Piet Duizer. Ride the Waves Trends Natuur, Demografie Vergrijzing Verkleuring Toename alleenstaanden Verpersoonlijking/ontzuiling Verstedelijking, globalisering.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Demografische veranderingen: Mijn dorp over 10 jaar
Advertisements

Terugblik 2010 – vooruitblik 2011 Vastgoedsociëteit Haaglanden | Kyocera Stadion | 14 april 2011.
Deelgebruik monumentale kerken
De medewerker van de toekomst Paul Raaijmakers April 2012.
Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….
Door: Ruud van den Nieuwenhof Accountmanager 365 BV Datum: 13/3/2012
Aanleiding • Kennisdelen is taboe – Slechte beschikbaarheid – Niet transparant • Techniek ontwikkelt zeer snel • Er is weinig ervaring dus keuzes moeilijk.
•2005 versus 2000 •PC panel: database met huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen.
Jongeren, internet en seksualiteit
Nieuwe financiële arrangementen tussen natuur en samenleving Walter Kooy Nationaal Groenfonds.
Expertmeeting 3 Kansen en initiatieven tussen regionale en locale economie.
De stadsboer als sociaal ondernemer!
Natuurbegraven Als economische drager voor Natuur en Landschap Jac. Meter
Schoolkorfbal Iedereen doet mee!.
Steden: van hier tot Tokyo
Harderwijk, 30 maart Denkwerk voor draagvlak Dialoog en Misverstand Technologische ontwikkeling Persoonlijke ontwikkeling De toekomst is een horizon.
CA 10 Trends College april 2013 C206a.
IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008.
Zoek van het standbeeld “de verwoeste stad” foto’s die vanuit een hoog, een laag een dichtbij en een ver standpunt gemaakt zijn. Waar staat het beeld?
De Nederlanders en hun vakantiebestemmingen Hoofdstuk 3
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Media en creativiteit medbv301D Virtual democracy
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
De toekomst van Nederland
Door: -Pim Somers -Max Krings -Berend van den Boomen.
2.1 - Kloof wordt breder Regionale ongelijkheid op wereldschaal:
Paragraaf 1: Hoog water Paragraaf 2: particulier en collectief
Anders kijken naar zorgsignalen. Het is pas zorg als
VERANDERINGEN IN DE LANDBOUW  Nieuw contract met samenleving voedselvoorziening  voedselkwaliteit, voedselveiligheid, milieu, natuur, landschap, dierenwelzijn,
Samen werken aan een gezonde regio!
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Internationalisering en MKB fundamenten en flexibiliteit
DE GROTE REGIOBEURS Stadskanaal. TRENDS Vergrijzing Vergrijzing Social media Social media Mobiele telefonie Mobiele telefonie.
Social media kans en/of bedreiging?.
Kooperaasje Fryslân “ Het sneller verduurzamen van Fryslân door het verbinden van alle duurzaamheidskennis en - initiatieven om zo samen van elkaar.
Geneest God vandaag de dag nog?
Secularisering en veranderende motieven voor vrijwilligerswerk
Hoofdstuk 2 De wereld, systeem van landen en relaties
Naar de toekomst Europese kansen voor erfgoed. DutchCulture Meer internationaal Samenwerken Beter internationaal Samenwerken Samenwerking zichtbaar maken.
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
Vraaggericht aanbod creëren. Lage Mierde, 13 november 2012Albert van Schendel 1.
Lifestyle Voeding.
Hoe meet je welvaart? Arm&Rijk.
Globplex Regio Vlaanderen Campagnes Societale Transitie Societale Proactievering Senioren Alle info, dossier en werkmateriaal op:
BABBELTRUC Wat zijn babbeltrucs en hoe kunt u zich hier het beste tegen beschermen? Een workshop voor senioren en mantelzorgers.
De Groene Ronde 2015 | Collegetour Leeuwarden De nieuwe economie 09 april 2015.
“Hoe ver is Friesland” programma: uur: Welkom door dagvoorzitter Jan de Keijzer uur: Dementiezorg, hoe ver is Friesland? Roelof Jonkers
Stand van zaken Kennisagenda Radboud Engbersen (Platform31), Ede 3 maart 2016.
Hotelsector Provincie Zeeland. 11 november Programma Economie en toerisme Aanbodzijde Vraagzijde Marktpotentie Trends Concepten Conclusie.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 2 maart 2016.
Leisure als motor voor gebiedsontwikkeling Hans Hillebrand Den Haag 1 november 2012.
Welkom Toerist in vervoering Voor ondernemers die vooruit willen met recreatiemobiliteit in de Zuidwestelijke Delta.
Werkplaats Omgevingsagenda Via NOA naar NOVI Hans Tijl, Directeur Ruimtelijke Ontwikkeling 12 april 2016.
6 jaar web 2.0 zorg | welzijn bert mulder | lector informatie, technologie en samenleving | haagse hogeschool.
Holland Fit – J. van Zwieten e-Health; Social Media en Applicaties Abbs door Apps?
De enige constante is verandering. Initiatief voor FESPA Nederland past in ontwikkeling van verandering Samen maken we de markt van visuele communicatie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Hotelsector Provincie Zeeland. 11 november Programma Economie en toerisme Aanbodzijde Vraagzijde Marktpotentie Trends Concepten Conclusie.
Inspiratieavond Duurzaam (t)huis Wethouder Joan Briels.
Testautomatisering in een veranderende wereld Hoe doen we dat bij Triodos? 1.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Trends en toekomst Vooruitblik Trends, drivers en thema’s
Bouwcampus ’In co-creatie met de markt en kennispartners in een preconcurrentiele en neutrale omgeving werken aan complexe opgaven’ 1/12.
Samenleving en overheid
Duurzaamheid in MIRT-Programma’s
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
24 UUR ZDV 2018 Hedy Segond von Banchet en Deborah van der Meere
Plaats, datum bijeenkomst
§6.2 Een wereld vol verschillen
Transcript van de presentatie:

Piet Duizer

Ride the Waves

Trends Natuur, Demografie Vergrijzing Verkleuring Toename alleenstaanden Verpersoonlijking/ontzuiling Verstedelijking, globalisering

Trends, Technologie Verregaande digitalisering Internetgebruik Internet infobron Social media Groene App’s QR codes

Trends, Leisure Infograzing Spiritualiteit Wellness (Co)creatie Involve

Trends Samenleving Duurzaamheid, Natuur ‘in’ Slow en gezond Green living

Trends Samenleving DIY, energieke samenleving Kom naar me toe Web

Trends Natuuredu Inhoud, leren Zin geven

Trends Beleven en ervaren

Trends, Natuur Natuur = leisure Storytelling Samenzijn Show, spectakel

Trends, Leisure In eigen land, dichterbij Korter, vaker Aandacht voor regionaal / streek DIY

Trends, Toerisme 18 miljoen verblijf 900 miljoen dag Dichtbij Ver weg > goedkoop Thuis

Trends, senioren 4 ever young Tijd, geld, (klein)kids, ‘flexibilitijd’ Rustzoekers Bos/heide/strand vakanties 33% NL vakantiebestedingen

Trends, terugtreden Natuur geen Haags thema Provincies trappelen niet Bedrijfsleven zeker niet Samenleving; legitimering, Groeiende rol van de markt Historie, bijv NP’s

Trends, terugtreden Historie NP’s Particuliere buitenplaatsen Gemeynten Ecosysteem en economie Bebossingstrend Opkomst SBB, NM en PL’s NP’s, ook EHS en Natura 2000 Zoektocht verdienmodellen

Trends, toekomst? Fondsenwerving Samenwerking Energieke netwerken Particulier initiatief Multifunctionaliteit Yellowstone Wolf > 35 mln Dollar p.j.

Ride the Waves

TRIODOS BANK