Het UiTlabel een herkenbare verbinding tussen de UiTpartners UiTnetwerkdag 1 februari 2008.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Viktor Wieme, Kimberly Camus, Kelsey Vermeulen
Advertisements

HASSELT FAIRTRADEGEMEENTE Campagne “Ik ben verkocht” September 2007.
UiT online Het UiTnetwerk inspireert. UiT Online 1.Waar plaats je de online UiTagenda? Maakt hij deel uit van de gemeentelijke website of creëer je een.
UiTdatabank wie INvoert haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in [ jouw gemeente] [Gemeentenaam], [datum]
Volleybal – Sporttak in de Kijker 2008
JCI Vlaanderen Toon je passie 2.Projecten 3.Groei 4.PR & Communicatie 5.Online Tools TOON JE PASSIE JCI Vlaanderen.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Project Webontwikkeling IWT-TV Groep 5. Inhoud  Overlopen van de fasen  Live Demo  Vragen?
INFORMATIESESSIE CULTUURDATABANK GEGEVENS ONTSLUITEN MET IFRAMES.
Expo Krulbol een participatief erfgoedproject in het Meetjesland Inspiratiedag Streekgenoten Donderdag 27 november 2008 Leader Vlaamse Ardennen.
Ook buiten de klas kennismaken met de taal van je ‘buren’!
Erfgoedbanken Kempens Karakter, Meetjesland, Noorderkempen en Waasland COP Digiprojecten 23 september 2010 Jeroen Janssens Erfgoedcel Kempens Karakter.
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Sponsordossier op de VVOG-website. Deze demo toont Een intro over het aantal bezoekers op onze website en verder 1 Hoe uw bedrijf opgenomen kan worden.
UiT in Oostrozebeke Wie INvoert haalt er veel UiT.
20 jaar Open Monumentendagen 2008 RESULTATEN VAN PUBLIEKE OPINIEPEILING Nobody’s Unpredictable Oktober 2008 IPSOS BELGIUM Waterloo Office Park Drève Richelle,
“MINI” (???) SOCIALE KAART TIENERZWANGERSCHAPPEN
TiNCK? Ticket Informatie Cultuur Knooppunt Virtueel cultuurloket: Initiatief Provincie West-Vlaanderen: Onderdeel dienst cultuur.
Presentatie deelsite ‘vrije tijd’
11/06/2009 | pag. 1 De weg naar cultuur Ruimtelijke aspecten van culturele interesse en deelname aan het cultuuraanbod. Badisco, J., I. Glorieux, L. Jacobs.
Provinciale startdag Provincie Antwerpen. PROGRAMMA Kennismaking VFG … wie zijn we? Onze visie op gemeentelijk beleid: - Adviesraden - Agenda 22 Thema:
eCompetence Framework (e-CF)
VERA AgendaWeb opleiding PIVO-informatica academie 23 juni 2009.
Zoeken met Google Door Kick de Wolff 13 juni 2006.
Detentie Antwerpen VDAB.
Geef gas in de ZONE 30!!. Geef gas in de ZONE 30!!
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Infomomenten #digidon - #dw14. Inleiding in de wereld van de Digitale Week – Wat is de Digitale Week? – Wat kan jouw organisatie winnen? – Hoe kan je.
Brusselse Welzijns- en Gezondheidsraad, Pro Medicis Brussel en ZORGNET Zorgzoeker Alle Nederlandskundige zorgverleners op één plek.
Seminar « De lerende gemeente » heet u welkom! Antwerpen, 28 oktober 2010 Een co-productie van Antwerp Management School, het CNO, de VVSG en Politeia.
Eigenaar: de Windt Andy Eros staat ter dekking vanaf Voor inlichtingen Tel.: 0478/ (vanuit België) Tel.: /
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
Demonstratie Modulaire agenda op basis van widgets.
Digitaal Sociaal Huis het concept Jan Vangrinsven projectverantwoordelijke, VERA Asse-Kobbegem, 12 feb 2008.
Van cultuurweb.be naar een UiTnetwerk Strategische marketing in de praktijk 5de Dag van de Cultuurcommunicatie 19/11/2007.
Cultuuraanbod Inhoud Is het aanbod van podiumvoorstellingen, tentoonstellingen en filmvertoningen gestegen? Spreiding in Vlaanderen, gemeenten.
UiTdatabank wie INvoert haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in [ jouw gemeente] [Gemeentenaam], [datum]
UiTcampagne Aanloop naar kernbegrippen: plannen, duidelijk aankondigen, consequent zijn voorbereiding sinds januari 2010 (overleg, retroplanning)
Een preview 27/05/2008 UiTinVlaanderen.be. Van cultuur naar UiT = content verbreding - CultuurDatabank - Zichtbaar in navigatielinkjes - Merkbaar in.
Demonstratie Modulaire agenda (beta). Programma 1.Inleiding – wat & voor wie is de Modulaire agenda 2.De Modulaire agenda in de praktijk – voorbeelden,
Mediatango 2005 Redactietafel RADIO 2. Cultuur ? breed begrip alles wat des mensen is op radio : een gevarieerde aanpak aangepaste stijl aan profiel zender.
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?. Samen werken voor meer publiek Tot UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme.
UiTcampagne Sint-Truiden Uitwerking van een lokale campagne: deel 1 – de start 2009: Begin UiTpartnerschap Sint-Truiden: doelstellingen 1. Beter.
Het Nederlands Uitburo
Het UiTnetwerk en de regionale media UiTnetwerkdag 1 februari 2008.
UiT in Berlare campagne met de kleine c. Wat vooraf ging Op papier UiTpartner sinds najaar 2008 Vertragende factor: lanceren nieuwe berlare.be Van cultuur.
UiTdatabank Wie INvoert, haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in jouw gemeente Gemeentenaam, datum.
Seminarie V-ICT-OR 15/02/07 De CultuurDatabank: een schets van verleden, heden en toekomst? Hans Nissens.
Samen werken aan een gezonde regio!
Een werking voor en door ouders met ervaring binnen Bijzondere Jeugdbijstand.
Dynamo Project: managementondersteuning voor sportclubs
Erfgoedbank Kempens Karakter “Digitaliseer en registreer je erfgoed” 18 september 2010 Jeroen Janssens Erfgoedcel Kempens Karakter.
Citymarketing Hilversum 2006
Welzijnsoverleg Regio Gent Martelaarslaan 204 B, 9000 Gent tel. 09/ WELZIJN WELZIJNSBEHOEFTEN WELZIJNSINFRASTRUCTUUR WELZIJNSBELEID.
Jan Jaap de Graeff voorzitter adviescommissie. Jan Jaap de Graeff voorzitter adviescommissie.
BRAINSTORM 12 februari VERBINDING INSPIREREN/VERSTERKEN.
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
Info Instellingen en leerlingen Wijzigingen Een blik op de toekomst –wijzigingen instellingendatabank –wijzigingen leerlingendatabank Regeerakkoord.
Workshop regionale cultuurcommunicatie Kortrijk - 08/06/2006.
Wetenschap voor iedereen Wetenschap toegankelijk maken voor een breed publiek Amito Haarhuis Adjunct-directeur Science Center NEMO 9 december 2015.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 20 oktober.
PERSLANCERING Streekpact RESOC Antwerpen.
Groningen Internationaal Kansen benutten via Europese Programma’s EU-coördinator Jenny Otten Provincie Groningen.
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Campagne taalvaardigheid
Slag om Arnhem levend houden.
Kies voor de toekomst kies voor glasvezel info-avond Gasselte-Kostvlies
De Do’s en Dont’s van een PowerPoint presentatie door: Jan Vanhecke
MET.
Transcript van de presentatie:

Het UiTlabel een herkenbare verbinding tussen de UiTpartners UiTnetwerkdag 1 februari 2008

Waarom? Waarom de term ‘UiT’? Overkoepelend woord voor cultuur en vrije tijd  Werd al gebruikt: bvb. Roeselare, Mol, PasUit, Uit (VTB-VAB)  Nederland: Nederlands Uitburo, Uit in Brabant  Actieve stimulering door CultuurNet  Wordt overal opgepikt: bvb. Uit in regio Kortrijk, Uit In Leuven, UIT in het Meetjesland, uitTernat, Uit in Mol, UIT in de Singel, … Streven naar typering van informatie (cf. ‘toerisme’) UiT = uit je huis gaan, cultuur en vrije tijd, dicht bij huis Waarom UiTlabel? Visuele versterking van type informatie (cf. toerisme ‘i’) UiTnetwerk: doorstroming publiek bevorderen

Hoe UiT gebruiken? UiT als noemer voor cultuur- en vrijetijdscommunicatie UiT als titel van rubriek / katern / programma bvb. UiT in Bertem als rubriek in Infokrant Bertem en op Bertem.be UiT als baseline / slogan bvb. Agenda – UiT in Brussel Specifieke UiTcommunicatiekanalen UiTkrant, UiTmail, UiTpunt, UiTpas, UiTmarkt, … Eigen beeldmerk (met verwijzing naar portaalsite UiTnetwerk) bvb. Uit In Leuven, Uit in regio Kortrijk Collectief beeldmerk UiTlabel

Hoe UiT gebruiken? UiT als noemer voor vrijetijdscommunicatie Steden, gemeenten, regio’s en provincies: “UiT in Gemeente / Regio X” bvb. UiT in Hasselt, UiT in Dilbeek, UiT in provincie Antwerpen, … Regionale mediapartners: “UiT met” bvb. UiT met radio 2 !! UiT in regio X (Nieuwsblad), UiT bij ons (ROB tv), … Voor (groot)ouders: UiT met kinderen Afgeleiden: UiTagenda, UiTnetwerk, UiTpas, UiTmarkt, … Regels “UiT”: met grote U en T en met kleine i “in” / “met”: kleine letters Naam partner volgens courante schrijfwijze (met hoofdletter). Afgeleiden zonder koppelteken of spatie.

Hoe UiT gebruiken? Print Als merk voor een vrijetijdsmagazine bvb. UiT in Leuven bvb. UiT in regio Kortrijk Als sublabel voor een cultuur/ vrijetijdsrubriek en/of agenda bvb. UiT in Bertem in infokrant Bertem

Hoe UiT gebruiken? Online Als merk voor een vrijetijdswebsite of deelsite bvb. UiTinhetMeetjesland.be, UiTinMol.be Als subrubriek op een (gemeentelijke) website bvb. rubriek UiT in Maldegem op Maldegem.be

UiTlabel UiTbasislogo UiTlabel kan op alle achtergrondenUiTlabel mag in alle kleuren UiTlabel = kameleonlogo

UiTlabel

UiTpartnerlabel Horizontaal Verticaal

UiTpartnerlabel Verhoudingen Beschermzone FOUT!!

Verwijzing naar UiTinVlaanderen.be

Scenario’s

Partners met eigen “UiT” Wat met partners die al een UiTmerk hebben? Samen onderzoeken: hoe en waar welke verwijzingen plaatsen. Minimaal: tekstueel congruent (UiT) + verwijzing UiTinVlaanderen.be (! 2008 nog cultuurweb.be).

I-frames Huidige situatieMet UiTlabel

NIEUW!! Modulaire agenda Verschillende types agenda > andere navigatierubrieken –UiTagenda: voor lokaal / regionaal publiek, incl. cursussen, uitgaan, sport, … –Toerisme-agenda: focus op toerisme-relevante info (bvb. expo, markten en kermissen), geen cursussen en dergelijke. Verschillende vormen –Horizontale zoekmodule met zoekresultaat eronder. –Verticale zoekmodule in zijkolom met zoekresultaat in middenveld. Verschillende zoekopties –Vrij zoekwoord: bvb cultuurcentrum, jazz, Bart Peeters, … –Wat: muziek, cursussen, UiT met kinderen,... –Waar: omliggende gemeente / regio en/of deelgemeente. –Wanneer: kalendertje ‘van-tot’ of vandaag/deze week/deze maand/...

NIEUW!! Modulaire agenda Horizontale UiTagendaVerticale UiTagenda Demo: UiT in Lier

NIEUW!! Modulaire agenda Fasering NOV 07-DEC 08Pilootfase 1 Agendamodules in 4 varianten - UiTagenda en Toerisme-agenda - Horizontaal en verticaal JAN- MAA 08Pilootfase 2 - Ontwikkeling installatiemodule - Verfijningen van zoekresultaat (bvb binnen muziek resultaten voor pop/rock, klassiek, …). Vanaf APR 08Uitrol Modulaire UiTagenda Najaar 08Extra functionaliteiten - “In de kijker”: manueel activiteiten promoten - Banner planner: banners van topactiviteiten met link naar detailpagina - Integratie Google maps: omgevingsplannetje/route

Interesse om UiTpartner te worden? Contact –Cathy Cardon: tel. 02/ of –Jeroen Goffings: tel. 02/ of Meer info – – –UiTnetwerk-nieuwsbrief vanaf midden februari.