MEDMEC01 – Q1 – JAAR 2 2009/2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Elske Revelman de Vries
MEDMEC Les 1 Toelichting module
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
MEDMEC01 – Media en Creativiteit, module 1
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 6.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en creativiteit Mail:
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 6.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01 Mail: Wiki: Media en.
oktober MedMec01 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 5 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
Media & Creativiteit Pia Terstroet
29 oktober MedMec01 les 8 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
THEMA: Het creatieve proces
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Medmec04 Engagement.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media & Creativiteit. MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT

Belinda Mulder Mail: GoogleTalk/MSN: Aanwezig: ma/di/wo/do Lokaal: 1.05

The basics Kwartalen Thema’s Module –10 weken, 8 weken les –Studiebelasting 2 CP = 56 klokuren –Hoorcollege

Hoorcollege Justien Marseille O.a. Trendanalyst Woensdag, 9 september Het 5e uur ( ) E3.02.

Leerdoelen Je bent in staat om een actueel vraagstuk op het gebied van nieuwe media te plaatsen in de context van geschiedenis en te vertalen naar de toekomst. Kan werken met drie regelmatig toegepaste methoden voor trendanalyse: –Scenario’s –Forecasts –Backcasts

Deliverables Opdracht 1: Zoek zelf naar opkomende trends Opdracht 2: Trends uitwerken –2A: Ontwikkel vanuit een van je gevonden trends een scenariomodel –2B: Backcasting –2C: Forecasting –2D: Reflectie

Weekoverzicht Les week OnderwerpenVoorbereiding voor volgende bijeenkomst 1 o Inleiding tot trends o Basis principes van trends: innovatiecurve Rogers o Doorspreken opdracht o Bestuderen modulewijzer o Voorbereiden volgende les o Opdracht 1: van 50 foto’s naar drie trends 2 o Theorie: van macro (culturele context) naar micro (product) o Feedback op eerste foto’s o Opdracht 1: van 50 foto’s naar drie trends 3 o Presentaties opdracht 1 o Thoerie behandelen o Uitleg opdracht 2A o opdracht 2A 4 o Feedback eerste resultaten 2A o Opdracht 2A 5 o Presentaties opdracht 2A o Theorie behandelen o Uitleg opdracht 2B o Opdracht 2B 6 o Feedback eerste resultaten 2B o Opdracht 2B 7 o Presntaties opdracht 2B o Theorie behandelen o Uitleg opdracht 2 o Opdracht 2C 8 o Feedback eerste resultaten 2C o Opdracht 2C en 2D afronden 9 o Inleveren opdracht 1 en 2 o Voorbereiden herkansingsopdracht 10 o Chaosweek

Info? Modulewijzer – –Vakgroep Media en Creativiteit Werkboek

Trends?

Trend Trend = statistisch duidelijk aantoonbare verandering in gemeten gegevens betreffende de behoeftes, de verlangens of de waarden van consumenten. Dit houdt op wanneer status quo bereikt is. (samengestelde definitie van Pia Terstroet)

Check it out! trends/Mentality_tm/ trends/Mentality_tm/ Early adaptors:

Huiswerk Lees de modulewijzer Lees het werkboek, trendanalyse –Tips verdelen en presentatie voorbereiden Opdracht 1

Let’s try it out! Maak zelf een abstractieladder/mindmap van micro naar mega. –De abstractieladder kun je toepassen om van micro naar megatrend te gaan. –Voorbeeld: hyves profiel (individu) > hyves (groep) > web 2.0 (user generated content) > digitalisering van de samenleving (mega trend)