Tussentoets Digitale Techniek. 1 november 2001, 11:00 tot 13:00 uur. Opmerkingen: 1. Als u een gemiddeld huiswerkcijfer hebt gehaald van zes (6) of hoger,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
M/V in de kerk Man and woman in the Church Doelen: informeren, bezinnen, oefenen Goals: to inform, to reflect, practice 1 december: de bijbel | the Bible.
Advertisements

The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/003] thema “Oprah at Deltion” can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving geven van complexe onderwerpen,
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Internet vriendschap Internet friendship
Conditional Clauses If-zinnen.
Virgielcollege Mede mogelijk gemaakt door uw Eerstejaarsch Commissie.
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
Nieuwe wegen in ontwerpen met CAD
zaterdag 19 juli 2014 Saturday, 19 July 2014 I see what you don’t see I come from another galaxy My earthal life was not the intention I was meant.
Sunday, 20 July 2014 zondag 20 juli 2014 Click Klik.
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
Probleem P 1 is reduceerbaar tot P 2 als  afbeelding  :P 1  P 2 zo dat: I yes-instantie van P 1   (I) yes-instantie van P 2 als ook:  polytime-algoritme,
ERIC Combine search terms with Boolean operators Next = click.
Creatieve workshop Wiki: Scroll naar beneden: docentenpagina: Pia Terstroet.
Netwerk Algorithms: Shortest paths1 Shortest paths II Network Algorithms 2004.
De Zegen in het Lijden. Oh, what I would do to have the kind of faith it takes, to climb out of this boat I'm in onto the crashing waves Ik zou alles.
Instructions and warnings. Instructions Om in het Engels een instructie te maken gebruikt men, net als in het Nederlands de Gebiedende Wijs.
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie Universal Modeling Language … why you need models? Models are necessary to communicate,
F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/007] theme: Can I have my money back… can-do : kan minder routinematige situaties aan © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels A1 Luisteren[Edu/001] thema: One hundred and Eighty!!!! Can I have your phone number??? can-do : kan getallen verstaan.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Future (toekomst) Je krijgt 2 verschillende vormen van Future.
TIME  Can you count very well? You will need it to tell someone what time it is.
Grammar 3 Must = moeten (van jezelf) Should = Zou moeten (van jezelf) It’s getting late. I must go now. It’s getting late. I should go now. Mustn’t = moeten.
All right 1thv unit 7 gr 2.1 en 2.2.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
EML en IMS Learning Design
Klik op een vlag. Click on a flag Language: Jefken is altijd daar om te helpen ! Jefken is always there to help !
Just as an introduction for SDP-partners, this is a theoretical ppt on properties of triangles in which first, 3 properties are formulated and visualised.
1 OMI Modelleren van content. 2 Vocabulary Content “gevangen” in begrippenapparaat: Vocabulary: lijst met termen nauwelijks semantiek Ontology:
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
De taaltaak
Transcript van de presentatie:

Tussentoets Digitale Techniek. 1 november 2001, 11:00 tot 13:00 uur. Opmerkingen: 1. Als u een gemiddeld huiswerkcijfer hebt gehaald van zes (6) of hoger, dan kunt u één (1) van de vijf opgaven laten vallen. Wel vermelden welke opgave niet is gemaakt (voor die opgave krijgt u het huiswerkcijfer; als u dat cijfer te laag vindt dan kunt u besluiten toch alle opgaven te maken). 2. Bij elke opgave geldt: de uitkomst moet volgen uit een systematische afleiding, en alle stappen moeten in het antwoord zijn opgenomen. 3. De opgaven zijn in het Engels gesteld ten behoeve van degenen die de tussentoets moeten nakijken. U bent niet verplicht een Engelstalige tussentoets in te leveren, maar het zal wel op prijs worden gesteld als u dat toch doet. 4. De tijd is (opzettelijk) beperkt. Ga vooraf na hoeveel tijd u uzelf geeft voor elk van de vijf (of vier) te maken opgaven. Niet-voltooide uitwerkingen kunnen meer opleveren dan volledig ontbrekende. Problems. 1. A priority encoder has inputs D 3, D 2, D 1, D 0, and outputs A 1, A 2, V, where V is the validity bit. 1.1 Derive the condensed truth table, (5) 1.2 Use K-maps to simplify A 1 and A 2, and (4) 1.3 Give the logic diagram for this encoder. (1) 2. A sequential circuit has the following specification: next state = f(present state) and output = g(present state), where g() is the identity function and f is defined by the following State Table:,,

Present State Next State ABC ABC State Table for a so-called ring counter. 2.1 Design the circuit using D flip-flops and assuming that the unspecified next states are don’t-care conditions, and (8) 2.2 Add the necessary logic to the circuit to initialize it to state 000 on power-up master reset. (2) 3.2 You can get a bonus if you design your circuit as a reliable circuit i.e., a circuit that behaves well when it accidentally enters an unused state. (2) 3. Design a binary counter that goes through the following repetitive sequence: (0,0), (0,1), (0,2), (0,3), (1,1), (1,2), (1,3), (2,2), (2,3), (3,3), and back to (0,0). (10) (you can do so by coding (a,b) 10 in BCD format (A 2 A 1 A 0,B 2 B 1 B 0 ) and designing a single counter for this six-bit sequence; you can also try to design two counters, one for a and one for b and make a coupling between the two so that they jointly behave as a single counter).

4. Let be given the following program: for (i = 0; i  7; i ++ ) { for (j = 0; j  i; j ++ ) { r(i,j) = - 1/2 j + 15/2 j + i + 1; } 2 The loop-nest may be interpreted as defining an ordered list of input values {(i,j) | 0  i  7; 0  j  i }, for each of which the corresponding output is r(i,j) = - 1/2 j + 15/2 j + i + 1; 2 Program a 6-input/6-output ROM for that program. (10) 5. Obtain the PLA programming table for the four Boolean functions: A(X,Y,Z) =  m(3,6,7), B(X,Y,Z) =  m(0,1,4,5,6), C(X,Y,Z) =  m(2,3,4), and D(X,Y,Z) =  m(2,3,4,7). Make sure the number of product terms is minimal. Try to share product terms between functions. Finally consider the use of complemeted (C) outputs. (10) Good luck.