Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Advertisements

Media en creativiteit module 8 Engagement
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Elske Revelman de Vries
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MEDIA EN CREATIVITEIT MEDIA EN ONDERZOEK
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media en creativiteit Identiteit les 2
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Media en creativiteit Identiteit les 1
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit Identiteit
Les 6 een goed 2010 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap ik en startformulering HKI > bedenk.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Media en creativiteit Identiteit les 7
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2

1.Inleiding In de klas verschillende opleidingen zoeken en verdelen over duo’s Bestuderen modulewijzer Voorbereiden volgende les Maken opdracht 1b en 1c 2.Presenteren in duo’s opdracht 1b en 1cStart maken opdracht 1d 3.Afronden opdracht 1 - FeedbackAfronden opdracht 1, verslag en schaalmodel 4.Presenteren van de tuinen op schaal, opdracht 2a, 2b, 2c Start met challenge 5Challenge 2c tijdlijn Verder met de challenge, 2c 6.Challenge 2d 2e manifest Verder met de challenge, 2d en 2e 7.Challenge 2eVerder met de challenge, 2e 8Presenteren manifest Inleveren opdracht 2 Inleveren opdracht 1, 2 en reflectie 9Beoordelingsweek 10Chaosweek Weekoverzicht

Agenda Tuinen beoordeling interfaceshttp:// interfaces Opdracht 2 Challenge, 2a 2b 2c Huiswerk 2c en film

Tuinen tentoonstellen

Opdracht 2: Challenge Doelstelling: –inzicht krijgen en ervaren wat aspecten zijn van een identiteit en welke effecten dit heeft –het meten en rapporteren van de effecten

Opdracht 2: Challenge De opdracht: Wordt individueel uitgevoerd Bestaat uit 6 onderdelen (a t/m f) Opleveren: Publicatie op online community Presentatie van de resultaten én het proces Manifest Procesverslag –inclusief reflectie, tijdsbalk, meetresultaten en conclusies

Opdracht 2: Challenge a)Definieer je eigen identiteit, 6 kenmerken per onderdeel: a)Lichaamskenmerken b)Uiterlijke kenmerken c)Consumptiegedrag d)Culturele achtergrond e)Sociale omgeving

Opdracht 2: Challenge b) Geef het formulier aan je linker buurman Verander 3 belangrijke aspecten op het formulier Geef het formulier terug Verhaal, lekker kort, over een zaterdagavond uit het leven van dit individu

Opdracht 2: Challenge Opdracht: Je nieuwe identiteit tot leven brengen Resultaat: Ervaring en inzicht in het je verplaatsen en de meetbare effecten in kaart brengen Grote lijn: Creëer de identiteit Maak de identiteit zo populair mogelijk Verken de grenzen van de identiteit Alles meetbaar maken

Opdracht 2: Challenge Wie is de echte Borat? Kortom: Wees Mahir, doe de Borat! Een ander voorbeeld is:

Opdracht 2: Challenge Produceer een filmpje waarin je je nieuwe identiteit voorstelt Min 1 minuut, max 10 minuten Hulpmiddelen: –Sta stil bij wie het persoon is, gebruik hierbij de creatieve technieken van het eerste jaar –Denk goed na hoe (achtergrond, geluid, kleding, kleur, plaats, lengte, tekst, informatie, etc) je dit persoon kunt uitbeelden

Huiswerk les 5 Kies een online community en zorg dat je nieuwe identiteit hier zo goed en sluitend mogelijk wordt neergezet. Kies bewust voor een bepaalde community die past bij bij de identiteit. Produceer een kort filmpje waarin je je nieuwe identiteit voorstelt.

Let op het volgende: Opdracht 1, kruip in de huid van - Kan de student het verschil tussen identiteit en imago aangeven? - Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht? - zijn de drie beelden treffend gekozen? - Is het schaalmodel passend, beeldend en overtuigend? Opdracht 2, challenge - Komt de identiteit goed uitgedacht over? - Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht? - Onderbouwd de student het effect van de nieuwe identiteit? - Is de tijdlijn helder en compleet? - Is duidelijk welke aspecten van de identiteit invloed hebben op het effect? - Gaat het manifest over je identiteit (en niet je imago)?