Het UiTnetwerk en de regionale media UiTnetwerkdag 1 februari 2008.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal sociaal huis - 25 oktober 2010 DIGITAAL SOCIAAL HUIS.
Advertisements

R é gine van Lieshout Projectleider MEE Zuidoost Brabant.
Premium Video Advertising Netwerk Sanoma Media & SBS
BFB-bier-krat Q
Ontdek met UiT wat in je zit Evaluatie UiTcampagne 2009 │ 28/10/2009.
UiTdatabank wie INvoert haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in [ jouw gemeente] [Gemeentenaam], [datum]
Kennismakingsvergadering Standbeelden.be vzw Statua.
Mijn Verstandige Verbouwing Uw FlexLead-aanpak voor het enorme renovatiepotentieel Bart De Witte Communicatiespecialist en gedelegeerd bestuurder van Verstandig.
INFORMATIESESSIE CULTUURDATABANK GEGEVENS ONTSLUITEN MET IFRAMES.
Erfgoedbanken Kempens Karakter, Meetjesland, Noorderkempen en Waasland COP Digiprojecten 23 september 2010 Jeroen Janssens Erfgoedcel Kempens Karakter.
20 jaar Open Monumentendagen 2008 RESULTATEN VAN PUBLIEKE OPINIEPEILING Nobody’s Unpredictable Oktober 2008 IPSOS BELGIUM Waterloo Office Park Drève Richelle,
“MINI” (???) SOCIALE KAART TIENERZWANGERSCHAPPEN
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
TiNCK? Ticket Informatie Cultuur Knooppunt Virtueel cultuurloket: Initiatief Provincie West-Vlaanderen: Onderdeel dienst cultuur.
WAK-inspiratiedag Vlaamse Opera, Gent 1 Week van de Amateurkunsten.
Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux.
Steunpunt Jeugd vzw Arenbergstraat 1D I 1000 Brussel T I F I Is er na 2012 nog provinciaal.
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
Oproep Ondernemerschap “Startersinitiatieven”. Achtergrond Invulling van uitdagingen in ViA en het actieplan ondernemerschap - ‘meer en betere starters’
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Geef gas in de ZONE 30!!. Geef gas in de ZONE 30!!
DIGITALE WEEK 2010 Proef me – Eet me op – Verslind me – Zwelg me Verorber me – Smaak me – Schrans me – Nuttig me Peuzel me op – Consumeer me – Smikkel.
Infomomenten #digidon - #dw14. Inleiding in de wereld van de Digitale Week – Wat is de Digitale Week? – Wat kan jouw organisatie winnen? – Hoe kan je.
Projectweek.
RONDE VAN VLAANDEREN ENERGIE WELKOM
Demonstratie Modulaire agenda op basis van widgets.
Van cultuurweb.be naar een UiTnetwerk Strategische marketing in de praktijk 5de Dag van de Cultuurcommunicatie 19/11/2007.
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
UiTdatabank wie INvoert haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in [ jouw gemeente] [Gemeentenaam], [datum]
Ketnet.
Een preview 27/05/2008 UiTinVlaanderen.be. Van cultuur naar UiT = content verbreding - CultuurDatabank - Zichtbaar in navigatielinkjes - Merkbaar in.
CIJFERS EN MEER… Wat leren we uit onderzoek en hoe vertalen we dit naar onze eigen communicatie en publiekswerking ? Hoever moet je hierin gaan ? HOKJESDENKEN…
Demonstratie Modulaire agenda (beta). Programma 1.Inleiding – wat & voor wie is de Modulaire agenda 2.De Modulaire agenda in de praktijk – voorbeelden,
Intergemeentelijke samenwerking in Regio Kortrijk Workshop Regionale Cultuurcommunicatie – 8/6 Muziekcentrum Kortrijk.
Dag van de cultuurcommunicatie 13 december 2005 Aimé Van Hecke VRT - Algemeen Directeur Televisie.
Het UiTlabel een herkenbare verbinding tussen de UiTpartners UiTnetwerkdag 1 februari 2008.
UiTcampagne Sint-Truiden Uitwerking van een lokale campagne: deel 1 – de start 2009: Begin UiTpartnerschap Sint-Truiden: doelstellingen 1. Beter.
UiT in Berlare campagne met de kleine c. Wat vooraf ging Op papier UiTpartner sinds najaar 2008 Vertragende factor: lanceren nieuwe berlare.be Van cultuur.
UiTdatabank Wie INvoert, haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in jouw gemeente Gemeentenaam, datum.
Seminarie V-ICT-OR 15/02/07 De CultuurDatabank: een schets van verleden, heden en toekomst? Hans Nissens.
TED ted BasisonderwijsVoortgezet Onderwijs Hoger Beroepsonderwijs Wetenschappelijk Onderwijs Kidsweek Junior in de Klas Groep 5,6 en 7 Oplage
Naar de top Loopbanen van leerlingen met een beschikking praktijkonderwijs 25 september 2009.
Project Interactief Kennisplatform Bewoners Initiatieven Limburg, Noord-Brabant en Gelderland.
Bij wie ben je welkom met vragen over alles wat digitaal is? En hoe zorgen we dat de belangen van digitale consumenten gehoord én behartigd worden? We.
Enquête Vliegbrief 1 OKTOBER– 26 NOVEMBER 2010 RESPONDENTEN 674 volwassenen, 636 ontdubbeld 440 kinderen, 424 ontdubbeld.
THEMADAG MULTIFUNCTIONELE LANDBOUW 29 JANUARI januari 2015Van vandaag naar overmorgen.
Horst 22 maart 2011 Vastgoed(monitor) Limburg (:VL) Van Monitor naar Community 22/3:VL in gesprek met Noord-Limburg.
Workshop regionale cultuurcommunicatie Kortrijk - 08/06/2006.
De bestuurskracht van gemeenten Workshop voor de leden van de Vereniging Netwerk Tiel op 25 april 2008.
Gopress in Limburg: abonnement op – Gopress Kiosk: 22 bib – Gopress Krantenarchief: 29 bib.
Gopress Krantenarchief. Het Gopress Krantenarchief geeft bibliotheken een doorzoekbaar digitaal archief van krantenartikelen.
4. Media 1. Kranten Type 1Type 2Type 3Type 4Type 5 Type 6Kindere n HLN 21% Nieuwsblad 11% Belang van Limburg 9% De Standaard 7% Gazet van Antwerpen 7%
Het Land van de Ouderbelangen en het Inclusieve Onderwijs Peter Hulsen, Landelijke Ouderraad Jeroen Veltheer, stichting Volgbaar Onderwijs (voorheen ouderplatform.
OMGAAN MET DE MEDIA IS (GEEN) KINDERSPEL Een journalistieke verkenning Louise Maertens 1Baswb.
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
22 april 2016 Broodje Burger.
REGIO RONDE NAJAAR 2015 Groningen, 28 oktober 2015, uur Dagvoorzitter: albert boelen, eric rietkerk.
Cordon sanitaire in de media? Wel tegen de partij, niet tegen zijn thema’s 22 maart 2005 Senaat Stefaan Walgrave.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
INSPIRATIE BIJEENKOMST WEEK VAN ZORG EN WELZIJN. Landelijke aandacht Nieuwe campagne 1 ambassadeur die landelijk ingezet gaat worden in de campagne Krant.
Klanttevredenheidsonderzoek
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Slag om Arnhem levend houden.
Accountmanager bedrijven
Projectvoorstelling ….
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Slotevent Duaal optimaal Workshop 2 Werkplekcomponent
SterrenrestaurantNeuf Mille Gent
Transcript van de presentatie:

Het UiTnetwerk en de regionale media UiTnetwerkdag 1 februari 2008

UiTnetwerk Netwerk van cultuur- en vrijetijdscommunicatie > drie pijlers Communicatiekanalen van gemeenten, steden, regio’s, provincies UiTinVlaanderen.be als sluitstuk van het netwerk Regionale media

Media: “Driesporenbeleid” Spoor 1: Datalevering  “Universele dienstverlening”: niet exclusief  Ruilovereenkomsten  A la carte: thematische x regionale modules – speciale datasets (bijv festivals – kinderen) Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships  Bilaterale overeenkomsten, meer exclusief karakter Spoor 3: Publicitaire mogelijkheden

Spoor 1 : datalevering Bovenregionaal –Online: Ketnet (binnenkort hele VRT), De Standaard, Humo, Skynet, Sherpa. –Print: De Morgen, De Standaard, Yeti. Regionaal –Online: Het Nieuwsblad / Het Volk / De Gentenaar, Zone-magazines, binnenkort Gazet van Antwerpen / Belang van Limburg, radio 2. –Print: Het Nieuwsblad / Het Volk / De Gentenaar, Zone-magazines, Gazet van Antwerpen / Belang van Limburg, Agenda (Brussel deze Week).

Spoor 1 : datalevering Zoekbox Link

Spoor 1 : datalevering Link Agenda gevoed door de CultuurDatabank

Spoor 1 : datalevering Verwijzing CultuurDatabank

Spoor 1 : datalevering Zoekbox kinderaanbod

Spoor 1 : datalevering Zoekresultaten

Spoor 1 : datalevering Agenda gevoed door CultuurDatabank

Spoor 1 : datalevering Link

Spoor 1 : datalevering Zoekbox Verwijzing CultuurDatabank Link

Spoor 1 : datalevering Zoekresultaten

Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships 1.Samenwerking met dagbladen 2.Samenwerking met audiovisuele media 3.Samenwerking met digitale media

Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Samenwerking met dagbladen Groeiend partnership met Het Nieuwsblad/De Gentenaar/Het Volk  Statement Peter Vandermeersch Under construction: samenwerking met Gazet van Antwerpen/Het Belang van Limburg

Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Samenwerking met Het Nieuwsblad/Het Volk/De Gentenaar Datalevering Redactionele samenwerking –Wekelijkse vrijetijdspagina’s in elke streekeditie: vandaag onder UiTnoemer (NIET UiTlabel) –Kinderen en gezinnen: redactionele tips (Vlieg) Gezamenlijke promoties –Start cultuurseizoen: thematische vooruitblik met De Standaard + regionale vooruitblik met HNB//HV/DG –Idee: coproductie van regiospecials i.s.m. specifieke UiTpartners > thema voor UiTworkshop? Publicitaire deals: UiTtarieven voor cultuur en vrije tijd

Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Regionaal cultuur / vrijetijdsnieuws

Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Zoekbox

Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Pilootproject: blog, ook voor cultuur / vrijetijdsnieuws

Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Rubriek UiT in regio X Redactionele tips Van Vlieg “UiTtips” Link

Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Andere redactionele samenwerkingsverbanden met geschreven pers Vliegtips: Yeti, Ketnet, Klasse voor ouders, Het Nieuwsblad. Metro: rubriek “Weg met…” elke vrijdag > UiT met…? Andere pistes in ontwikkeling.  Redactietips en suggesties:

Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Samenwerking met audiovisuele media 1.UiT met Radio 2  Statement Jan Knudde Datalevering VRT: regionale UiTagenda’s op nieuwe website Radio 2. Redactionele samenwerking: UiT met kinderen Toekomst: promotionele samenwerking UiTinVlaanderen.be én UiTpartners? > thema voor workshop?

Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Samenwerking met audiovisuele media 2. Samenwerking met regionale televisieomroepen April 08: brainstorm met alle Vlaamse regionale tv- omroepen (NORTV) : wie doet mee? Agenda voor brainstorm –Datalevering: UiTagenda’s on-line & on-screen –“UiT in …” als baseline voor vrijetijdsprogramma’s? –Redactionele samenwerking: audiovisuele UiTtips –Promotionele samenwerking: samen campagne voeren rond cultuur in de regio –Publicitaire samenwerking: UiTspots

Spoor 3: Publicitaire deals Additionele visibiliteit: adverteren Corelio Connect: advertentietarief gekoppeld aan de UiTpagina’s in HNB/DG/HV > infopakket -Print  UiTtarief = -40% op regionaal tarief ipv. –25% !  UiTpagina’s blijven advertentievrij -Online (regionale pagina’s)  Korting 50% ipv. 25%  Minimuminvestering 500 € VAR: beloftevol maar nog niet helemaal rond Andere?