College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Over consumenten, gedrag en marketing
Welkom bij de 4e workshop over:
College 2, jaar 2, Zomer 2009 Waardecreatie (Aangepast programma voor deeltijd studenten) Docent Toine Nagel.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2009
Agenda Thuiswerk (voorafgaand aan werkcollege 2-10): -De Lego opdracht uit werkcollege 25-9 uitwerken… -Blog updates… -Deze PPT voor werkcollege 2-10.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Toine nagel TU/e. ‘Marketing: In Touch’ 19 november Eindhoven TU/e - Honors Horizon Toine Nagel.
College 6, jaar 2, Zomer 2010 Pitch à la Dragons Den Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Docent medmec = Wil Adolfs
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Medmec 1 herfst Les 4.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Welkom het is Lente. Jippie Medmec03
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media en creativiteit medbv301D Virtual democracy
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
THEMA: Het creatieve proces
Medmec04 les 1 Engagement.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
College 1, jaar 2, Zomer 2010 Customer insights Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
College 3, jaar 2, Zomer 2010 Introductie Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 5, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
MEDMAR Werkcollege, jaar 3, Herfst
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
Toine nagel TU/e. ‘Marketing’ 23 juli Eindhoven TU/e - Summerschool Toine Nagel.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Ster van Succes.
Les 5 – Goed doen 2.0.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Financieringsplan II Openingsbalans.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
Waaraan moet een goede presentatie voldoen??
Les 1: Introductie Marketing
Transcript van de presentatie:

College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel

Agenda Weekindeling Zomerkwartaal Waardecreatie Aan de slag Huiswerk

Weekindeling Zomerkwartaal Lesweek 1: Customer insights + Hoorcollege Lesweek 2: Waardecreatie Lesweek 3: Introductie Businessmodellen + Hoorcollege Lesweek 4: Projectles: concepten bespreken Inleveren individuele opdracht Lesweek 5: Nieuwe businessmodellen + Hoorcollege Lesweek 6: Het pitchen van een businesscase Lesweek 7:Nieuwe businessmodellen + Hoorcollege Lesweek 8:Groepspresentaties opdracht Lesweek 9:Optionele feedbackles

Beoordeling Zomerkwartaal Twee opdrachten die elk voor 50% meetellen, opdrachten staan in de modulewijzer Opdracht 1 - Individuele opdracht, inleveren in lesweek 4 Opdracht 2 – Groepsopdracht, LET OP presentaties vinden plaats in week 8 Toepassing kennis uit hoorcolleges wordt expliciet meegenomen in de beoordeling!

Opdracht 1 Hoe staat het er mee?

We starten met een filmpje &ei=RowGSsHmGMHB- Ab00Yn3Bw&q=value+creation&hl=nlhttp://video.google.nl/videoplay?docid= &ei=RowGSsHmGMHB- Ab00Yn3Bw&q=value+creation&hl=nl Wat is de essentie van dit filmpje?

Waardecreatie Marketing kan je op vele manier beschrijven Maar Marketing gaat altijd over hoe je waarde voor klanten kan creëeren door het oplossen van hun “probleem” of voorzien in hun behoefte en wel op een dusdanige manier dat de klant tevreden is

Waardecreatie Eigenlijk moet je de klant beter kennen dan hij zichzelf kent En daarom zijn die Customer Insights zo belangrijk Pas dan kom je toe aan echte waardecreatie

Waardecreatie In elke business gaat het kort door de bocht om meer te verdienen aan je bestaande klanten, om meer nieuwe klanten te verwerven en om een goede prijs te realiseren

Waardecreatie Maar ja dan is het recessie en heb je als bedrijf een te grote voorraad en te lage omzet. Dan geef je snel: tien, twintig, dertig of veertig procent korting of alles voor de halve prijs. Kortom: afgezakt tot commodity.. Eind vorig jaar zagen we maffe voorbeelden

Waardecreatie Een dealer die bij de aanschaf van een Renault Espace gratis een Twingo weggaf Of Heijmans die korting gaf van € op een nieuwbouwhuis (zie Het boek beleveniseconomie van Pine en Gilmore uit 1999 stelt juist dat het belangrijk is om uit de prijsspiraal te komen door serieus werk te maken van waardecreatie

Waardecreatie Pine en Gilmore

Opdracht in tweetallen Ga naar Hema.nl 1. Zoek 3 prijsacties op 2. Wat houdt de actie in? 3. What’s in it for the customer? Wat is het klantvoordeel? Wat is de “waarde voor de klant” 4. Wat is de waardecreatie voor de Hema? 5. Hoe kan jij één van de drie uitgekozen acties aanpassen waardoor er minder op de prijs en meer op de waardecreatie wordt gefocust?

Nog een filmpje Een korte lecture ( 5 minuten) Hierop aaansluitend (1 minuut): Wat bedoelt Tim Brown? Hebben jullie voorbeelden? Leg uit, voeg toe?

Tot slot Werk aan opdracht 1

Vragen?