10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Embedded systems.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vincent Poté Nelis Vandermeiren Simen Akkermans Kevin De Neef
Advertisements

Plannen.
Stijn Hoppenbrouwers Software Engineering les 1 Algemene inleiding en Requirements Engineering.
FLL Robot tips Hoe bouw ik een robot? Hoe programmeer ik een robot?
Eerste kennismaking met programmeren in RoboMind
VBS De Bron Meester Ronny Marc Horst
UML Editor 2.1 Oplevering Iteratie 2. Wat gaan we behandelen? Wie zijn wij  Competenties Welke problemen zijn we tegen gekomen Demo Vragen.
Ontwikkeling van autonome robots met microcontrollers
‘Inleiding programmeren in Java’ SWI cursus: ‘Inleiding programmeren in Java’ 4e college Woe 19 januari 2000 drs. F. de Vries.
Doe deze Partner-TEST en kijk of er iemand beschikbaar voor je is ? Druk Hier !!! Na het indrukken van de button, worden er u een paar vragen gesteld.
Inleiding Adaptieve Systemen
Debriefing 24 januari 2012.
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
Wiki: Medmec04 les 7 (lesweek 8) Engagement The game called life
Informatica in de Tweede fase Havo en VWO. De uitgangspunten Informatica is een vak in de vrije ruimte voor de havo 240 slu (voor het vwo 280 slu) het.
Proces en Product.
Welkom bij de presentatie van CodeMunity. Voorstellen Khai Pham Corné Strijkert Sebastiaan Wezenberg.
In deze presentatie ga je kijken hoe het DNA wordt
10 juni 2002 TIF Slide Welkom 1 W.M. Everse | Z.Y. Ye | P. Groenenberg.
Onderwerp: Flight-kit met 68k Datum: Groepsleden:H. Karreman A. Serier K. Tulek OPDRACHT
01/10/2013. Veel voorkomende soorten:  Big header: een grote, opvallende header, die +/- 1/3 van pagina inneemt  Minimale header: een sobere header,
Lego Mindstorm.
Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd.
Les 2: Zaterdag 24 mei 2014 Wim Peeters
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les 3
Programmeer les voor gevorderden
TIRPRJ01 (a en b) TIRPRJ01a – lesweek TIRPRJ01b – lesweek
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les1
© Justin Ringeling & Daniël van der Wansem
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER LEssen
Samenwerken.
BEGINNER EV3 Programmeer Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
Gevorderde PROGRAMMeer Les
Rube Goldberg wedstrijd (kettingreactie)
Introductie Systems Engineering
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Welkom bij het eerste huwelijksbureau op het net !! In deze presentatie is het mogelijk om de vrouw te vinden die vanaf nu uw dagen zal kleuren. Contactbureau.
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 5 analoge input en motoren.
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Paragraaf 6.2 Antwoorden.
Peel en MaasNet.nl Het digitaal geheugen van Peel en Maas.
Instructiefilm maken. Het maken van een instructiefilm voor je praktijkproject uit periode 12. DOEL.
Inhoud: -Onderzoeksvraag -Ontwerpeisen -Introductie over interfaces -Communicatie -Bouwstenen -Software -Dat bestaat toch al? -Doel TI-NTERFACE.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Proportionele Besturing
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Praktische opdracht Thema 3: Ecologie
Parallelle Balken Synchronisatie
Presentatie Best Door F.W.Weeda.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Display en temperatuur
Verbetering Secundaire waterkeringen
Kikker kleuren
Datum: 27 Oktober 2017 Robert Jan Joosse
startkaart wat? waarom? hoe? tips!
Product van TU Delft, SEC
Team 5 Jeffrey.
Eenvoudig programmeren met Sphero’s
Product van TU Delft, SEC
Transcript van de presentatie:

10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Embedded systems

10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Presentatie Overzicht Opdracht omschrijving Inleiding Aanpak Opdracht Onderdelen B.E.V. Eindproductdefinitie Ontwikkelen / Realisatie Leerwinst

10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Opdracht omschrijving Spelregels: 1. Beide robots beginnen in het basis vlak. 2. Er moet één robot starten met zoeken, dit moet sequentieel gebeuren. Ze mogen niet beiden tegelijk gaan zoeken. De robots zoeken dus onderling uit wie er mag beginnen. 3. De eerste robot vertrekt en gaat op zoek naar een kleur, dit kan zowel het groene als het grijze vlak zijn. 4. Als de kleur is gevonden (bijv.grijs) wordt er een signaal naar de wachtende robot gestuurd over welke kleur er is gevonden. 5. De eerste robot keert terug naar het basis vlak. 6. Terwijl de eerste robot op weg is naar het basis vlak gaat de andere robot opzoek naar de resterende kleur. (bijv. groen) 7. Als de resterende kleur is gevonden keert ook deze robot terug naar het basis vlak.

10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Inleiding aanpak Opdracht Programma’s verkennen robotics inventions system Brick command center Onderdelen robot 2 motoren 2 touch sensoren 1 licht sensor

10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Robotics invention Grafische Eenvoudige bediening Foutcontrole

10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Brick command center NQC Programmeertaal Foutcontrole overzichtelijker bij complexe programma’s

10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf B.E.V. Communiceren Route rijden Kleur scannen

10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Eindproduct definitie

10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Ontwikkelen / realisatie Route Aandachtspunten: origineel functioneel effectief

10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Ontwikkelen / realisatie Stukje van het PSD

10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Ontwikkelen / realisatie Functies Main Master Slave Zoeken rechtzetten Kleurscan Zwart detectie finishen

10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Ontwikkelen / realisatie schrijven in NQC Testen Itereren testen to the bone oplossen bug

10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Leerwinst Probleem aanpakken Team veband werken Zelf planning Programmeren met NQC Multitasking programmeren

10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Vragen