CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel
Pitches Je hebt research gedaan, linkjes verzameld, winkelend publiek geobserveerd enz. Je bevindingen heb je op het blog gezet… wat jij gevonden hebt pitch je in 90 sec. (Je bent dus vóór / positief over hetgeen je pitched) Powerpoints zijn verboden De beoordeling van de presentaties vindt plaats door je klasgenoten met behulp van gekleurde post-its Op roze post-its de verbeterpunten / Op groene post-its de positieve kanten van jouw pitch
Projectles Laat documentatie en visuals zien Geef een korte presentatie over de meest actuele stand van zaken van het project
Feedback Wat ging goed? Wat zijn aandachtspunten?
Drie generaties belevenisconcepten Generatie 1 : Volledige controle (regie) door bedrijf, Circustheater Tarzan
Drie generaties Generatie 2 : Co creatie, Lego Factory
Drie generaties Generatie 3 : Zelfsturing, Red Bull Music Academy
HHH, Bejing
Oefening Lees: 00ac71951a48c457.html Wat zijn de ingredienten waardoor HHH een belevenis is? 10 minuten (uit)werken, 5 minuten bespreken tijdens het volgende college...
Pandadroom
Opdracht Analyseer Pandadroom (gebruik internet) Beschrijf het concept van Pandadroom en geef aan waarom hier sprake is van een belevenisconcept Is hier ook sprake van co-creatie? 10 minuten (uit)werken, 5 minuten bespreken tijdens college
Co-creatie en beleving Hoe betrek je klant bij bedrijf (co creatie)? En hoe ben je als bedrijf in “gesprek” met de klant Denk ook aan alle mogelijk contactmomenten met de klant (brand touchpoints van vorig kwartaal)
Co-creatie en beleving
Oefening Lego en Co creatie -Bezoek o.a. -Waarom is dit een vorm van co-creatie? -Welk belang heeft Lego hierbij? -Welk belang heeft de klant hierbij? -Op welke manieren onderhoudt Lego de dialoog/contact met de klant? Tip gebruik het model van de brand touchpoints -15 minuten (uit)werken en 10 minuten bespreken
Oefening (huiswerk) Lego en Co creatie -Bezoek o.a. -Waarom is dit een vorm van co-creatie? -Welk belang heeft Lego hierbij? -Welk belang heeft de klant hierbij? -Op welke manieren onderhoudt Lego de dialoog/contact met de klant? Tip gebruik het model van de brand touchpoints -15 minuten (uit)werken en 10 minuten bespreken
Oefening (huiswerk) Lego en Co creatie -2 m/v presenteert de / hun bevindingen