MULTICHANNELING CE / SPM week 5.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

BUREAU VOOR i-COMMERCE
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 5: Zoekwoorden en trefwoorden.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
MMT.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Wat is interactieve marketing?
MULTICHANNELING CE / SPM week 3. OPBOUW LESSEN Week 1 - Introductie - Wat is MCH Hfdst 1 HOM Week 2 - Introductie E-Business - Achtergronden Retail -
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
MULTICHANNELING CE / SPM week 3.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Wat is een goede internet marketing strategie? Google SEO of SEA?
Isabelle Bolluyt Multichanneling 8 Isabelle Bolluyt
MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING
MULTICHANNELING CE / SPM week 2.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Dag van de CultuurCommunicatie Workshop websites en e-zines 1 december 2003 Tim Wolfs / Remi Maddens.
MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING
VRAGEN WAT IS HET DOEL VAN ACTIECOMMUNICATIE? 1) Merktrouw versterken
MULTICHANNELING // DIGITALE MARKETING
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
ClearSense the first choice in local search and advertising.
H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Inbound Marketing Plan
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
4. Online strategie Internet scorecard
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Minor Internet Marketing
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
DMK – week 2.
DMK – week 2.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Jouw Bibliotheek (website)bezoekers aan de e-books met online advertising Caspar van der Woude (Agile) en Karlijn van der Lelij (KB) 19 november 2015.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Hoe maak ik een website?. 4 stappen Analyse Ontwerp.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
SEO Hoger in Google.
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Uw website bovenaan in Google!
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Online Marketing Basis
Online Marketing voor het MBO
Viral Marketing Groep A.
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

MULTICHANNELING CE / SPM week 5

OPBOUW LESSEN Week 1 - Introductie - Wat is MCH Hfdst 1 HOM Week 2 Introductie E-Business - Achtergronden Retail - Traditioneel naar Online marketing - Online marketingstrategie Hfdst 2 & 3 HOM Week 3 Web 1.0, 2.0, 3.0 Online marketingmix Hfdst 4 & 5 HOM Week 4 E Business Introductie opdracht website analyses (presentatie wk 6) Wat maakt een goede website? Week 5 - ICT-model - Usability Hfdst 6 HOM Week 6 - Presentatie Website analyse Week 7 - E-mailmarketing - SEO - Online strategie Hfdst 9 HOM Week 8 - Microsites - Introductie E-marketingplan (inleveren wk 14) Hfdst 11 HOM Week 9 - E commerce meets F Commerce - Social Media Hfdst 12 HOM Week 10 GASTSPREKER Week 11 Het plan, de campagne Mobile marketing Hfdst 16 HOM Week 12 Trends en ontwikkelingen MCH - Shopping 3.0 Week 13 Herhaling Week 14 - E-marketingplan inleveren

RECAP WK 5 - DISPLAY DISPLAY Bannering Standaard Rich media

RECAP WK 5 – NON-DISPLAY NON-DISPLAY Advertorials Nieuwsbrief Textbox / link

RECAP WK 5 – HET ICT MODEL Informatie Communicatie Transactie Afbeeldingen, Brochures, webteksten Informatie Communicatie Transactie Downloads, online koop, prijsvraag, lid worden Forum, Poll, contact, video, game, keuzemodel, vragenlijst

Waar usability om draait RECAP WK 5 – USABILITY Is de website effectief? Is de website efficiënt? Verschil tussen effectief en efficiënt is tijd. Effectief Efficiënt Tevredenheid Waar usability om draait

VANDAAG E-mailmarketing Search Engine Optimization Hoofdstuk 9 HOM

E-MAILMARKETING Vorm van direct marketing Directe conversie & omzetverhoging Meetbaar, hoog bereik, lage kosten

E-MAILMARKETING METEN Termen: Bounce Rate (BR) Open Rate (OR) Click-Through Rate (CTR) Conversie E-mailcijfers in verschillende sectoren, maart 2010: Sector Open Rate Click Trough Rate Overheid 25,74% 5,38% Comm./reclame 24,72% 3,11% Telecom 21,24% 3,23% Retail 17,09% 3,40% Consultancy 16,39% 3,31%

E-MAILMARKETING FEITEN Groeiend in volume en omzet 32% opent binnen 2 uur ; 75% opent binnen 24 uur Onderwerp (kort!) & afzender bepalend voor opening Personaliseren scoort beter in CTR Populaire dagen voor verzending VS: zo./ma. NL: di./wo. Mobiel internet 5.000.000 e-mailers als potentie Maar…. .. let op telecomwet (nov.’08) Toestemming benodigd (zie: opt-in/opt-out)

DOELSTELLINGEN E-MAILMARKETING Periodiek informeren Direct verkopen Goodwill/image kweken Klantenbinding Nieuwe klanten/prospects werven Klantinventarisatie Bepaald segment bereiken Traffic verhogen

VORMEN VAN E-MAILMARKETING NIET enkel ‘t versturen van een nieuwsbrief…. = beleidsloos, meer guerilla WEL: (zie p.214-220) Buzzmailings Retentiemail als aftersales Nieuwsbrief met periodiek info Acquisitiemailings met selectief aanbod Virals met “tell-a-friend” effecten Vragenlijst t.b.v betrokkenheid klant/profielverbetering

RETENTIEMAIL

ACQUISITIEMAIL Direct verkopen: Bevorderen van impulsaankopen met buzzmails Overigens grappige CTA (‘Kijken!’)

KLANTINVENTARISATIE

TELECOMWET & EMMA Kaders bij professionele e-mailcampagnes Emma-nl sinds 2003 door e-mailverzenders Telecomwet in nov 2008 aangepast ivm ‘spammen’ 8 belangrijke punten die ook gereguleerd zijn

OPT-IN Verwijs naar een aanmelding of reden voor verzending:

SUCCESFACTOREN Kwaliteitsinfo (nieuws) Scanbare, snel te begrijpen info Onderwerp = belangrijkste Maak mail persoonlijk Compacte formulering (geen zware plaatjes/pdf) Regelmaat in contact Juiste timing Mails standaardiseren qua afzenderinfo Analyseer respons Concreter = beter

2012: HET JAAR VAN DE SLIMME E-MAIL? Aantal mensen dat e-mails op een mobile device bekijkt stijgt enorm http://www.marketingfacts.nl/berichten/2012-het-jaar-van-de-slimme-e-mail/

SEARCH ENGINE MARKETING (SEM) Breed begrip; verzamelnaam voor activiteiten om de site hoger in zoekmachines te laten scoren… Bestaat uit 2 delen: Search Engine Optimization (SEO) Search Engine Advertising (SEA)

Het search landschap vandaag Search Engine Optimalisatie (SEO) Search Engine Advertising (SEA) Vertical Search Social Media Optimalisatie (SMO) Search Engine Marketing 5 april 2017

Search engine optimization Organic Search Natural Search Ervoor zorgen dat website op langere termijn hoger eindigt in organische resultaten van de zoekmachine. Zoekmachines: Google Bing – MSN – Live Search 5 april 2017

Search? Why bother, I‘am out there!

Determination of position

Performance

Competitors

Indicatie Google waardering titel <title> (66 karacters) header <h1> header <h2> vetgedrukt <b> meta tag keywords meta tag description (156 karacters) eerste paragraaf linktekst overige tekst, beschrijving afbeelding grafische headers flash afbeeldingen content mbv javascript (Url 75 karacters) 5 punten 4 punten 3 punten 2 punten 1 punt niet herkend: 0 punten 5 april 2017

“My potential customer searches on…” Consumers “We want to be found on…” “My potential customer searches on…” 5 april 2017

Kookboek Franse keuken The Long Tail Aantal zoekopdrachten High CPC, low conversion rate Boeken Kookboek Low CPC, high conversion rate Kookboek Franse keuken Aantal woorden

SEARCH ENGINE OPTIMIZATION (SEO) Begin hele verbeterproces zonder optimalisatie hoge advertentiekosten  Google vindt website niet relevant genoeg… Plan maken voor positie in zoekmachine vóór bouw website VRAGEN: Met welke woorden wil je gevonden worden? Wie bereiken? Onderscheidingsvermogen ? …… (focus bezoeker!)

AANDACHTSPUNTEN SEO Gevonden worden tussen miljoenen concurrenten. Kennis op SEO gebied erg belangrijk. Zoekmachines updaten algoritmes regelmatig! ‘Top 10-positie zoekmachines is niet eenvoudig KISS: Keep It Stupid and Simple

VOLGENDE WEEK Microsites Introductie E-marketingplan Hoofdstuk 11 HOM NB Week 14 inleveren E-marketingplan