In hogere sferen: Aarde en Maan Maris van Haandel Leon van den Broek Radboud Universiteit Nijmegen Wiskunde-Ddag,
Astrofysica voor wiskunde D Wiskunde D: Samenwerkingsmodel voor scholen RU heeft gekozen voor Astrofysica Doel: de leerlingen de kracht van wiskunde laten zien.
Nijmeegse aanpak Kerngroep Wij ontwikkelen onszelf Het kost moeite en tijd, maar je krijgt er ook veel voor terug Wij dragen ons werk uit in de regio Het is altijd leuk Zou helemaal passen in Stimulerings- regeling Krachtig Meesterschap
RuWiDee Steunpunt Wiskunde D: RuWiDee Dit jaar vijf bijeenkomsten voor leerlingen en leraren Nascholingscursus Op de Schouders van Reuzen
Lesmateriaal vwo 4 Verkenning van de Kosmos (40 slu): Inleiding, coördinaten aan de hemel Pretpark aan de hemel De wetten van Newton Vectoren en zwaartepunten
Lesmateriaal vwo 5 Wiskundig gereedschap (40 slu) Vectoren Inproduct Uitproduct Ruimtekrommen
Lesmateriaal vwo 6 Het vermoeden van Halley (20 slu) Behoud van impulsmoment Worden de maanden langer of korter?
Leestafel Handout van deze workshop Folders Op de Schouders van Reuzen Terrestial planets (kaart) Op de Schouders van Reuzen Himmelsmechanik und Raumfahrt Wiskunde, aardrijkskunde en sterrenkunde Genieten van het zonnestelsel Het zonnenstelsel (dictaat) Dubbelplaneten (Rainer Kaenders, vakantiecursus 2007) Lesmateriaal vwo4 en vwo5, toetsen