CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Verborgen vormen van pesten
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Winter 2008 Storytelling Experience Economy Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
Agenda Thuiswerk (voorafgaand aan werkcollege 2-10): -De Lego opdracht uit werkcollege 25-9 uitwerken… -Blog updates… -Deze PPT voor werkcollege 2-10.
Redactioneel schrijven Les 2
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
Een lessenserie van drie lessen
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Medmec04 les 3 Engagement.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Welkom het is Lente. Jippie Medmec03
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Les 6 een goed 2010 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap ik en startformulering HKI > bedenk.
Kenmerk 18 De Renaissance Les 2: Leonardo da Vinci
Medmec04 les 1 Engagement.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
OPTIMAAL ONDERWIJS VOOR ÉLKE STUDENT!
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Activerende Opdrachten bij Archeologie voor pakket++s
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Medialandschap Blok 2, week 5 College #4. Wat gaan we doen? - ordenen = schrappen - hoe staat het met de bezoeken? - ordenen, hoe gaat dat? - opdracht.
Medmec04 les 1 Engagement.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Presenteren en communiceren
les 7 visie,concept,product
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
Kenmerk 18 De Renaissance Les 40: Leonardo da Vinci.
Training Netwerken Een project van: In opdracht van:
Les 1: - Schrijven Spreken en gesprekken
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
Transcript van de presentatie:

CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel

Pitches Je hebt research gedaan, linkjes verzameld, winkelend publiek geobserveerd enz. Je bevindingen heb je op het blog gezet… wat jij gevonden hebt pitch je in 90 sec. (Je bent dus vóór / positief over hetgeen je pitched) Powerpoints zijn verboden De beoordeling van de presentaties vindt plaats door je klasgenoten met behulp van gekleurde post-its Op roze post-its de verbeterpunten / Op groene post-its de positieve kanten van jouw pitch

Projectles Laat documentatie en visuals zien Geef een korte presentatie over de meest actuele stand van zaken van het project

Feedback Wat ging goed? Wat zijn aandachtspunten?

Drie generaties belevenisconcepten Generatie 1 : Volledige controle (regie) door bedrijf, Circustheater Tarzan

Drie generaties Generatie 2 : Co creatie, Lego Factory

Drie generaties Generatie 3 : Zelfsturing, Red Bull Music Academy

HHH, Bejing

Oefening Lees: 00ac71951a48c457.html Wat zijn de ingredienten waardoor HHH een belevenis is? 10 minuten (uit)werken, 5 minuten bespreken tijdens het volgende college...

Pandadroom

Opdracht Analyseer Pandadroom (gebruik internet) Beschrijf het concept van Pandadroom en geef aan waarom hier sprake is van een belevenisconcept Is hier ook sprake van co-creatie? 10 minuten (uit)werken, 5 minuten bespreken tijdens college

Co-creatie en beleving Hoe betrek je klant bij bedrijf (co creatie)? En hoe ben je als bedrijf in “gesprek” met de klant Denk ook aan alle mogelijk contactmomenten met de klant (brand touchpoints van vorig kwartaal)

Co-creatie en beleving

Oefening Lego en Co creatie -Bezoek o.a. -Waarom is dit een vorm van co-creatie? -Welk belang heeft Lego hierbij? -Welk belang heeft de klant hierbij? -Op welke manieren onderhoudt Lego de dialoog/contact met de klant? Tip gebruik het model van de brand touchpoints -15 minuten (uit)werken en 10 minuten bespreken

Oefening (huiswerk) Lego en Co creatie -Bezoek o.a. -Waarom is dit een vorm van co-creatie? -Welk belang heeft Lego hierbij? -Welk belang heeft de klant hierbij? -Op welke manieren onderhoudt Lego de dialoog/contact met de klant? Tip gebruik het model van de brand touchpoints -15 minuten (uit)werken en 10 minuten bespreken

Oefening (huiswerk) Lego en Co creatie -2 m/v presenteert de / hun bevindingen