Internationale marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Energie uit het heelal”
Advertisements

- Kengetallen: ratioanalyse
Onderwerpen Bijdrage aan beter milieu
Internationale marketing
De fundamenten van de organisatiestructuur
Resultaatgericht personeelsbeleid Hartger Wassink.
Themabijeenkomst Gevaarlijke stoffen in de bouw Workshop ‘Asbest: een adembenemende stof’ Nieuwegein
Internationale marketing
Nieuw NTS.
H4: Begrijpen van de markt
NOC-NSF 14 januari Introductie Essentieel voor de marathon: Training Rust Voeding Materiaal.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
1 © Copyright - Port of Rotterdam Title President-directeur – Havenbedrijf Rotterdam Hans Smits Halfjaarcijfers augustus 2012.
1 Welk plaatje hoort bij de pols? 2 Welk plaatje hoort bij het gezicht?
Business Marketing Sabine Vermuyten
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
Nico Mulder, manager consumer marketing
Management en Organisatie
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
03. Van hand veranderen met partner ruil van hand veranderen, openen en doorlaten nu op de linkerhand. van hand veranderen met partner-ruil bij X, we blijven.
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
Destillatie.
Overzicht presentatie
Internationale hogeschool Breda Wiskunde bij het ontwerpen en evalueren van verkeerslichtenregelingen Wachten voor een verkeerslicht duurt altijd te lang…..
Goedemorgen H3b.
H12 Internationale marketing
Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing.
De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 OHT 1.1 Geïntegreerde communicatie In dit hoofdstuk.
OHT 3.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Hoe marketingcommunicatie werkt In dit hoofdstuk.
OHT 8.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Mediaplanning In dit hoofdstuk zul je het volgende.
OHT 16.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Persoonlijke verkoop In dit hoofdstuk zul.
OHT 7.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclame In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Principes Geo-informatie Nico de Graaff. 2 Van werkelijkheid naar model Bron: Longley et al
Huurprijzen excl. 60€ vaste kosten 380€ 18 WC douche -1.8 Gemeenschappelijke ruimte.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Internationale marketing
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
1.5 Drie Amerikaanse steden global cities
HOOFDSTUK 13 ONGELIJKHEID, ARMOEDE EN HERVERDELING
Handhaving bestaande bouw Afwegingen en argumenten voor een ‘hoger niveau’ Hans van Gurchom 25 juni 2009.
Economische impact sluiting Ford Genk Ludo Peeters en Mark Vancauteren (Universiteit Hasselt)
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
Status van activiteiten en voortgang
OHT 11.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sponsoring In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management.
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
Pensioen naar uw eigen wensen
Rapportage- Pieter Paul. Rapportage Pieter Paul van Heeswijk Een van de oprichters & Financieel verantwoordelijke.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 BUE: de eerste cijfers Gijs Martens HRM Netwerk 22/02/02.
1 © by GfK SE 09/14 Bron: GfK consumentenonderzoek in opdracht van de Europese Commissie Consumentenklimaat GfK Europa Consumentenklimaat EU 28 – September.
Investeringen Klik om verder te gaan. Hoe gebruik je deze uitleg? Je kunt in deze presentatie ‘bladeren’ door de pijltjestoetsen te gebruiken. Vooruit.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Bij welk kenmerkend aspect hoort de bron?
Gelijkmatige toename en afname
Revolverende fondsen Melvin Könings, Lysias Consulting Group
Detailhandel algemeen
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Accountmanagement H4 Kengetallen Junior accountmanager.
Nederland.
Internationale marketing
Internationale marketing De sociaal-culturele omgeving Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder.
Hoofdstuk 10 product en prijsbeleid. Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux Lagen van een product.
Figuur 4.1 Krachten die het internettijdperk vormgeven
6.2 Regelmaat Regelmaat en tabellen
Internationale marketing
Wat is het Europees raamwerk?
Transcript van de presentatie:

Internationale marketing Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder Internationale marketing

Figuur 10.1 De drie niveaus van een product Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 10.2 Een schaalverdeling van de overheersing van de verschillende elementen Internationale marketing

Tabel 10.1 Drie categorieën diensten Internationale marketing

Figuur 10.3 De product/communicatiemix Internationale marketing

Figuur 10.4 Merkbeslissingen Internationale marketing

Tabel 10.2 Voor- en nadelen van de verschillende merkopties (deel 1) Internationale marketing

Tabel 10.2 Voor- en nadelen van de verschillende merkopties (deel 2) Internationale marketing

Figuur 10.5 De drie merkopties Internationale marketing

Figuur 10.6 Illustratie van cobranding en ingrediëntbranding Internationale marketing

Tabel 10.3 Merken van zes multinationals in 67 landen Internationale marketing

Figuur 10.7 Productinnovatie via internet Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 10.8 Verschillende strategische houdingen ten opzichte van het milieu Internationale marketing

Figuur 10.9 Raamwerk voor internationale prijsstelling (deel 1) Internationale marketing

Figuur 10.9 Raamwerk voor internationale prijsstelling (deel 2) Internationale marketing

Tabel 10.4 Prijsescalatie (een voorbeeld) Internationale marketing

Figuur 10.10 Prijsstrategieën voor nieuwe producten Internationale marketing

Internationale marketing Tabel 10.5 Toename of afname (%) in de hoeveelheid verkochte producten nodig om de totale winstcontributie te handhaven Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 10.11 Structurele factoren van gestandaardiseerde versus gedifferentieerde prijsstelling op Europese markten voor consumentengoederen Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 10.12 Een classificering van internationale prijsstellingpraktijken Internationale marketing

Tabel 10.6 Mondiale prijscontracten: voor- en nadelen Internationale marketing

Figuur 10.13 De ontwikkeling van prijzen in Europa Internationale marketing

Internationale marketing Tabel 10.7 Belastingeffect op hoge versus lage verrekenprijs op de netto-inkomsten (€) Internationale marketing

Figuur 10.14 Afhandelingsproces LC Internationale marketing

Tabel 10.8 Een compleet overzicht van alle dertien Incoterms Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 10.15 Incoterms Internationale marketing