Goedemorgen
Les voor groep 6 Pak je stoel en kom aan de instructietafel Andere twee groepen: Ronde 1 pak een kaart
Ronde 2: korte vraagjes!
Les 6 groep 6 leerdoel Je leert breuken vereenvoudigen (= kleiner maken) door gebruik te maken van de materialen en door gebruik te maken van de verhoudingstabel Wat weet je hier al van? Waarom is het handig dat we dit leren? Wanneer ga je dit gebruiken?
Breuken. Welk deel is op? Welk deel is over? Lesje: Breuken. Welk deel is op? Welk deel is over?
Lesje:
Breuken: welk deel van het geheel. 2 van de 4 schrijf je als: Dit kun en moet je kleiner maken. Hoe? Verhoudingstabel:
Wat nog wit is, is op. Wat zwart is, is over Wat nog wit is, is op. Wat zwart is, is over. Welk deel van de chocolade is over? Oftewel Welk deel van de chocolade is op? Oftewel (door welk getal kun je beide getallen delen?)
Wat nog wit is, is op. Wat zwart is, is over Wat nog wit is, is op. Wat zwart is, is over. Welk deel van de chocolade is over? Oftewel Welk deel van de chocolade is op? Oftewel (door welk getal kun je beide getallen delen?)
Welk deel is over? Welk deel is op?
Nog één keertje:
Evaluatie : Evaluatie: Is het doel gehaald? Waar moet je met deze opdracht rekening mee houden? Wat heb je geleerd? Wat ging er goed? Wat ging er niet zo goed? Vooruitblik: in maart en april hebben we het doel breuken gelijknamig op te tellen en gelijknamig af te trekken (met materiaal en verhoudingstabel)