Type AIS transponders Verplichting / Toelating gebruik Praktijk voorbeelden van op het schip Praktijk voorbeelden vanop de.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Celebrating love Sexual education at school in The Netherlands.
EIE/06/075/SI From January 2007 to March 2009 Nationale Workshop Energiebesparing Introductie van E-BAG.
SCENARIO BASED PRODUCT DESIGN
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
Investing in your future - Crossborder cooperation programme Part-financed by European Union - European Regional Development Fund BE_Dignity-in-Care.
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
Specialismen Analyse en verificatie van protocollen Analyse van Petri-netten Component-specificatie Web-based information systems (Query)talen voor Web.
Computer Science Bachelor Graduation Project November 15, 2007, UOCG Jacqueline van Kruiningen
IOP and Vrije Universiteit1 Example of bad interface  Windows: Use Start to Stop.
Blended Learning en digitale didactiek Valère Awouters lokaal 3.07 Blended learning is ontstaan door de evolutie van het internet en de.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Detecteren en Bevorderen van Adaptive Expertise bij Studenten Wilfred van Dellen University College Maastricht Brief introduction: tell the audience.
Coping with inclusion in primary schools Innovation in practical training.
De bijdrage van de eerste lijn aan kwaliteit en betaalbaarheid van gezondheidszorgsystemen de resultaten van een Europees onderzoek Dr. Dionne Sofia Kringos.
Oefentherapie bij ischialgie CAT de Krom
F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,
Een ontmoeting tussen mbo en ho
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
Pieter Rotteveel, Manager of Studies. Vision >18+ multi-disciplinary students >Working intensively in teams >Across traditional HBO/WO competences >With.
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Nijmeegs Kenniscentrum Neurorevalidatie
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten1 SPINE: design aspects Willibrord Huisman, IOWO what is SPINE? types of usersSPINE?users 3 communitiescommunities MapMap.
Copyright 2007 © E-Semble bv, Delft NL Simulation for education, training and exercise in security and safety Virtual incident simulation September 2008.
Een evidence-based methodologie om taalcompetenties te meten Evidence-based HRM (EB HRM) Selor event 14/11/2013.
Saxion HBS Expeditie innovative solutions for a hospitable society.
1 De ontdekking van Web 2.0 Presentatie Team Ordina type hier de datum 19 april 2007.
Blended Learning. content Waarom wij e-learning hebben gebruikt Demo van de module Voorlopige resultaten van effecten op gebruikers.
Dutch ELP-project Development of Dutch ELP-project since last meeting 25 September 2004 Graz/Österreich.
EML en IMS Learning Design
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
Ecce ama! Is een EQUAL project van ESF: bijdragen tot de ontwikkeling van de werkgelegenheid door het bevorderen van inzetbaarheid, ondernemerschap, aanpasbaarheid.
THE SACK OF LOUVAIN How to use in education?. Concept and principles Flexibility Image analysis Demand driven Co operative learning Document study Creative.
NEUROVERPLEEGKUNDIGE
NEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Kan jij het nog bijhouden? Nieuwe leerwegen voor neuroverpleegkundigen Drs. Paul van Keeken Drs. Nicolai.
NEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Kan jij het nog bijhouden? Nieuwe leerwegen voor neuroverpleegkundigen Drs. Paul van Keeken Projectmanager.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
G Project Sponsor & Business Lead : Anna Stamp & Jane Johnston
Two Year Pathway Initiative Hagerstown Community College ADN Program
Transcript van de presentatie:

nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Kun jij het nog bijhouden? Nieuwe leerwegen voor neuroverpleegkundigen Marria Wester Paul van Keeken

nEUroBlend nbdbdb

nEUroBlend

Europees Functie Profiel Resultaten van vragenlijst en discussie op de jaarlijkse meeting in Rimini, mei 2004

nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 European Function Profile at the Rimini meeting in May 2004 The BOD of EANN agreed on the following framework and building blocks of the EFP of Neuroscience Nurses Taskarea ATaskarea BTaskarea CTaskarea DTaskarea ETaskarea F Neuro Acute Care ICF impairments ICF impairments ICF? Neurorehabilitation ICF res. activities ICF res. activities ICF? Neuropalliative/ neurochronical care ICF. ICFICF?

European Function Profile of a neuroscience nurse October 2005

nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Community Vocational Training Action Programme, Second phase: nEUroBlend European competence based blended learning framework for life-long vocational training of neuroscience nurses. Kerngroep (full partners): NL, BE, UK, SE (2x), FI (2x), IS, MT  producenten Silent partners: EANN, leden EANN, PCN, FINE  adviesgroep Europees curriculum  competentie gericht leren Goed gevuld e-learning inhoud en contactonderwijs  Blended Learning

nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 NeuroBlend ontwikkelingen van een curriculum voor neuroverpleegkundigen Context EU: 13,500,000+ patienten, 125,000-1,500,000 verpleegkundigen NW Europa: leiders; Zuid en centraal Europa: volgers nieuwe EU lidstaten Grote verschillen in wet- & regelgeving, onderwijssystemen, cultuur Europese Identiteit:: acute neurocare, neuro-rehabilitation, chronic neuro care Europees competentie gericht curriculum EU competentie profiel, EU leerplan, blended leerplan Samenwerking als oplossing van EU problemen E-learning werkplaats

nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 nEUroBlend strategie componenten Geintegreerde ontwikkeling van curriculum voor neuroverpleegkundigen EU competentie profiel, EU leerplan, Blended Leerplan Ontwikkeling van onderwijs materiaal Plan voor een organisatie die het onderwijssysteem kan hosten en expoiteren Follow ups: planen voor ‘train the trainer’, accreditatie en uitwisseling Werkplaatsen (E-tools) Kantoor (shared workspace) Gezamenlijke werkruimte voor projecten etc. (community of practice) Virtuele Leeromgeving (virtual learn environment) Repository (warenhuis voor onderwijsmateriaal), metadata, Veranderings management Curriculum conferenties (voor de kernpartners) Kick-off meeting & afsluitend congres (Reykjavik 2007) Continue monitoring Feedback via surveys Valorisatie: dissiminatie en exploitatie

nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Competentie gericht leren  Leren is gericht op het actief constueren van kennis in een betekenisvolle en relevante omgeving  Een competentie is gelinkt aan betekenisvolle taak-specifeke leeromgevingen  O ntwikkeling van competenties vereist het gebruik van kennis, vaardigheden en attitudes op een geintegreerde wijze in een authentieke leeromgeveing (e.g. patient video cases, virtual company)  Geintegreerd leren is gericht op coherentie in plaats van losse feiten  Actieve reflectie  Waar mogelijk samenwerken zoals op de werkvloer  Flexibele leerroutes  Afgestemd op behoeftes en elders verkregen competenties van individuele studenten  Competenties kunnen niet geleerd worden in een moment, het zijn pgroeiprocessen  Individuele studenten zijn verantwoordelijk voor het eigen leerproces  De docent faciliteert het leerproces en is coach

nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Overzicht 2. Virtuele Leeromgeving 3. Virtuele patienten Casuistiek, Virtueel Hospitaal 4. Gezamenlijke werkruimte voor projecten etc. 1.Leerobjecten/ Digital Repository nEUroBlend Presentation

nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 The HEAL database/repository Peer reviewed Rating possible Multimedia Metadata Mesh IEEE-Lom Shared collections Open Source, free !!! Creative Commons

nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005

Virtual Learning Environment

nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 VLE and Virtual Patient as a part of Competence Based Blended Learning Virtual Learning Environment: time and place independent learning, updated materials from repository, mix of computer and F2F Virtual Patient Case: authentic learning materials, different levels, systematic approach to nursing Virtual Hospital Simulation: e-coach, real events and interventions, practicing without danger, groupwork and multidiscipliniary teamwork possible MIX !!! F2F, groupwork, home-study, assignments, in-service, classroom, books, protocolls, resources….. Virtual Learning Environment

nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Virtuele Patienten Casuistiek

nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Community of practice for teachers and educators: a virtual workspace News Documents Knowledge base Working together Discussion Focus Groups Design & Development Surveys Sub-projects Calendar … Open source!

nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Contact drs. Nicolai van der Woert drs. Paul van Keeken Tel