Voorlichting HAVO-3 en VWO-3
Leerjaar 2 leerling kiest leerroute resultaten leerling CSG Beilen adviseert
Leerling kiest leerroute begeleiding mentor begeleiding decaan (test)
Resultaten leerling overgangsnormen vakken Nederlands wiskunde natuurscheikunde Engels Frans Lich. opvoeding geschiedenis muziek 9,5 8,5 4,8 7,2 6,3 5,9
CSG Beilen adviseert Eerste rapport:eerste advies Tweede rapport:eind advies studiehouding tempo capaciteiten
Positie HAVO-3 / VWO-3 Onderbouw klas 1, 2 Bovenbouw klas 4,5 en 6 Eerste FaseTweede Fase HAVO-3 VWO-3
Vakken HAVO-3 / VWO-3 Godsdienst Nederlands Engels Frans Duits Geschiedenis Aardrijkskunde Economie Wiskunde Biologie Natuurkunde Scheikunde Tekenen Muziek Lich. Opvoeding Mentorles/ LOB
Leerlingkenmerken kan zelfstandig werken/leren plant de werkzaamheden toont initiatief toont doorzettingsvermogen werkt systematisch kan functioneren in groepsverband kan en wil hard werken.
Hoe ervaren leerlingen H4/V4? hoger abstractieniveau tempo ligt hoger meer zelfstandig doen, minder uitleg grotere leerstofeenheden
Tweede Fase: Profielen CM Cultuur en maatschappij EM Economie en maatschappij NG Natuur en gezondheid NT Natuur en techniek
Tweede Fase Gemeenschappelijk deel Verplicht profieldeel Profielkeuze deel Vrije deel
Gemeenschappelijk deel HAVO Nederlands Engels Godsdienst Maatschappijleer Lichamelijke opvoeding CKV VWO Nederlands Engels 2e moderne vreemde taal Godsdienst Maatschappijleer Lichamelijke opvoeding CKV Alg. natuurwetenschappen
Hoger beroepsonderwijs Wetenschappelijk onderwijs
Wat zeggen leerlingen in klas 3? ‘goede start/direct beginnen’ ‘planning maken’ ‘serieus, niet luiwammesen’ ‘goede balans’ aandacht voor alle vakken, ook waar je niet zo goed in bent’
Voorbereiding in leerjaar 2 Afspraken: zelfoplossend leren plannen omvang van de toetsen tempo
Doel Een leerling in HAVO-3 (CSG Beilen) behaalt een HAVO - diploma.