Aandacht voor taal raakt de hele school Taal leren Leerlingen leren de hele dag taal, bij alle vakken. Door in de hele school aandacht te besteden aan taalontwikkeling, worden leerlingen in alle vakken beter. De visie op taal hangt direct samen met de visie op leren Aandacht voor taal raakt de hele school
context taalsteun interactie
Taal in de klas Context: het gaat ergens over Interactie: er wordt echt gepraat Taalsteun: leerlingen krijgen steun waar nodig
inhoud reflectie taal
Taal leren Inhoud: taal leer je nooit om de taal alleen Taal: impliciete en expliciete aandacht voor taalvaardigheden Reflectie: je leert als je erover nadenkt
betekenisvol keuze individu
Leren Betekenisvol: de leerling ervaart het als belangrijk/nuttig etc. Keuze: de leerling kan invloed uitoefenen op zijn eigen leerproces en leerinhoud Individu: de leerling kan op zijn eigen wijze leren
autonomie relatie competentie
Klimaat voor leren Relatie: ik mag er zijn Competentie: ik kan het Autonomie: ik kan het zelf