E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontdek het nieuwe werken voor klant en bestuur via een integraal zaaksysteem 17 november 2011 Rob van Agteren.
Advertisements

Een Virtueel Clearinghouse van en voor het Hoger Onderwijs DAIR-Seminar 7 november 2003.
Document Management Silicon.
Records management en informatie-architectuur
MT Zuid André Plat.
Workshop 6: Multichanneling
Digitale dienstverlening
DIGI-PLU Procesgericht digitaliseren en elektronische overheid
Milieudienst Westfriesland November 2005 Dia nr. 1 Inhoud presentatie Aanleiding Introductie Milieudienst Westfriesland ICT Digitale handhaving Ervaringen.
Zaakgericht Werken.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
E-Team 2003 E-Government II Project GIS Projectaanpak Arjan Kloosterboer Projectleider 10 januari 2003.
met vallen en opstaan naar een mid-office
Beheer van gebruikers en groepen lancering DSH Leuven 2-feb-2009 Jan Vangrinsven.
Mark Voogd 24 Mei Boxtel Dienstverlening, ICT en efficiency; In de Drechtsteden regio Het advies op hoofdlijnen.
Erasmus Universiteit, 20 mei 2005
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Benchmark afhandeling Zaanstad.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening. korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006.
Het beïnvloeden van succes
E-Team 2006 Vergunningverlening & Handhaving De keten gedigitaliseerd E-government innovatie Andere Overheid V&HV&H Mark Voogd, Ton Mol, Leo de Jong 6.
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
E-Government Dordrecht
Het van innovatie Gemeente Dordrecht Henk Wesseling & Mark Voogd PMO Amsterdam 2003.
afkijken, nadoen, egemwijs
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team mei 2004 E-Government GIS What’s in it for you? 24 mei 2004.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Mozaiek Digitaal kluisje
Informatieplattegrond
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
Enterprise Document Management Fase
De case Oostkamp.
‘zaaksgewijs’ Gerry de Vaan 11 November Programma -De route van Waalwijk naar zaaksgewijs werken -Tijdsduur -Vragen of opmerkingen?
Coördinatiecel Vlaams e-government 1 Interbestuurlijke producten en dienstencatalogus November 2009: concept en stand van zaken.
eDienst architectuur Snijvlak bedrijfsprocessen en ICT
Het dienstverleningsproject Stad Aalst 15/10/2015 Bart Baele Directeur Externe dienstverlening.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
FLOWer is… Case Handling Proces management zonodig tot op het bot
Jos Arends Kiezen voor een MidOffice. Hoe kies je een MidOffice uit? Telt Nederland echt 20 verschillende zaaksystemen?? Van visie naar vieze voeten De.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Één versie van de waarheid (met APEX) Toolpresentatie CADER Sprekers: Bart Meijer en Marc-Phillip Draaijer.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
Gebruikers- ondersteuning Monitoring Data- beheer Management- informatie Change support Tactisch support Strategisch support Management support Behoefte-
Openbaar Lichaam Bonaire
Rogier Kleinekoort 8 november 2005
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Kluwer The end of Publishing
Het E-depot van Rotterdam
Harmonisatie Bedrijfsvoering (BV) & Dienstverlening (DV) door ISHW
Transcript van de presentatie:

E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day VHIC, 7 november 2003

E-Team 2003 Agenda Visie op e-government (Mark) E-government documenten project (Corné)

E-Team 2003 Van aanbod naar vraag Klant Product Front Back-office Systemen Processen Personen Autonomie, meervoudige registraties, het zelfde gegeven!, output? Informatievoorziening?

E-Team 2003 Integratie frontoffice Backoffice Post Fax / webform Balie Telefoon Geen frontoffice!

E-Team 2003 (Keten)Informatie Actor Klant Informatie t.b.v. handhaving en veiligheid Informatie t.b.v. Dienstverlening Informatie t.b.v. Efficiency ICT Keteninnovatie/ keteninformatisering

E-Team 2003 Efficiency in de overheid de overheid als administratieve fabriek Flexibele inzet van Frontoffice’s binnen geografische gebieden Centrale (regionale/ landelijke backoffice) voor administratieve verwerkingen, productie en ondersteuning ICT, Consistente informatie aan de frontoffice Regie van de gegevens bij de eigenaar (digitale kluis)

E-Team 2003

“ Niet kantelen maar koppelen ” Mid-office nieuwe structuur Front-office Back-office MID-OFFICE DataWareHouse O.A. WIS en Webservices Keten Midoffice als informatie architectuur voor de toekomst? Integratie vlak

E-Team 2003 E-Government architectuur

E-Team 2003

E-Government documenten project Papier Postkanaal ook via de midoffice Content/documentbeheer via het intranet Gericht op 1600 gebruikers en huishoudens

E-Team 2003 Uitgangspunten m.b.t. postverwerking ZAAK DOSSIERS CONTENT DOSSIERS overige zaak Scannen en en routen naar bekend zaaktype inbak afdeling inbak medewerker inbak project ter afhandeling ter kennisname

E-Team 2003 De zaak centraal (ook als processen nog niet in kaart zijn gebracht) -Op elk moment moet via elk kanaal de stand van elke zaak op te vragen zijn -Management-informatie geeft elk moment het totaal-overzicht m.b.t. álle zaken -Elke zaak kent een dossier

E-Team 2003 Definitie “zaak” -Een ZAAK is een samenhangende hoeveelheid werk met een welgedefinieerde aanleiding en een welgedefinieerd eindresultaat, waarvan kwaliteit en doorlooptijd bewaakt moet worden. ( bron: GFO-Zaken )

E-Team 2003 GFO-Zaken

E-Team 2003 Zoekmogelijkheden Op basis van: -Subject -Object -Geometrie -Trefwoorden/kenmerken -Full-text

E-Team 2003

Fasering zaken via één-loket-toepassing per kanaal 1.Web-intakes 2.Post/fax/ 3.Balie

E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeem web-intakes

E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeem web-intakes webformulier

E-Team 2003

fase 1fase 2 web-intake-systeem web-intakes webformulier per formulier worden statussen bepaald

E-Team 2003

fase 1fase 2 web-intake-systeem web-intakes webformulier per formulier worden statussen bepaald bijbehorende intakes doorlopen deze alleen de aanvragen worden bij de intake opgeslagen

E-Team 2003

fase 1fase 2 web-intake-systeem web-intakes webformulier per formulier worden statussen bepaald bijbehorende intakes doorlopen deze alleen de aanvragen worden bij de intake opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakes

E-Team 2003

fase 1fase 2 web-intake-systeem web-intakes webformulier per formulier worden statussen bepaald bijbehorende intakes doorlopen deze alleen de aanvragen worden bij de intake opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakes

E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeemzaken-systeem web-intakesweb-intakes + post webformulier per formulier worden statussen bepaald bijbehorende intakes doorlopen deze alleen de aanvragen worden bij de intake opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakes

E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeemzaken-systeem web-intakesweb-intakes + post webformulierzaak-type per formulier worden statussen bepaald bijbehorende intakes doorlopen deze alleen de aanvragen worden bij de intake opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakes

E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeemzaken-systeem web-intakesweb-intakes + post webformulierzaak-type per formulier wordenper zaak-type worden statussen bepaald bijbehorende intakes doorlopen deze alleen de aanvragen worden bij de intake opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakes

E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeemzaken-systeem web-intakesweb-intakes + post webformulierzaak-type per formulier wordenper zaak-type worden statussen bepaald bijbehorende intakesbijbehorende zaken doorlopen deze alleen de aanvragen worden bij de intake opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakes

E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeemzaken-systeem web-intakesweb-intakes + post webformulierzaak-type per formulier wordenper zaak-type worden statussen bepaald bijbehorende intakesbijbehorende zaken doorlopen deze alleen de aanvragenálle relevante documenten worden bij de intakeworden bij de zaak opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakes

E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeemzaken-systeem web-intakesweb-intakes + post webformulierzaak-type per formulier wordenper zaak-type worden statussen bepaald bijbehorende intakesbijbehorende zaken doorlopen deze alleen de aanvragenálle relevante documenten worden bij de intakeworden bij de zaak opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakesm.b.t. álle zaken

E-Team 2003 Wat betekent dit voor de rol van de DIV-afdeling ?

E-Team 2003 EIND Meer informatie op:

E-Team 2003

Ook voor intern gebruik…