Mindex, Internet Consulting Services 1 Spelen met web 2.0: blogs en fora PSK Brussel, 26/01/2009.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Het secundair onderwijs
SINT LUKAS HOGESCHOOL BRUSSEL
> Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Verkoop- en debiteurenproces
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
ADOBE PRESENTER Willem vanden Berg Dienst Onderwijsondersteuning en –ontwikkeling KaHo Sint-Lieven 1.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
De Nederlandse Kamer van Koophandel voor België en Luxemburg (NKVK) streeft ernaar het eerste aanspreekpunt te zijn bij grensverleggend zakendoen binnen.
Electronic Resource Management (ERM) Els Schaerlaekens Anet Gebruikersdag 15 juni 2011.
Workshop Nieuwe begroting
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
HOOFDSTUK 12 Media.
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Passie - Verrijzenis Arcabas
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
1 Minor Digital World. Social networking en lectoraat Digital World Social Networking: de digitale communicatiemiddelen via internet, met elkaar, met.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
ribwis1 Toegepaste wiskunde Lesweek 2
ribwis1 Toegepaste wiskunde Lesweek 01 – Deel B
ribwis1 Toegepaste wiskunde, ribPWI Lesweek 01
ribWBK11t Toegepaste wiskunde Lesweek 02
nieuwe toepassingen 2008 Schoolbib 2.0 / VVBAD Mechelen, 5 november 2008 Rosemie Callewaert - Project Manager VCOB.
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Ontwikkeld door CWB3. Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Opleiding CMS website Gent Bart Nelis Gent: #239/ docentengang Brussel: /naast bibliotheek
Digitaal Vrouwenplein Drenthe
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Oefeningen Workshop RIE Gemeenten
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
aangename ont - moeting
22/11/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Inbound Marketing Plan
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
ZijActief Koningslust
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Transcript van de presentatie:

Mindex, Internet Consulting Services 1 Spelen met web 2.0: blogs en fora PSK Brussel, 26/01/2009

Mindex, Internet Consulting Services 2 Inhoud Cases User Generated Content Web 1.0 -> web 2.0 Informatie management Reputatie en reviews Community starten Discussie

Mindex, Internet Consulting Services 3 Cases

Mindex, Internet Consulting Services 4 Muziekcentrum TRIX

Mindex, Internet Consulting Services 5 Ancienne Belgique

Mindex, Internet Consulting Services 6 Bronks

Mindex, Internet Consulting Services 7 User Generated Content (UGC)

Mindex, Internet Consulting Services 8 web 2.0 is de volgende generatie (next generation) internet waar de gebruiker het initiatief neemt en zelf inhoud aanmaakt die bedoeld is voor de andere gebruikers. Door de aanmaak van tekst en beeld voor de andere gebruikers creëert hij een sociaal netwerk van gebruikers. Dit sociaal netwerk als communicatieplatform staat los van de aanbieders en de corporate websites die behoren tot het Web 1.0.

Mindex, Internet Consulting Services 9 Oorsprong Onvrede met de corporate websites Wantrouwen Chaos van het internet en de zoekmachines

Mindex, Internet Consulting Services 10 Rampen & oorlogen Katrina 9/11 London Barcelona Irak Dessert Storm

Mindex, Internet Consulting Services 11 Citizen Journalism Deelnemer = journalist Hogere betrokkenheid Hogere geloofwaardigheid Geen censuur Geen controle

Mindex, Internet Consulting Services 12 Web 1.0 -> web 2.0

Mindex, Internet Consulting Services 13 Web 1.0 SPOC: Single Point Of Contact Corporate website met corporate message Niet objectief Wantrouwen

Mindex, Internet Consulting Services 14 Web 2.0 Multi … Multi platform Multi message Multi author Multi opinion Multi user community

Mindex, Internet Consulting Services 15 Corporate blog Contradictie Werkt niet Ongeloofwaardig Oninteressant Saai Geen community

Mindex, Internet Consulting Services 16 Blog community Blog als onderdeel van een community Onafhankelijk Persoonlijk Subjectief User generated

Mindex, Internet Consulting Services 17 Informatie management

Mindex, Internet Consulting Services 18 Informatie Niet langer objectief Doorleeft Gebruikservaringen participatie

Mindex, Internet Consulting Services 19 Multi locatie Decentralisatie Multi platform Multi source Multi vorm Multimedia

Mindex, Internet Consulting Services 20 Management Oncontroleerbaar Reputatiemanagement Positief – negatief?

Mindex, Internet Consulting Services 21 Moeten we de content (informatie) wel beheren?

Mindex, Internet Consulting Services 22 Kunnen we de content (informatie) wel beheren?

Mindex, Internet Consulting Services 23 Oplossingen Google Alerts ( : mails met updates over een themahttp:// Google Blogsearch ( : blog zoekmachinehttp://blogsearch.google.com/ Blogcatalog ( : Blog zoekmachinewww.blogcatalog.com Omgili ( : web 2.0 zoekmachinehttp:// Web 2.0-toepassingen ( : eigen zoekmachine per toepassingwww.go2web20.net RSS of webfeeds

Mindex, Internet Consulting Services 24 Reviews & reputatiemanagement

Mindex, Internet Consulting Services 25 Reviews: noodzakelijk 62% van de lezers houden rekening met een review Reviews zijn meer doorslaggevend dan prijs 84% wenst een second opinion van een professional 53% van de surfers vinden het ontbreken van reviews ergerlijk Recht op antwoord is een must (bron onderzoek )

Mindex, Internet Consulting Services 26 Omgaan met reviews in 10 stappen 1.Lees de reviews 2.Controleer de reviews 3.Overloop alle reviews 4.Beloon de reviews 5.Vergelijk de reviews intern 6.Intern verspreiden van de reviews 7.Concurrentieanalyse 8.Analyseer de reviews 9.Reviews opvolgen 10.Beantwoord de reviews

Mindex, Internet Consulting Services 27 4-stappenplan voor negatieve reviews 1.Bedank de schrijver voor de review 2.Vat de review (klacht) samen 3.Actieplan meedelen 4.Schrijver betrekken bij het resultaat

Mindex, Internet Consulting Services 28 Community starten

Mindex, Internet Consulting Services 29 Zin en onzin Een levendige communicatie is een fantastisch communicatie-instrument Leden van een community zijn trouw De beste ambassadeurs Draagvlak en betrokkenheid

Mindex, Internet Consulting Services 30 Zin en onzin Corporate community = contradictie Geloofwaardigheid: initiatief overlaten aan de gebruikers, niet de aanbieders Faciliteren Overaanbod van bestaande (succesvolle) communities User: lid van meerdere communities en platformen Duur Arbeidsintensief Verwachtingen?

Mindex, Internet Consulting Services 31 Oplossing Deel uitmaken van bestaande communities: aanwezig zijn waar de users zijn Actief participeren op bestaande communities Multi-platform communicatie Content distribution

Mindex, Internet Consulting Services 32 Toch zelf een eigen community starten: tips Doelstellingen duidelijk formuleren Actieve moderator Andere web 20.-toepassingen betrekken bij het project Initiatief nemen (veel!) Respecteer de leden Proactief en reactief Korte levensduur: organische groei Combineren met live evenement

Mindex, Internet Consulting Services 33 Web 2.0-campagne in 10 stappen 1.Leer de web 2.0-toepassingen gebruiken 2.Experimenteer 3.Stel een mix samen van verschillende toepassingen 4.Haalbare doelstellingen 5.Web 2.0 integreren binnen de globale communicatiemix 6.Realistisch actieplan: resources 7.Content selectie en redactie 8.Bezoekers betrekken bij de campagne 9.Statistieken en analyse van de resultaten 10.Optimalisatie van de resources

Mindex, Internet Consulting Services 34 Discussie

Mindex, Internet Consulting Services 35 Mindex, Internet Consulting Services