Actieonderzoek Een goede leraar worden Verdieping bij hoofdstuk 11

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom op de startdag van de Groen Proeven – OGW pilots!
Advertisements

Risicomanagement met de internet-werkomgeving van Helder & De Witte
Onderzoek naar de invloed van oplossingsgericht werken op no-show binnen de ambulante verslavingszorg Opzet en voorlopige resultaten Klazien.
Keuzeondersteunend model voor inbouwpakketten bij herbestemmingsprojecten Eindcolloquium Wiebrand Bunt.
Startbijeenkomst netwerk Taal Havo en Vwo Lydia van Deelen – Meeng, managing consultant CPS M:
Handreikingen Voor de C-kandidaat
Dialoog Onderwerp Datum:
Wat is actieonderzoek? Reflecteren op eigen handelen en de situatie waar dat handelen plaatsvind Op basis van de verkregen inzichten het handelen verbteren.
Toekomstgericht handelen
Glijbanen Een les onderzoekend leren voor
THESISSEMINARIE 2 VAKGROEP EXPERIMENTEEL-KLINISCHE EN GEZONDHEIDSPSYCHOLOGIE Probleemstelling, methode LES 1; Klinische Psychologie; Universiteit Gent;
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Hoofdstuk 11 Kwantitatieve gegevens analyseren Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, Marije.
Hoofdstuk 7 verplicht… Keuze.
SAMEN WERKEN AAN LEREN SAMENWERKEN
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Bedrijfsinformatiesystemen 11e editie
Bedrijfsinformatiesystemen 11e editie
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
Richtlijnen voor het indienen van begrippensets & vocabulaires Dennis Krukkert, 10 mei 2012 Mogelijk gemaakt door:
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
Academische vaardigheden - C1.5
Master Leren & Innoveren Jan Streumer 25 maart 2010 Conferentie Platform Onderwijsarbeidsmarkt Rotterdam.
Een review van het artikel: Gender-specific development of nonverbal behaviors and mild depression in adolescence Door: Yolanda van Beek, Marlies S. M.
Effecten van visualisatie van participatie tijdens CSCL
Wat je zelf vindt, weet je beter
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Onderzoek doen een methodische aanpak
Onderzoek Werkveld Deel I: Inleiding
Klinisch redeneren met de Videotoets+. Klinisch redeneren  Belangrijk onderdeel van vakinhoudelijk handelen  Bouwstenen aangeleerd in basisopleiding.
Ruimte voor de Rivier Hoofd en deelvragen.
Onderzoeksprocedures. Inhoud  De leraar als professional  De seniordocent  De leraar als onderzoeker  Onderzoeks-stappenplan  Nulmeting.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Onderzoek I Bijeenkomst 3
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
Bron: Baarda, B. (2014) Dit is onderzoek!
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Workshop Starten met je onderzoek Hans de Braal en Gert-Jan de Fijter.
Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?
RET Verdieping bij hoofdstuk 11 Handboek voor leraren RET Een goede leraar worden.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 8 Dataverzameling: Eigen instrumenten, ontwerp.
Masterclass W&T-Vaardigheden TRAINING 2: SOCRATISCHE DIALOOG.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Een onderzoek naar het kiemen en groeien van een bruine boon
Actie-onderzoek Verkenning van het onderwerp van het actie-onderzoek in thema 3.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Bron: Baarda, B. (2014) Dit is onderzoek!. Inhoud bijeenkomst 2 Onderzoeksdoel formuleren Onderzoeksvragen (hoofdvraag met deelvragen) formuleren.
Het onderzoeksverslag
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
Stappen in het keuzeproces
Workshop academisch schrijven
Opdracht: SV hfst 6 Handb. Taalgericht Onderwijs (e1)
Vragen stellen over bestaande data in de school
Vragen stellen over bestaande data in de school
Vragen stellen n.a.v. bestaande data in de school
College 4 project doorstroom MBO - HBO
Zelfevaluatie GOK.
MIC-workflow Amstelring
introductiebijeenkomst
Het onderzoek Onderwijs principes In de praktijk conclusie
Actieonderzoek.
Ontwerponderzoek.
Transcript van de presentatie:

Actieonderzoek Een goede leraar worden Verdieping bij hoofdstuk 11 Handboek voor leraren Een goede leraar worden Actieonderzoek Verdieping bij hoofdstuk 11

Actieonderzoek 1 Handboek voor leraren in stappen Actieonderzoek

1 Onderzoek gericht op eigen handelen Handboek voor leraren Actieonderzoek

2 Aanleiding onderzoek helder geformuleerd Handboek voor leraren Actieonderzoek

3 Onderzoeksvraag is goed afgebakend Handboek voor leraren Actieonderzoek

4 Voldoende gegevens voor de verkenning Handboek voor leraren Actieonderzoek

5 Logische conclusies uit verzamelde gegevens Handboek voor leraren Actieonderzoek

De verbeteractie volgt logisch uit de verkenning 6 Handboek voor leraren De verbeteractie volgt logisch uit de verkenning Actieonderzoek

7 De verbeteractie is zorgvuldig uitgevoerd Handboek voor leraren Actieonderzoek

De verbeteractie is adequaat geëvalueerd 8 Handboek voor leraren De verbeteractie is adequaat geëvalueerd Actieonderzoek

logisch uit de gegevens 9 Handboek voor leraren De conclusie volgt logisch uit de gegevens Actieonderzoek

1 Handboek voor leraren Feedback van betrokkenen Actieonderzoek

Resultaten delen om het eigen leren zichtbaar te maken Handboek voor leraren Resultaten delen om het eigen leren zichtbaar te maken Actieonderzoek