Goedemorgen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werkwoordspelling – persoonsvorm, onderwerp, t. t
Advertisements

WACHT MENEER VAN DALEN NOG STEEDS OP ANTWOORD ?
Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Vandaag hebben we het over :
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
G1 Rekenen met breuken Leerwerkboek p7.
Verhoudingstabel Er is een voorraad laxeermiddel. Die oplossing bevat 15% natriumsulfaat. Dit betekent: 15 gram per 100 mL oplossing. Kinderen krijgen.
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Doel: persoonsvormen in de t.t.
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 2 groep 7 leerdoel Je leert om de uitkomst van een som te schatten, zodat je snel en handig kan rekenen. Wat weet je hier al van? Waarom is het handig.
Les 4 groep 6 leerdoel: Je kunt cijferend optellen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 1 groep 7 2 leerdoelen: Doel 1:
Les 1 groep 6 leerdoel: Doel 1:
Les 1 groep 8 leerdoel: Inzicht hebben in de betekenis, plaats, structuur, waarde hele getallen en kommagetallen Wat weet je hier al van? Waarom is het.
GELIJKNAMIGE BREUKEN les 31.
Bewerkingen met breuken Les 37.
Breuken.
Wiskunde kan helpen begrijpen hoe de wereld in elkaar zit.
Wat doet een magneet?.
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
Gecijferdheid les 1.4 Grootst gemene deler Kleinst gemene veelvoud
Werk uit.. Methode 1)hou de teller samen door haakjes in te voeren 2)vervang de breukstreep door het deelteken 3)hou ook de noemer samen door haakjes.
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
Reken- Ben je er klaar voor?.
Optellen en aftrekken met breuken. Coopertest Wat? Een uithoudingstest die meet welke afstand je kan lopen in 12 minuten.
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
DKA4-model In 4 stappen naar het antwoord.. DKA4-model. Delen, keer antwoord op het 4 e getal. Teken een tabel De getallen die bij elkaar horen, onder.
Deze les hoofdrekenen les 1 vervolg
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Wat is algebra? Rekenen is het werken met getallen. Er zijn vier hoofdbewerkingen: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. Verder ken je de bewerkingen.
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Kennismaking met programmeren
Rekenen Les 5: vermenigvuldigen en delen Les 6: Afronden met breuken en kommagetallen.
Goedemorgen.
Rekenen Les 5: vermenigvuldigen en delen Les 6: Afronden met breuken en kommagetallen.
Basis 1 Getallen. Basis 1 Getallen Paragraaf B1.1 Groeperen per 10.
Rekenen Verhoudingen Les 1: Breuken en procenten 1
Gehele getallen optellen en aftrekken
Breuken optellen en aftrekken
Info 2 Vereenvoudigen van breuken M A R T X I © André Snijers W K U N
De kommagetallen De kommagetallen De kommagetallen © Andre Snijers.
Krachten in constructies
Info 2 Breuken gelijknamig maken M A R T X I © André Snijers W K U N E
Breuken delen Breuken delen Breuken delen © André Snijers.
M A R T X I W K U N E D S 2 G1 Rekenen met breuken © André Snijers.
Natuurlijke, gehele en rationale getallen
Breuken vermenigvuldigen
Machten van breuken Machten van breuken Machten van breuken
Info 2 Rationale getallen tot een positieve macht verheffen M A R T X
Handig rekenen met eigenschappen
Soms handig om priemgetallen te gebruiken.
Breuken optellen en aftrekken
Transcript van de presentatie:

Goedemorgen

Les voor groep 6 Pak je stoel en kom aan de instructietafel Andere twee groepen: Ronde 1 pak een kaart

Ronde 2: korte vraagjes!

Les 6 groep 6 leerdoel Je leert breuken vereenvoudigen (= kleiner maken) door gebruik te maken van de materialen en door gebruik te maken van de verhoudingstabel Wat weet je hier al van? Waarom is het handig dat we dit leren? Wanneer ga je dit gebruiken?

Breuken. Welk deel is op? Welk deel is over? Lesje: Breuken. Welk deel is op? Welk deel is over?

Lesje:

Breuken: welk deel van het geheel. 2 van de 4 schrijf je als: Dit kun en moet je kleiner maken. Hoe? Verhoudingstabel:

Wat nog wit is, is op. Wat zwart is, is over Wat nog wit is, is op. Wat zwart is, is over. Welk deel van de chocolade is over? Oftewel Welk deel van de chocolade is op? Oftewel (door welk getal kun je beide getallen delen?)

Wat nog wit is, is op. Wat zwart is, is over Wat nog wit is, is op. Wat zwart is, is over. Welk deel van de chocolade is over? Oftewel Welk deel van de chocolade is op? Oftewel (door welk getal kun je beide getallen delen?)

Welk deel is over? Welk deel is op?

Nog één keertje:

Evaluatie : Evaluatie: Is het doel gehaald? Waar moet je met deze opdracht rekening mee houden? Wat heb je geleerd? Wat ging er goed? Wat ging er niet zo goed? Vooruitblik: in maart en april hebben we het doel breuken gelijknamig op te tellen en gelijknamig af te trekken (met materiaal en verhoudingstabel)