De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

UML Editor 2.1 Oplevering Iteratie 2. Wat gaan we behandelen? Wie zijn wij  Competenties Welke problemen zijn we tegen gekomen Demo Vragen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "UML Editor 2.1 Oplevering Iteratie 2. Wat gaan we behandelen? Wie zijn wij  Competenties Welke problemen zijn we tegen gekomen Demo Vragen."— Transcript van de presentatie:

1 UML Editor 2.1 Oplevering Iteratie 2

2 Wat gaan we behandelen? Wie zijn wij  Competenties Welke problemen zijn we tegen gekomen Demo Vragen

3 Wie zijn wij?

4 Jurgen Analyseren  Plan van Aanpak gemaakt  Geen echte problemen tegengekomen Ontwerpen  Klassendiagram veelvuldig bijgewerkt  Enige discussiepuntjes: benamingen van attributen, functies en soms complete klassen Correctheid van de associaties en multipliciteiten

5 Jurgen Realiseren  Multipliciteiten tekenen (zie volgende dia’s)  Ondersteuning bij associaties en associatierichtingen  Eerst werd de multipliciteit over de associatie heen getekend, maar netjes ernaast  Opvallend leermoment: ‘als je iets even niet begrijpt en je gaat het probleem uittekenen, dan heb je vaak snel een oplossing gevonden’ Beheren (Testen)  Requirements getest  Geen problemen

6 Jurgen Uit: klasse association

7 Jurgen Uit: klasse association

8 Berry Analyseren  Plan van Aanpak Iteratie 1 gemaakt  Geen echte problemen tegengekomen Ontwerpen  Klassendiagram veelvuldig besproken  Enige discussiepuntjes: Logische opbouw en relaties tussen klassen

9 Berry Realiseren  XML IO (IOGUI, voorheen Xmlfile)  Samenwerking met de GUI (toolstripmenu’s)  XML parsing (voorheen XML serialisatie) Beheren (Testen)  Requirements getest  Parsing getest  Fout afhandeling getest  Geen problemen

10 Berry Uit: klasse IOGUI

11 Dennis Analyseren  Functionele omschrijving  Planning  Opbouw van klasses en associaties Ontwerpen  Klassendiagram  Ontwerp van klasses en associaties

12 Dennis Realiseren  Klasses berekenen en tekenen  Lijnen berekenen en tekenen  Ombouwen van de lijn Beheren (Testen)  Programma getest op fouten  Testrapport opmaken

13 Uit: klasse association Dennis

14 Uit: klasse association

15 Marten Analyseren  Plan van Aanpak met name iteratie 2  Bekijken hoe de Associatie en AssociatieCap getekend moet worden  Klassen voor klasse diagram ontfutselen uit opdracht Ontwerpen  Klassendiagram veelvuldig besproken en aangepast  Meerdere keren naar de associaties tussen de klassen gekeken

16 Marten Realiseren  Soort associatie en richting tekenen  Multipliciteiten tekenen  Jurgen ondersteunt met betrekking tot de juiste plaatsing van de multipliciteiten.  Door veelvuldig tekenen is het uitdenken beter verlopen  Printen en exporteren naar image aangepast vanwege verschillende bugs Beheren (Testen)  Requirements getest  Bugs gevonden bij printen en exporteren van een image

17 Marten Uit: klasse AssosiationCap

18 Marten Uit: klasse AssosiationCap

19 Marten Uit: klasse AssosiationCap

20 Welke problemen zijn we tegen gekomen?

21 Demo

22 Vragen?


Download ppt "UML Editor 2.1 Oplevering Iteratie 2. Wat gaan we behandelen? Wie zijn wij  Competenties Welke problemen zijn we tegen gekomen Demo Vragen."

Verwante presentaties


Ads door Google