Business model puzzle Leer de mechaniek, ken je flexibiliteit.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Menno Karres Lead Auditor
Advertisements

Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Maak het verschil! Wat jij doet doet er toe.
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
Ondernemen in de praktijk
Communicatie_plannen Collegawerkgroep Communicatieambtenaren Provincie Antwerpen Eric Goubin.
Uw dorpsvoorziening een sociale onderneming ? Ondernemerschap in uw dorpsgemeenschap.
Marketing introductie
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Kindermoment.
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen
Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Leiderschap.
Een startersgids voor innovatie
[ Business Model Generation. ]
Maatschappelijke stage
Werkkader Marketing Management Hoofdstuk 2. Leervragen Hoe kan marketing klantenwaarde beïnvloeden? Hoe wordt strategische planning op de diverse organisatieniveaus.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Eigenaardig hoe dit uitkomt.
Geloven, waarom zou je? Mijn leven zit zo al best vol!
Talent in Ontwikkeling
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Weet je wie ik ben ?.
Wat ik wil…..
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Business Model Canvas.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
De rol van de businesscases bij opschaling in de zorg Marian Schoone – TNO Work Health Technology Irek Karkowski – Dutch Domotics.
Marian Koek – 25 november 2015.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Eigenaardig hoe dit uitkomt. Zelfs als je niet religieus bent, zou je dit moeten lezen …
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
TRUE PRICING Bio True Price ObjectiviteitTransparantie Prijsopbouw duidelijk Fairness Winstmarge van Stakeholders Kosten na de productie integreren.
Ondernemingsraad IGSD Steenwijkerland & Westerveld.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Agenda, Regels, Rollen. 2016? Hoe? Het Business Model Canvas!! 1.
Talent in Ontwikkeling
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een product of dienst verkopen
Presentatie bedrijfsplan
Vakman ondernemer Business model Canvas
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Je maakt kennis met grote getallen.
Transcript van de presentatie:

Business model puzzle Leer de mechaniek, ken je flexibiliteit

Klantensegmenten Welke klantensegmenten worden er bediend? – Op dit ogenblik Door jouw bedrijf Door je concurrenten – Zouden kunnen bediend worden nu Door jouw bedrijf Door je concurrenten – Dienen zich voor bediening aan in de toekomst? Toegankelijk voor jouw bedrijf Toegankelijk voor je concurrenten

Value proposition Welke klantenprobleem worden opgelost? Welke klantennoden worden ingevuld? – Op dit ogenblik Door jouw bedrijf Door je concurrenten – Zouden kunnen worden opgelost/ingevuld – Zouden in de toekomst kunnen worden opgelost

Kanalen Om je value propositie tot bij klanten te brengen, heb je kanalen nodig – Communicatiekanalen – Distributie – Verkoopkanalen Welke heb je nu? Welke zou je kunnen hebben? Zijn er nieuwe die zich aandienen?

Klantenrelaties Hoe zijn je relaties met je huidige klanten in elk van de segmenten? Welke verbeteringen in de relaties liggen binnen je bereik? Hoe doet je concurrent het? Zit er in de toekomst iets aan te komen dat je relaties gaat beïnvloeden?

Inkomstenstromen Welke klanten leveren in welke getallen wanneer welke waarde in ruil voor je value proposition? Wanneer komt dat geld aan? Hoe zeker is de stroom? Is er een lekstroom? Terugstroom?

Belangrijkste werkmiddelen Wat heb je minimaal nodig om je value proposition zoals jij dat wilt te maken en door je kanalen te sturen? Zonder welke middelen kan je niet? Waar kan je niet op toegeven?

Kernactiviteiten Wat moet je zeker doen om je waarde te maken? Om je idee te doen werken? Waar zitten je kritieke acties?

Kritieke partnerschappen Wat kan/moet je outsourcen en wat doe je om daar de kwaliteit te garanderen? Wie aan uw kant kan het verschil maken?

kostenstructuur Verhouding vaste – variabele kosten Kostprijs – kostenstructuur – Waar liggen je zwakke en sterke punten