Media en creativiteit module 6 Identiteit

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Advertisements

Media en creativiteit module 8 Engagement
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Elske Revelman de Vries
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media en creativiteit Identiteit les 2
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Welkom het is Lente. Jippie Medmec03
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit Identiteit
Les 6 een goed 2010 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap ik en startformulering HKI > bedenk.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit Identiteit les 7
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2

Weekoverzicht 1. Inleiding In de klas verschillende opleidingen zoeken en verdelen over duo’s Bestuderen modulewijzer Voorbereiden volgende les Maken opdracht 1b en 1c 2. Presenteren in duo’s opdracht 1b en 1c Start maken opdracht 1d 3. Afronden opdracht 1 - Feedback Afronden opdracht 1, verslag en schaalmodel 4. Presenteren van de tuinen op schaal, opdracht 2a, 2b, 2c Start met challenge 5 Challenge 2c tijdlijn Verder met de challenge, 2c 6. Challenge 2d 2e manifest Verder met de challenge, 2d en 2e 7. Challenge 2e Verder met de challenge, 2e 8 Presenteren manifest Inleveren opdracht 2 Inleveren opdracht 1, 2 en reflectie 9 Beoordelingsweek 10 Chaosweek

Agenda Wat is er in het nieuws? Opdracht 1 Huiswerk Presentaties in duo’s

Wat is er in het nieuws?

Opdracht 1 les 1 onderzoek opleidingen duo’s les 2 presentaties - imago opleidingen les 3 start opdracht 1d, 1b en 1c klaar Les 4 presentaties opdracht 1d, maken 2a, 2b en 2c

Huiswerk Maak het verslag (professioneel ogend) piekfijn in orde, opdracht 1b en 1c inclusief de drie beelden, zie onder. Kies een beeld van een dier, een beeld van een figuur en een beeld van een auto. Deze drie beelden moeten passen bij de identiteit van de school die je onderzoekt. Denk na over opdracht d, neem potloden en papier mee naar les drie

Klas splitsen in twee Eerste groep gaat zelfstandig werken aan het huiswerk Tweede groep begint met presenteren in duo’s Wissel op de helft dus terug in lokaal om .. : .. uur

Presentaties in duo’s

Let op het volgende: Opdracht 1, kruip in de huid van - Kan de student het verschil tussen identiteit en imago aangeven? - Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht? (- zijn de drie beelden treffend gekozen?) (- Is het schaalmodel passend, beeldend en overtuigend?)

Identiteit vs. imago http://www.kennisportal.com/main.asp?ChapterID=3280 http://www.eader.nl/overeader/onderzoek/identiteit&imago/inleiding.htm http://nl.wikipedia.org/wiki/Identiteit_(eigenheid) http://www.replytoall.nl/corporate-communicatie/communicatie-is-een-strategische-beleidsdiscipline-deel-5/

Opdracht 2: Challenge Doelstelling: inzicht krijgen en ervaren wat aspecten zijn van een identiteit en welke effecten dit heeft het meten en rapporteren van de effecten

Opdracht 2: Challenge De opdracht: Wordt individueel uitgevoerd Bestaat uit 6 onderdelen (a t/m f) Opleveren: Publicatie op online community Presentatie van de resultaten én het proces Manifest Procesverslag inclusief reflectie, tijdsbalk, meetresultaten en conclusies

Opdracht 2: Challenge Definieer je eigen identiteit, 6 kenmerken per onderdeel: Lichaamskenmerken Uiterlijke kenmerken Consumptiegedrag Culturele achtergrond Sociale omgeving

Opdracht 2: Challenge b) Geef het formulier aan je linker buurman Verander 3 belangrijke aspecten op het formulier Geef het formulier terug Verhaal, lekker kort, over een zaterdagavond uit het leven van dit individu

Opdracht 2: Challenge Opdracht: Je nieuwe identiteit tot leven brengen Resultaat: Ervaring en inzicht in het je verplaatsen en de meetbare effecten in kaart brengen Grote lijn: Creëer de identiteit Maak de identiteit zo populair mogelijk Verken de grenzen van de identiteit Alles meetbaar maken

Opdracht 2: Challenge Wie is de echte Borat? http://www.ikissyou.org/ http://www.boratonline.co.uk/ Kortom: Wees Mahir, doe de Borat! Een ander voorbeeld is: http://www.desitevangerben.nl/

Opdracht 2: Challenge Produceer een filmpje waarin je je nieuwe identiteit voorstelt Min 1 minuut, max 10 minuten Hulpmiddelen: Sta stil bij wie het persoon is, gebruik hierbij de creatieve technieken van het eerste jaar Denk goed na hoe (achtergrond, geluid, kleding, kleur, plaats, lengte, tekst, informatie, etc) je dit persoon kunt uitbeelden

Let op het volgende: Opdracht 1, kruip in de huid van - Kan de student het verschil tussen identiteit en imago aangeven? - Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht? - zijn de drie beelden treffend gekozen? - Is het schaalmodel passend, beeldend en overtuigend? Opdracht 2, challenge - Komt de identiteit goed uitgedacht over? - Onderbouwd de student het effect van de nieuwe identiteit? - Is de tijdlijn helder en compleet? - Is duidelijk welke aspecten van de identiteit invloed hebben op het effect? - Gaat het manifest over je identiteit (en niet je imago)?