Game design. Tweak regels pas altijd maar 1 waarde aan per keer Tenzij je precies weet wat alles doet en hoe het samen werkt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Advertisements

Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/003] thema “Oprah at Deltion” can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving geven van complexe onderwerpen,
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
1 Co-Design at Chess-iT Guus Bosman. 2 Afstuderen bij Chess Net.Footworks tot augustus 2003 Afstuderen augustus 2003 tot maart 2004 Chess full-time vanaf.
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
Thursday, 10 July 2014 donderdag 10 juli 2014 Click Klik.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Case5: No-Audio Game: from design document to first prototype Tom Ramakers Cmd gad 30/05/2012.
Datastructuren Analyse van Algoritmen en O
Introduction multimedia. convergence standards retrieval applications & technology.
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Instructie grammatica
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Ofwel Oom Piet moet lekker poepen thuis
ontwik idee - keling dag 3 goals today Develop “criteria” to help you evaluate & select your ideas Some tools from Tassouls book to help you do this.
Creatieve workshop Wiki: Scroll naar beneden: docentenpagina: Pia Terstroet.
Four ways to plan analysis Ir. Ali Guney 2 March 2005 BK8040.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1994 Shepherd's Heart Music 1/12 JOY! JOY TO THE WORLD (Dennis L. Jernigan) 1. And this is.
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
zondag 3 augustus 2014 Click Klik Sunday, 03 August 2014.
CLICK THE END EINDE THE END May peace be with you EINDE Moge de vrede met jou zijn Next time I’ll present you the alphabet Volgende keer bied ik je het.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
HOM - COM Ledenvergadering 08 / 10 / Soluto bootversneller Link software: Link naar filmke:
1 Van Harvard naar MIPS. 2 3 Van Harvard naar MIPS Microprocessor without Interlocked Pipeline Stages Verschillen met de Harvard machine: - 32 Registers.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
From computer power and human reason. Joseph Weizenbaum.
F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,
Motivation One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge is to keep employee motivation consistent with.
Simple en continuous tenses Met of zonder –ing. Alle tijden kun je in het Engels met of zonder –ing-form maken: I sleep… I slept… I had slept… I will sleep…
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/007] theme: Can I have my money back… can-do : kan minder routinematige situaties aan © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Future (toekomst) Je krijgt 2 verschillende vormen van Future.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Woorden als or, and, but, when, because, so en since gebruiken we om twee zinsdelen te koppelen. Voorbeeld in het Nederlands: De dvd was erg duur maar.
Grammar 3 Must = moeten (van jezelf) Should = Zou moeten (van jezelf) It’s getting late. I must go now. It’s getting late. I should go now. Mustn’t = moeten.
All right 1thv unit 7 gr 2.1 en 2.2.
Kenmerken van een persoonlijke brief
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1997 Kingsway's Thankyou Music 1/9 THE HEART OF WORSHIP (Matt Redman) When the music fades,
© Shopping 2020 TITLE Date Subtitle Logo Gastheer Logo Voorzitter.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
25 Ways To Be Healthier. 25 Manieren om Gezonder te leven. click.
Birthdays Contents 1. School birthdays 2. Childrens’ parties 3. Songs and games.
Het geheim van Linked Data Marcel ReuversGeonovum CB-NL 20 november 2014.
Lesson 10. Today’s class  Check homework  Passive  Punctuation  Homework.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Salt & Light Zout & Licht
Transcript van de presentatie:

Game design

Tweak regels pas altijd maar 1 waarde aan per keer Tenzij je precies weet wat alles doet en hoe het samen werkt.

Tweak regels verdubbel of halveer die waarde om het snelst naar de juiste waarde te komen.

Exponentiele functie doubling time = 70/groei%

Balance help

Graphics en zelfs emotie kan je plannen GameHouse Confidential 6

Nog een keer Artists check dit boek! 10

GameHouse Confidential 11

12

13

GameHouse Confidential 14

15

16

17

Level design

19 Things to think about Theme: What do I have to tell the player? Purpose: What would you like the player to experience? Abilities: What do I have to teach the player?  Use your progression tabel!

20 Things to think about Duration –Who is my target audience? –Handheld/mobile or console? –Casual or hardcore? Choices –Which choices do I give the player? –How many choices do I give the player? –What is the pace at which I give the player these choices?

“A great game is a series of interesting and meaningful choices made by the player in pursuit of a clear and compelling goal.” Sid Meier

Pacing is het tempo waarmee de speler de beslissingen maakt. 22

Pacing in Limbo 23

Zorg er voor dat de speler zichzelf de schuld geeft van fouten. En niet de game

25 Readability Player

26 Readability Player

27 Readability Player

28 Gebruik building blocks 1.Clarity for the player 2.Clarity for the AI 3.Level creation speed

29 Zorg voor vormen die makkelijk te herkennen zijn. Zorg voor kleur die makkelijk te herkennen is. Plaats decals altijd op een type plek Of bv textures die juist afwijken Allemaal zodat de speller sneller en beter beslissingen kan maken  Pacing …en dus in een flow kan komen

30

GameHouse Confidential 31

GameHouse Confidential 32

Pickups Pickups werken hezelfde als level onderdelen, bouw een patroon op –Beweging Het menselijk oog is ontwikkeld om bewegingen snel waar te nemen (mogelijk gevaar) –Contrast Lichter elementen zullen eerder opvallen en aandacht trekken. –Herkenbare elementen geometrische vormen + afwijkende vormen Textures of juist afwijkende textures. –Specifieke kleuren Cultureel kan het verschillen Check ook de natuur –Herkenbaar Heb ik dit soort dingen al vaker op gepakt? Is het iets wat ik prettig vind? –Detail = veel minder van belang. Ongeveer 2% van het menselijk zicht is echt scherp  de rest vullen onze hersenen in GameHouse Confidential 33

Patronen werken Bouw een patroon op met standaarden (bouwblokken) leer de speler dit patroon pas dan kan je er van af wijken om –iets duidelijk te maken –de speler te verrassen –een nieuw element toe te voegen –… GameHouse Confidential 37

Patronen werken dus van nature

Symmetrie is ook een ‘patroon’

Symmetry = Health

Recognizable  good feeling Good feeling  want to play

Symmetry  Proportions  Balance Control balance  control progress Control balance  control difficulty

Symmetry = a pattern We are programmed to recognize patterns and feel good about it.

You can only change your course (pattern) … if you have one.

Give the player the idea or ability to recognize the pattern… And “out smart” the system

The proof of the pudding is in the eating. Or the next one

Requirements Naming convention – [ADP2013_yournames_your game title.doc] Executive pitch  assignment 1 again on 1 A4 page –Title –Intro text that is descriptive of your game. Explain and spark interest –Platform –Genre –USP –Setting (story if applicable) –Game, goals and rewards –Highlites (optional) –SWOT analysis PLUS sketches or concept art of your building blocks –I need to see it and understand how the player will use it. –I need to see it and understand how they create a pattern.