Virtual Reality Systems woensdag 23 april 2014. Virtual Reality Systems Wat is virtual reality? Het zo goed mogelijk nabootsen van de reële wereld met.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
C.V.O. - HI Kempen Kleinhoefstraat 4 B-2440 GEEL
Advertisements

WORKSHOP. EEN CPU MAKEN VAN UW COMPUTER. Dinsdag 05 / 04 / Door; Tom Roef, bestuurslid. Sodipa Computerclub.
CENTRUM GANSPOEL vzw 7 april Centrum Ganspoel Ganspoel wil zich profileren als gespecialiseerd centrum dat in deskundige en vraaggestuurde ondersteuning.
INTRODUCTIE INTERNET. Agenda  Internet Introductie  Techniek van het Internet  Mogelijkheden van het Internet  Zelf Surfen op het Internet.
INTERNETKUNST RATNA WERRY.
Toekomstmuziek. De Apple mini iPod heeft 40 GB aan geheugen. Dat is evenveel als 800 cd’s. Je kunt er MP3en.
Internettoepassingen waarmee we niet (zo) bekend zijn
Cartografie met als medium het ‘World Wide Web’
Geo-inspiratie vulkanen
Virtuele DVD (CD) speler
Chatten en Twitteren woensdag 14 maart Chatten en Twitteren Wat is “chatten” ? Chatten (van het Engelse to chat: kletsen, praten) is het voeren.
Ingrid Tieken-Boon van Ostade (Opleiding Engels) OED, ODNB en ECCO: nieuwe mogelijkheden door online databases.
Creatieve technieken Joris Vangeneugden.
Leslie Anita Versweyveld
VR-DiGiDesign ‘Ontwerpen met je handen’
Toepassingen van Haptic Masters P. Lammertse, MOOG-FCS TU Eindhoven, Super TU/esday.
Welkom bij Bioinformatica!
Welkom bij Bioinformatica!
MKT project 1 & Mens-Machine-Interactie
Promo site ICT haagsehoge school Opleidingen: Informatica Technische informatica Communication & multimedia design Informatiedienstverlening en –management.
BERLIJN…. BERLIJN… & de opdracht opdrahc RESULTAAT VAN JE INSPIRATIE OEFENING UPLOADEN OP JE PORTFOLIO…
Downloaden van muziek Woensdag 9 maart Wat is de bedoeling? et binnenhalen van digitale muziekbestanden (meestal mp3 of wav format) in de computer.
Onderhoud met IOBit-tools woensdag 4 januari 2012.
Groepsinstructie en Hulp op afstand woensdag 17 november 2010.
Capita Selecta OntwerpSystemen (7M501) Inleiding Agenda Vervolgacties VR-DIS presentaties Ondersteuning.
Microsoft Small Basic Cum 11/01/2009 Rudy. Basic Vroeger beschikten bijna alle homecomputers over basic als programmeertaal voor de gebruiker Altair BASIC.
Henk Burg Angela Graat Onderwijsinnovatie. Virtueel?
Presentatie Stageplaats Roose Ben 7IC Inhoud -Bedrijf -Functie in het bedrijf -Stage activiteiten -Project/opdrachten bespreking : - Assemblage.
BIOSYST-MeBioS Ontwerp van een aroma-synthesizer Probleemstelling Virtuele realiteit enkel visueel en auditief Kwantitatieve methodologie om geuren te.
Consultancy, Research & Design Consultancy, Research & Design.
Consultancy, Research & Design Consultancy, Research & Design.
Minor CrossLab _Redactioneel Alternate Realities: Life as a Game / Droomontwerpen Sem5_winter_2010.
FWG CONTACTDAGEN 2009 VAN FUNCTIE NAAR MENS.
DAb: Interactive Haptic Painting with 3D Virtual Brushes W. Baxter, V. Scheib, M. Lin, and D. Manocha.
Workshop “Begrijpend kijken”
 Wat is Augmented Reality?  Toepassingen van Augmented Reality  Augmented Reality mobiel  Augmented Reality in games  De toekomst van Augmented Reality.
Het gebruik van virtual reality en serious gaming in de psychologie
Benjamin de Wit We Make VR Verbinden met informatie, G4-Congres 2014.
@albertschot ICT in het onderwijs. Trends Digital Native.
3D Design en 3D Printing woensdag 19 november 2014.
Computer Graphics (Project)
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
Oog voor emotionele kant van verandering Gevolg:  nieuwe methodieken  nieuwe visie: organisatie = communicatieve gemeenschap 1.
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
STRAVINSKY LE SACRE DU PRINTEMPS
Downloaden van muziek en films woensdag 26 maart 2014.
Stef van Dijk. Inhoud Introductie Cookies? Waarom localStorage? Gebruik localStorage Demo localStorage Bronnen.
Science museum with guide Recycle: different target –environmental sanitation (noise pollution) –electronic / physics engineering –audiology.
Being There - 1 KERN: Sociale Media zijn kennisbronnen voor de Sociale Beroepspraktijk Social Work en Sociale Media matchen!
Mini-college Computer Graphics Erik Jansen Van abstractie tot realisme 1. het model 2. het algoritme 3. de wiskunde 4. het programma 5. de computer.
OCULUS RIFT JESSE MONTEYNE. Inhoud 1. Over Oculus Rift 2. Oculus producten 3. Voor- en nadelen 4. Gebruik 5. Competitie 6. Prijs.
Lizzy Komen & Kelly Mostert Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid Erfgoed in Virtuele Werelden Cultuur in Beeld 14 december 2015.
Virtueel museumbezoek woensdag 16 december Virtueel museumbezoek Wat wordt bedoeld met virtueel museumbezoek? Achter de computer genieten van museumcollecties.
Wat is waarnemen? Met waarnemen bedoelen we: Hoe kom je te weten wat er om je heen gebeurt.
Experiment 3: Stimulering museumbezoek via social media en games.
Emulatie vs virtualisatie Docent: Schooljaar:. Emulatie vs virtualisatie Simulatie.
Internet of Things (IoT)
Vertelkast Sam Dielemans
Virtual Reality in het onderwijs
Made by: Virtual reality De wereld om je heen Made by:
De geschiedenis van ICT
De “Big Six” model “Switch VR”.
Golfbeweging in de maatschappij
Supercomputers woensdag 18 januari 2017.
Geschiedenis van het internet
ICT ICT & MEDIADESIGN INFORMATICA
Ontwikkelingspsychologie voor het Onderwijs
En wat het kan betekenen voor senioren
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
Denken in beelden Hoe zit dat nu precies?.
Transcript van de presentatie:

Virtual Reality Systems woensdag 23 april 2014

Virtual Reality Systems Wat is virtual reality? Het zo goed mogelijk nabootsen van de reële wereld met behulp van de computer op een computerscherm of via projectie Virtuele werkelijkheid of schijnwerkelijkheid (Engels: virtual reality, afgekort: VR) simuleert een omgeving via een computer om een gebruiker via diverse zintuigen 'onder te dompelen' in een ervaring. De meeste VR- omgevingen zijn visueel en auditief, via speciale stereoscopische brillen en geluid. Geur en tastzin worden uitzonderlijk toegevoegd. Waarschijnlijk bedacht internetpionier Jaron Lanier, oprichter van VPL Research het woord in Het bedrijf bouwde vroege VR systemen in Het begrip wordt vaak in één adem genoemd met cyberspace en internet. Cyberspace simuleert vooral het visuele, VR richt zich op alle zintuigen en 'ervaring'.EngelssimuleertcomputerstereoscopischeinternetpionierJaron LanierVPL Research cyberspaceinternet

Virtual Reality Systems Wat is het nut van virtual reality? ontspanning (o.a. virtual games) educatie (o.a. virtual museum) training (o.a. vluchtsimulatie) ontwerpen (o.a virtual buildings) opleiding (o.a. virtual teacher)

Virtual Reality Systems

Virtual Reality Systems

Virtual Reality Systems AodMSUAow

Virtual Reality Systems _

Virtual Reality Systems