Les 1 groep 8 leerdoel: Inzicht hebben in de betekenis, plaats, structuur, waarde hele getallen en kommagetallen Wat weet je hier al van? Waarom is het.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werkwoordspelling – persoonsvorm, onderwerp, t. t
Advertisements

Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Vandaag hebben we het over :
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Blok 11 les 7 Breuken. 1. Ik heb …… dingen Ik verdeel in ….. gelijke delen van de delen noem ik … Dit deel telt ….. dingen.
Rekenen en Rekenproblemen
Talstelsels Betekenis van cijfers in verschillende stelsels
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Opgave blok 3 les 9 opg 2 opdrachtenboek.  Regel 1: Hoeveel heb ik te verdelen?  Trek de twee bekende getallen van elkaar af.  Vind je het lastig om.
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Doel: persoonsvormen in de t.t.
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 2 groep 7 leerdoel Je leert om de uitkomst van een som te schatten, zodat je snel en handig kan rekenen. Wat weet je hier al van? Waarom is het handig.
Les 4 groep 6 leerdoel: Je kunt cijferend optellen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 1 groep 7 2 leerdoelen: Doel 1:
Les 1 groep 6 leerdoel: Doel 1:
Klik ergens op het witte deel van deze pagina om verder te gaan
Leswijzer Nieuwsbegrip
Les 68 De waarde van π.
Welkom in 5B!.
Hoofdstuk 4: Statistiek
Heel kleine getallen.
Vermenigvuldigen met breuken
Rekenen en wiskunde - Verhoudingen
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
Reken- Ben je er klaar voor?.
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
Samenhang procenten, breuken en kommagetallen,
De functionele reken-wiskundemethode. de functionele reken-wiskundemethode.
DKA4-model In 4 stappen naar het antwoord.. DKA4-model. Delen, keer antwoord op het 4 e getal. Teken een tabel De getallen die bij elkaar horen, onder.
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Les 4 : rekenen met tabellen
Les 1: Rekenen zonder rekenmachine Les 2: Oriëntatie
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Les 1: Rekenen Zonder rekenmachine
Rekenen Les 5: vermenigvuldigen en delen Les 6: Afronden met breuken en kommagetallen.
Goedemorgen.
Rekenen Verhoudingen 2f
Rekenen Les 5: vermenigvuldigen en delen Les 6: Afronden met breuken en kommagetallen.
Les 2: gegevens samenvatten
Vergelijkingen oplossen
Info 2 Vereenvoudigen van breuken M A R T X I © André Snijers W K U N
Binaire getallen 1. binair → decimaal 2. decimaal → binair.
De kommagetallen De kommagetallen De kommagetallen © Andre Snijers.
Les 1: Rekenen zonder rekenmachine Les 2: Oriëntatie
Breuken delen Breuken delen Breuken delen © André Snijers.
Natuurlijke, gehele en rationale getallen
Voorkennis Wiskunde Les 3 Appendix §A.5 en A.6.
Verder rekenen met kommagetallen
Transcript van de presentatie:

Les 1 groep 8 leerdoel: Inzicht hebben in de betekenis, plaats, structuur, waarde hele getallen en kommagetallen Wat weet je hier al van? Waarom is het handig dat we dit leren? Wanneer ga je dit gebruiken?

Montessorimaterialen hele getallen bankspel

Spreek uit:  30.570543 30570543 67890678 890979432 347790543 98780035 900000621 87806505532  890.979.432

Montessorimaterialen kommagetallen Decimale-breukendoos en bord

0,1 spreek je uit als

Noem de kleur en de positie.

Plofsommen: spelletje Tip 1: rond af in mooie hele getallen Tip 2: reken eerst het getal in het midden uit ……..

Zelfstandig werken: oefenen met montessorimateriaal maken van lesjes

Spreek uit: 0,43 0,3522 10,7653 34562,9 48890089,787

Wat is de 5 waard in de volgende getallen? 3566632 24087753 598883221 334522

Evaluatie : Evaluatie: Is het doel gehaald? Waar moet je met deze opdracht rekening mee houden? Wat heb je geleerd? Wat ging er goed? Wat ging er niet zo goed? Vooruitblik : kommagetallen komen weer terug in het vierde doel van november-december: breuken en kommagetallen toepassen in bewerkingen