Online Conferentie Nederland 8 oktober 2008. Welkom allemaal! Onderwerp: “Urban Culture”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Energie uit het heelal”
Advertisements

Stage bij Technische Informatica
Praten met kinderen over de wereld !
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Mijn jeugd in West…. Mijn jeugd in west Logline 3 generaties van Amsterdam West worden met elkaar vergeleken door te praten over de belevenissen die zij.
Leer de namen van de noten 1
Word Wijs! ? een initiatief van GSIW Actiegroep Leren-Werken • promotor: de Stap - Studieadviespunt Gent • duur project: 1/10/2012 tot 30/9/2013 • 1 fulltime.
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
Wat is CKV CKV staat voor Culturele en Kunstzinnige Vorming. In dit vak maak je kennis met kunst. Tijdens de lessen zie je verschillende vormen van kunst.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Kringloop Organisatie Tynaarlo een jonge maatschappelijke organisatie ontstaan door de belangstelling van inwoners van de gemeente Tynaarlo. 112 januari.
Welkom Katja Goertz, commercieel adviseur Ascom Nederland.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
Olympische sport, leverage & legacy. Doelstelling Welke activiteiten (leverage) kunnen aanpalend aan een sportevenement georganiseerd worden om de legacy.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Welkom 1.
Diagnosticeer uw schouder Dit is een interactieve gids om u te helpen vinden relevante patiënten informatie over uw schouderprobleem. Het is bedoeld als.
Nico Mulder, manager consumer marketing
Naar het Jaareinde toe
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Leer de namen van de noten 2
WISKUNDIGE FORMULES.
Beoordelen van docenten loont de moeite!
Workshop contentstrategie
Destillatie.
Welkom bij de presentatie van het
Informatiekunde ‘project Informatiewetenschappen’ 7 november F. de Vries Website Evaluatie.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
Regionale en Ruimtelijke Statistieken CBS
Al doende leren training docenten
Schitterende Organisaties®
1 Welkom Loe Hameleers Gerard Maeijer. 2 ERP systemen zullen een ingrijpende verandering ondergaan ERP systemen zullen een ingrijpende verandering ondergaan.
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
A H M F K EB C x 92 Galop Binnenruiters grote volte bij A en C -partnerruil- Volgende korte zijde in.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
19 nov 2007 Patiëntenvereniging aan het woord Frank van de Peppel Bestuurslid.
HOOFDSPONSORS: SPONSORS:. Programmagroep ProjectenPortfolioManagement De brug tussen strategie en projectenportfolio in de praktijk 4e bijeenkomst 23.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Dynamo Project: managementondersteuning voor sportclubs
Doe mee: DIGI-ZORG wil met het cruiseschip naar open zee! Workshop DIGI-ZORG Innovatium 27 maart 2007 Peter Kroon Wil de Groot-Bolluijt.
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie
De gezonde school en genotmiddelen
Opleiding CMS website Gent Bart Nelis Gent: #239/ docentengang Brussel: /naast bibliotheek
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
Kennis ontwikkelen en delen in TechNetkringen Ruud Bolsius mei 2011 TechNet, TechniekTalent.nu 2011.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
1 29 juni 2014 Zoetermeer. Filippi 4 4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u!... DANKT te allen tijde in de naam van.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Inbound Marketing Plan
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Cultuurprofieldoelen;
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
ZijActief Koningslust
Plaats hier bijvoorbeeld het onderwerp of activiteit Plaats hier ter afsluiting Bijvoorbeeld een uitnodigende Tekst voor de lezer! Gebruik deze tekst voor.
Wandelen voor Water Lespakket “Water het blauwe goud” (school)
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
In opdracht van Overlast in Amsterdam West ‘Het Columbusplein’ Project Ondernemen De Haagse Hogeschool Jeoffrey van Zijp.
Interactieve Mantelzorgkamer Share&Care
Klanttevredenheidsonderzoek
Transcript van de presentatie:

Online Conferentie Nederland 8 oktober 2008

Welkom allemaal! Onderwerp: “Urban Culture”

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 3 Wie zijn wij? Fabiënne Rosenbaum (23) & Giselle van Wissen (19)‏ Derdejaars studenten Informatie & Media (IM)‏ Hogeschool van Amsterdam

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 4 Opbouw oIntroductie IM oBespreking project “Urban Culture” oGelegenheid tot vragen oAfsluiting

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 5 Introductie IM Als IM student wordt je opgeleid tot informatiespecialist. Een informatiespecialist is o.a. in staat: oEen geoptimaliseerde informatievoorziening te organiseren. oInformatie te selecteren en verzamelen. oStructuur aan te brengen in de informatieprocessen van een organisatie. oInformatiesystemen te ontwikkelen om informatieprocessen te beheersen.

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 6 Het Urban Culture Project De opdracht “Breng met een digitaal informatieproduct de stadscultuur van Tuindorp Oostzaan in kaart voor de opdrachtgever. Het product dat je oplevert, is een website met een met content management systeem (CMS). Je koppelt aan de website een interactieve kaart van Amsterdam met Google Maps. (…)” (Boers, R. Urban Culture I702)‏

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 7 Het Urban Culture Project Onderzoeksgebied

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 8 Het Urban Culture Project Doelstelling “Het ontwikkelen van een plan aan de hand van een digitaal informatieproduct, dat ervoor zorgt dat het Zonneplein zich ontwikkelt tot een levendig, commercieel, sociaal en cultureel hart van Tuindorp Oostzaan, dat binnen een tijdsbestek van 2 jaar aan de wensen en behoeften van 25% van de 3500 inwoners kan voldoen.”

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 9 Het Urban Culture Project Onderzoeksmethoden oField research oVeldobservatie oOpen interview oDesk research

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 10 Het Urban Culture Project Onderzoeksresultaten

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 11 Het Urban Culture Project “De omzet is inmiddels teruggelopen met 25%...” (ondernemer)‏ “Ik kom hier alleen nog maar voor de vergeten boodschap” (bewoner)‏ “Hoe kan ik nou op een bankje gaan zitten, als er een enorme Hummer voor staat?!” (jongere)‏

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 12 Het Urban Culture Project

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 13 Het Urban Culture Project Resultaten verwerken

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 14 Het Urban Culture Project Content Management Systeem (MODx)‏

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 15 Het Urban Culture Project Informatieproduct (website)‏

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 16 Het Urban Culture Project Onderscheidende content

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 17 Het Urban Culture Project Conclusies & Aanbevelingen o Een uitnodigende uitstraling voor het plein; o Structureel onderhoud door de gemeente; o Een actieve houding bij de bewoners en ondernemers; o Groenvoorziening; o Een supermarkt; o Buurtgerelateerde activiteiten, bijvoorbeeld in het Zonnehuis; o Genoeg parkeerplaatsen op een andere plek dan het plein.

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 18 Vragen?

8 oktober 2008 © Hogeschool van Amsterdam 19 Afsluiting Hartelijk dank voor uw aandacht!