TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Advertisements

TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
René Grispen Infovergadering Plan-MER Oosterweelverbinding 26 juni 2013 Doorrekeningen Plan-MER OWV 1.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
De verschillende fasen in de elektronische noterings- procedure.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Riolering Hoograven fase III
Spoedaanpak A28 Utrecht - Amersfoort
1 Tilburg klaart de lucht Luchtkwaliteitsplan gemeente Tilburg
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
HOOFDSTUK 12 Media.
Expertmeeting DBFM-project A6 Almere Weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere Ingeborg Ligtenberg Projectmanager A6 Almere Havendreef-Almere Buiten-Oost.
Welkom op BK City Wytze Patijn Decaan Faculteit Bouwkunde.
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Verkenning Dronterringweg Swifterbant Arnoud Turkstra.
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
Nieuwe data voor (nieuwe) OV modellen
Voorkeursrichting Planstudie Ring Utrecht RIA 19 november 2009
CoP Leefbaarheid & Mobiliteit
Uitvoering toekomststrategie Essent Harm Assies en Henk Kosmeijer Portefeuillehouders nutsvoorzieningen en financiën Informatieavond Essent, 17 maart 2009.
Excursie Röntgenafdeling Vie Curi Venlo 15 september 2009 ZijActief Koningslust ZijActief Koningslust Excursie Rontgenafdeling Vie Curie Venlo.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
 Aantal verzonden vragenformulieren: 892 stuks  Aantal vragenformulieren retour: 100 stuks  Respons: 11,21% ENQUÊTE DUURZAME MONUMENTEN.
Beoordelen van docenten loont de moeite!
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Overzicht presentatie
Internationale hogeschool Breda Wiskunde bij het ontwerpen en evalueren van verkeerslichtenregelingen Wachten voor een verkeerslicht duurt altijd te lang…..
Elke 7 seconden een nieuw getal
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Bewegen Hoofdstuk 3 Beweging Ing. J. van de Worp.
Bewegen Hoofdstuk 3 Beweging Ing. J. van de Worp.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
AANPAK KNELPUNTEN NO2 EN PM10 IN ZUID-HOLLAND Beate Arends Provincie Zuid-Holland Bureau Beleidsanalyse, Lucht en Energie.
Beschermde planten en dieren binnen omgevingsvergunning
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Naar meer rendement van het weidevogelbeheer Kerngebieden Weidevogellandschap, Tweede bijeenkomst met provincies 17 november 2011, Ede.
Economische impact sluiting Ford Genk Ludo Peeters en Mark Vancauteren (Universiteit Hasselt)
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Versie 1: ; v2: ; v3: ; v4:… ca. 50 minuten met maken van tekening (vraag 12) ca. 40 minuten zonder maken van tekening (vraag.
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
Voorlichting fysieke belasting
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
De stadsrandzone centraal Ruimteconferentie 3 november 2009 Bart van Bleek.
S.V.T.B. Curius 2 3 Vorige bijeenkomst S.V.T.B. Curius 4 Vorige bijeenkomst Voorstelrondje Wie ben je, wat doe je en wat ga je doen?
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Informatieavond 30 juni 2010 Programma Opening door burgemeester Jeroen Staatsen Stand van Zaken door Wethouder Freddy Blommers PAUZE Vragen uit de zaal.
Beter Benutten: Extra rijstrook A1 Bunschoten - Hoevelaken
Ombouw Amstelveenlijn
Toets 1 Examen Reinder Reen.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Geluidsmaatregelen Gilze-Rijen
1 Nieuwe Staten Nieuwe begroting Wat & hoe. © PP in taal 2 Programma Aanleiding nieuwe begroting De SWBC en de geschiedenis van de cyclus Wat: de formats.
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
ZijActief Koningslust
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
Transcript van de presentatie:

TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp Rijkswaterstaat Noord Holland TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp Resultaten van de Trajectnota/Milieueffectrapportage 13 mei 2009

Programma opening en welkom; doel van deze bijeenkomst; presentatie resultaten TN/MER; planning volgende fase vragen en inspraak.

Doel van deze bijeenkomst Informeren over de uitkomsten TN/MER; Informeren over de vervolgstappen Inspraakreacties (opmerkingen en vragen worden genoteerd door het Inspraakpunt V&W)

Waarop kunt u inspreken? Uitvoering en het detailniveau van het milieu onderzoek Bevat het rapport alle cruciale informatie? Zijn alle belangen voldoende in beeld gebracht? Zijn de alternatieven voldoende onderzocht, op juiste wijze afgewogen en is dit goed onderbouwd? U kunt geen extra alternatieven meer voorstellen. Het voorstellen van extra alternatieven voor de omlegging heeft plaatsgevonden tijdens de inspraakronde voor de startnotitie.

resumé afspraken overeenkomst: verbeteren bereikbaarheid en leefbaarheid in en rond Badhoevedorp; A9 wordt sober en doelmatig aangelegd; taakstellend budget 300 miljoen euro; de TN/MER gaat over de omlegging A9 (deelproject weg); de herontwikkeling van het oude wegtracé en Badhoevedorp-Zuid onder verantwoordelijkheid van de gemeente Haarlemmermeer (deelproject ontwikkelingslocaties); 2 x 3 rijstroken met reservering 4de strook.

Deelproject ontwikkelingslocaties

T106-alternatief

Bogenalternatief

Bogen binnenring-alternatief

Gebiedsontsluiting 2 opties knip omlegging

Gebiedsontsluiting met knip Schipholweg krijgt knip; verbinding naar Aalsmeer en Amstelveen voor langzaam verkeer nagenoeg onveranderd; Schipholweg is geen doorgaande weg voor autoverkeer, Aalsmeer en Amstelveen via A9; bestemmingsverkeer Badhoevedorp meer door kern.

Gebiedsontsluiting met omlegging Schipholweg 50 km/u; Schipholweg deels omgelegd; langzaam verkeer Aalsmeer en Amstelveen via omlegging; omlegging kan dienen als route naar Aalsmeer en Amstelveen; bestemmingsverkeer Badhoevedorp via Schipholweg.

Scenario’s

Scenario’s scenario’s t.b.v. robuustheid; gebiedsinvulling niet verder uitgewerkt; ‘Airport Corridor Schittert’ vraagt om goed OV netwerk; geen relevant verschil in autokilometers.

Resultaten Verkeer en vervoer

Belangrijkste conclusies verkeer en vervoer Door uitbreiding van de weg (van 2x2 naar 2x3) verbetert de mobiliteit bij alle alternatieven. Sluipverkeer neemt af door uitbreiding capaciteit A9 en verlagen van de snelheid op de Schipholweg. Niet alle fileknelpunten worden opgelost, maar de omleggingsalternatieven laten wel verbeteringen zien

Resultaten luchtkwaliteit

Conclusies Luchtkwaliteit De luchtkwaliteit in de kern van Badhoevedorp verbetert (verplaatsing van de concentraties) Voor een beperkt aantal adressen verslechtert de situatie Het totaal aantal adressen met concentraties NO2 tussen 30-40 μg neemt af van 1100 naar 700. Het toetsingsalternatief kent in deze klasse juist een toename van 80 adressen NSL moet verlegging naar Schiphol mogelijk maken, sec is sprake van overschrijding waarde.

Lucht bij Autonome Ontwikkeling en bogenalternatief in 2020 Op de volgende dia’s volgen twee afbeeldingen.

Resultaten geluid

Geluid bij Autonome Ontwikkeling en bogenalternatief in 2025 Op de volgende dia’s volgen twee afbeeldingen.

Conclusies Geluid 25 % minder woningen met geluidsbelasting van meer dan 48 dB Aantal hoogbelaste woningen (meer dan 63 dB) neemt af, van circa 120 bij de autonome ontwikkeling, naar 50 - 60 woningen bij de omlegging Met maatregelen (geluidsschermen, dubbellaags ZOAB) kan geluidsbelasting verlaagd worden De effecten van geluidmaatregelen worden in de volgende fase (OTB) verder onderzocht.

Integrale beoordeling

Conclusie alle drie de alternatieven scoren nagenoeg gelijk; bogenalternatief heeft voorkeur.

Vervolgstappen Tracéwet: t.b.v. de planologische voorbereiding aanpassing hoofdinfrastructuur; fase momenteel in de tracéwet: inspraak op TN/MER; vervolg na de TN/MER: standpunt van de minister(s) -> keuze voor één van de A9-alternatieven; uitwerking van het standpunt in een (Ontwerp) Tracébesluit. startnotitie en richtlijnen Trajectnota/ MER ontwerptracé besluit en tracébesluit uitvoering en evaluatie

Planning

Inspraakreacties?