Jullie zijn ‘dag in dag uit’ bezig kleuters te stimuleren in hun ontwikkeling, hen uit te dagen nieuwe horizonten te verkennen, ze op te voeden tot creatieve,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
boodschap (mediacontent): object, middel, toepassing (medium):
Advertisements

Kleuterschool Klavertje 3 Overbroek
Voorlichting over de taalontwikkeling
Leesbevordering en taalbevordering in de basisschool
Kleuterschool De Zevensprong
Introductiebijeenkomst
Kan ik ICT op een leuke en zinvolle manier inzetten in mijn klas ? Ik wil de computer gebruiken bij mijn biologielessen ! Kunnen mijn kleuters zich ook.
Leren in een ICT - context. een verhaal in beeld brengen…
-is een beeldschrift: foto, prent, voorstelling, met een betekenis
EXPRESSIE in STW = zich uitdrukken.
Hier zijn we met de achtbaan van knex bezig. Hij wordt heel groot.
Bijbelverhalen voor kinderen in de township
De Kamer van Tobias. De kamer van Tobias is een lichte, vrolijke kamer…
ICT Bevordert Vroege Leesontwikkeling
Lesgeven en begeleiden
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Hoeveel boterhammen eten wij?
Vormen.
Project “De Babbelladder”
Wij gaan op reis met ……… Lot.
Goed zO! Een observatiesysteem voor baby’s en peuters met het oog op doorstroming van informatie naar het kleuteronderwijs.
Hoe maak je van snoeihout een nuttige brandbare energiebron?
Thema 7 Les 11a Smaak. overeenkomst = iets wat hetzelfde is als je het vergelijkt.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
ICT-praktijkdag 1 ste leerjaar … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
11 maart 2008Joke Berendsen CBS Bekveld Digitale prentenboeken Studiedag 11 maart 2008.
Handboek voor mantelzorgers
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
Wie zijn we Onze aanpak Voorbeelden. WorksWell is een creatief bureau dat zich heeft gespecialiseerd in de ontwikkeling van presentaties. WorksWell heeft.
Project Jongeren en Rouw Rouwbegeleiding voor en door jongeren.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Schoolontwikkelthema leesmotivatie vergroten
Ervaringen van kinderen in woorden vangen
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Inhoud Introductie Pameijer Doelgroepen Dienstverlening
Welkom bij het eerste oudercafé Thema: BEELDDENKEN
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
Wjk.
Dozen als werkvorm in de godsdienstles PAG BuBaO bisdom Hasselt
Digitale portfolio´s Volgende. Waarom? Heb je ook niet zo vaak gehad dat een kind in de klas zoiets moois maakte dat je dacht, het is wel jammer als we.
Tekstcontact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
 Dinsdag 23 september  Dag indeling  Weektaak  Directe instructie model  Vakgebieden met doelen  Taakspel  Groepsdoorbrekend werken  Tips.
Schoollogo’s Uiting van Recontextualisering?!. Schoollogo’s Werkvorm: logo’s aan het woord  TOPICS: welke rol kunnen logo’s spelen in een katholieke.
Elmer in groep 3 Muzikale ontwikkeling Hanny van Rens.
Wat is DRAMA??.
Creatief schrijven.
Interactief oefenen, formatief toetsen
Hoever staan wij met ouderbetrokkenheid?
Hoe kunnen wij ict stumileren in het onderwijs
Omgaan met meerdere talen
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Interactief oefenen, formatief toetsen
Zo gaan Roos en Tom met elkaar om
Zo gaan Sarah en Jerom met elkaar om
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
De praktijk: kinderen van 0 tot 4 jaar
blok 1 les 4: samen praten samen leren
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Het is belangrijk om u hierover goed te laten informeren.
PESTEN Politie Charlois Reinier de Groen.
Transcript van de presentatie:

Jullie zijn ‘dag in dag uit’ bezig kleuters te stimuleren in hun ontwikkeling, hen uit te dagen nieuwe horizonten te verkennen, ze op te voeden tot creatieve, taalvaardige, sociale, zelfredzame, expressieve kinderen die zich goed in hun vel voelen…

Kunnen wij vanuit ICT jullie daarin helpen en ondersteunen om de ervaringen van kleuters nog te verrijken ?

voorbeeld 1: digitale prentenboeken kleuters leren beduidend meer nieuwe woorden leren als digitale prentenboeken op een goede, aanvullende manier in de klas of thuis worden gebruikt…

voorbeeld 2: Klik, klik, op stap als fotograaf!

afsprakenkaart

op stap met opdrachtenkaarten

hetzelfde anders

voorbeeld 3: een verhaal in beeld brengen…

voorbeeld 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, … : Klik, klik, op stap als fotograaf! digitaal fototoestel, afsprakenkaart, … Over een kleine mol die wil weten … digitaal fototoestel, micro, … Ziek zijn digitaal prentenboek Circus Tux Paint Carnaval Splatsj: hoeden