Stefaan De Ruyck. POSITiONERING Historisch overzicht vanaf ’98, fusie BMCie/KNS tot op heden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Provinciaal Verbond voor Volkstuinen Antwerpen vzw Algemene Vergadering van 22 maart 2014 Volkstuin wordt TUINHIER Bertho Beusen 22 maart 2014.
Advertisements

Lisette Vlassak, CO1C. Strenghts • Duidelijke indeling.
Bedrijfspresentatie Promavise
Inhoud Algemene Bedrijfsvoorstelling Producten Marketing strategie
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Commercialisatie Fietsen
SWOT-ANALYSE SEIZOEN 1 The Big Bang Theory
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Audiovisueel Europa: de vele gezichten van Europeanisering Hedwig de Smaele
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
Artforum Kunstenorganisatie binnen landelijk jeugdwerk
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Social Media Audit.
Georges Van Nevel 04 oktober 2008 Citymarketing & Communicatie.
Visienota professionalisering Toeristisch Onthaal Waar staan we & waar gaan we naartoe? Koen Craenen, projectcoördinator toeristisch onthaal.
MARKETING-COMMUNICATIE
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
“Centrum Genk, Bruisend Stadshart”
Cultuurbeleidsplan stad Ronse Decreet houdende het stimuleren van een kwalitatief en integraal lokaal cultuurbeleid (13 juli 2001) Waarom ?
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
De Toekomst Marketing.
EMEG Presentatie. Zeer komische serie over een onzeker puberend meisje genaamd AWKWARD.
Beleidsnota  Deel 1: organisatie  Deel 2: evaluatie  Deel 3: beleidsplan.
Breakfest. Wat is Breakfest  Festival op het Pinkpok terrein in Landgraaf  Music  Games  Skateboarding  BMX  Creative workshops.
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Omgevingsanalyse, doelgroepen, doelstelling, strategie, moodboard
Solliciteren Keuze van de personeelsadvertentie
Ondernemerschap in Perspectief
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
3voor12.nl.
Detailhandelsmarketing
Webdesign & (Digital) Marketing Portfolio Stage
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Van ICT-tool naar ICT-leerlijn.  : invoering leergebied overschrijdende eindtermen  : ICT-tool in onze SG met jaarlijkse ‘check-up’
Natural mineral water.
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
De culturele werkplaats voor jongeren van cc de ploter en jeugddienst ternat.
EMEG-Lijst opdracht Maak een SWOT-analyse & geef daarbij advies
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Durven met dienstverlening Ellen Bocher – coördinator interne ondersteuning gemeente en ocmw.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
50.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Talen op de basisschool Europees Platform Elly Deelder.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Marketingplan [Productnaam]
De marketing van kennis
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
[Productnaam] Marketingplan
Indeling van hoofdstuk 2
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Presentatie en marketing
Benchmark onderzoek.
Marktonderzoek Marktonderzoek.
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Stefaan De Ruyck

POSITiONERING Historisch overzicht vanaf ’98, fusie BMCie/KNS tot op heden

POSITiONERING SWOT- ANALYSE positionering vanuit het beleidsplan

POSITiONERING: strengths strengths her- en opwaardering STADSTHEATER & REPERTOIRETHEATER JONGE THEATERMAKERS UIT DE MARGE NAAR CENTRUM ERVAREN THEATERMAKERS UIT DE MARGE NAAR CENTRUM OPNIEUW RUIMTE CREËREN VOOR JONGE MAKERS HERORIËNTERING THEATERLANDSCHAP 4 PIJLERS

POSITiONERING: strengths strengths TONEELHUISPRODUCTIES IN EIGEN SPEELPLEKKEN TONEELHUISPRODUCTIES OP REIS (BENELUX, EUROPA) RECEPTIEVE WERKING Theater Muziek Literatuur Variété (BENELUX, EUROPA) HERORIËNTERING EIGEN WERKING OP 3 NIVEAU’S

POSITiONERING: weaknesses weaknesse s RISICO VAN INVESTEREN IN JONGE MAKERS WISSELEND SUCCES GEEN MIDDELGROTE ZAAL GEEN EXTRA WERKINGSMIDDELEN VOOR JONG TALENT OPERATIONELE MIDDELEN

POSITiONERING: opportunities opportunitie snesses HERDEFINIËRING REPERTOIRETHEATER ANTWOORD OP COMMERCIALISERING EVOLUTIE SECTOR

POSITiONERING: threats threats DOMINANTIE & CONCURRENTIE COMMERCIËLE VRIJETIJDSBESTEDING MINDER MEDIA-AANDACHT VOOR CULTUURPODIA GLOBALE VRIJETIJDS- BESTEDING

PROFILERING PRIJS PLAATS PROMOTIE 2 PRODUCTEN MARKETINGSTRATEGIE VOOR CULTUURPODIA 4P’s + 1

PROFILERING MARKETINGSTRATEGIE VOOR CULTUURPODIA 2 PRODUCTEN BRANDING PRODUCTIES

PROFILERING COMMUNICATIESTRATEGIE = VERTALING SWOT INHOUDELIJKTECHNISCH COMMUNICEREN 4 PIJLERS & OP 3 NIVEAU’S STERKE & EIGENTIJDSE HUISSTIJL DIE ‘LADING DEKT’ ACTIVITEITEN (EIGEN PRODUCTIES + RECEPTIEF) TONEELHUISLABEL ALS GARANTIELABEL ARTISTIEKE KEUZES (JONG & ERVAREN - VERRUIMING TERM REPERTOIRE) INSPELEN OP BEELDCULTUUR GEOGRAFISCH BEREIK (EIGEN SPEELPLEK, REIS, RECEPTIEF OP INTERNATIONAAL NIVEAU) EVOLUTIE NAAR ONE-ON-ONE COMMUNICATIE