Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2
Weekoverzicht 1. Inleiding In de klas verschillende opleidingen zoeken en verdelen over duo’s Bestuderen modulewijzer Voorbereiden volgende les Maken opdracht 1b en 1c 2. Presenteren in duo’s opdracht 1b en 1c Start maken opdracht 1d 3. Afronden opdracht 1 - Feedback Afronden opdracht 1, verslag en schaalmodel 4. Presenteren van de tuinen op schaal, opdracht 2a, 2b, 2c Start met challenge 5 Challenge 2c tijdlijn Verder met de challenge, 2c 6. Challenge 2d 2e manifest Verder met de challenge, 2d en 2e 7. Challenge 2e Verder met de challenge, 2e 8 Presenteren manifest Inleveren opdracht 2 Inleveren opdracht 1, 2 en reflectie 9 Beoordelingsweek 10 Chaosweek
Agenda Wat is er in het nieuws? Opdracht 1 Huiswerk Presentaties in duo’s
Wat is er in het nieuws?
Opdracht 1 les 1 onderzoek opleidingen duo’s les 2 presentaties - imago opleidingen les 3 start opdracht 1d, 1b en 1c klaar Les 4 presentaties opdracht 1d, maken 2a, 2b en 2c
Huiswerk Maak het verslag (professioneel ogend) piekfijn in orde, opdracht 1b en 1c inclusief de drie beelden, zie onder. Kies een beeld van een dier, een beeld van een figuur en een beeld van een auto. Deze drie beelden moeten passen bij de identiteit van de school die je onderzoekt. Denk na over opdracht d, neem potloden en papier mee naar les drie
Klas splitsen in twee Eerste groep gaat zelfstandig werken aan het huiswerk Tweede groep begint met presenteren in duo’s Wissel op de helft dus terug in lokaal om .. : .. uur
Presentaties in duo’s
Let op het volgende: Opdracht 1, kruip in de huid van - Kan de student het verschil tussen identiteit en imago aangeven? - Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht? (- zijn de drie beelden treffend gekozen?) (- Is het schaalmodel passend, beeldend en overtuigend?)
Identiteit vs. imago http://www.kennisportal.com/main.asp?ChapterID=3280 http://www.eader.nl/overeader/onderzoek/identiteit&imago/inleiding.htm http://nl.wikipedia.org/wiki/Identiteit_(eigenheid) http://www.replytoall.nl/corporate-communicatie/communicatie-is-een-strategische-beleidsdiscipline-deel-5/
Opdracht 2: Challenge Doelstelling: inzicht krijgen en ervaren wat aspecten zijn van een identiteit en welke effecten dit heeft het meten en rapporteren van de effecten
Opdracht 2: Challenge De opdracht: Wordt individueel uitgevoerd Bestaat uit 6 onderdelen (a t/m f) Opleveren: Publicatie op online community Presentatie van de resultaten én het proces Manifest Procesverslag inclusief reflectie, tijdsbalk, meetresultaten en conclusies
Opdracht 2: Challenge Definieer je eigen identiteit, 6 kenmerken per onderdeel: Lichaamskenmerken Uiterlijke kenmerken Consumptiegedrag Culturele achtergrond Sociale omgeving
Opdracht 2: Challenge b) Geef het formulier aan je linker buurman Verander 3 belangrijke aspecten op het formulier Geef het formulier terug Verhaal, lekker kort, over een zaterdagavond uit het leven van dit individu
Opdracht 2: Challenge Opdracht: Je nieuwe identiteit tot leven brengen Resultaat: Ervaring en inzicht in het je verplaatsen en de meetbare effecten in kaart brengen Grote lijn: Creëer de identiteit Maak de identiteit zo populair mogelijk Verken de grenzen van de identiteit Alles meetbaar maken
Opdracht 2: Challenge Wie is de echte Borat? http://www.ikissyou.org/ http://www.boratonline.co.uk/ Kortom: Wees Mahir, doe de Borat! Een ander voorbeeld is: http://www.desitevangerben.nl/
Opdracht 2: Challenge Produceer een filmpje waarin je je nieuwe identiteit voorstelt Min 1 minuut, max 10 minuten Hulpmiddelen: Sta stil bij wie het persoon is, gebruik hierbij de creatieve technieken van het eerste jaar Denk goed na hoe (achtergrond, geluid, kleding, kleur, plaats, lengte, tekst, informatie, etc) je dit persoon kunt uitbeelden
Let op het volgende: Opdracht 1, kruip in de huid van - Kan de student het verschil tussen identiteit en imago aangeven? - Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht? - zijn de drie beelden treffend gekozen? - Is het schaalmodel passend, beeldend en overtuigend? Opdracht 2, challenge - Komt de identiteit goed uitgedacht over? - Onderbouwd de student het effect van de nieuwe identiteit? - Is de tijdlijn helder en compleet? - Is duidelijk welke aspecten van de identiteit invloed hebben op het effect? - Gaat het manifest over je identiteit (en niet je imago)?