Nieuwe website Vooruit van eenrichtingscommunicatie naar open-community-modellen Karen Vander Plaetse Kunstencentrum Vooruit.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
©tv. Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort
Advertisements

Mobile Apps Hartelijk welkom en dank voor de uitnodiging om te komen vertellen over sociale media en digitale/mobiele media.
Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet.
verenigings- communicatie
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
1 Samenwerkend leren met Google Docs Werking en mogelijkheden van online tekstverwerken.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Ict in de sociale sector • trends in toepassingen • implicaties voor de beroepsuitoefening.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
AV de Liemers heeft een nieuwe website Een drie minuten durende presentatie over de nieuwe website 1.
De website
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Ouderenweekcampagne Actief ouder worden, een leven lang • Ouderenweek 2012: november • Europees Jaar 2012 ‘Actief ouder worden en solidariteit tussen.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Marktonderzoek Danneels
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
8 oktober 2003dag van het document1 V2_'s archief voor instabiele media Een portal over elektronische kunst Sandra Fauconnier V2_Organisatie
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Audio-feedback. Audacity + Lame –Audacity –Lame Opdracht 1 –Installeer Audacity + LAME op je usb-stick –Geef vervolgens audio- feedback op de slechte.
Schatten van Stadsarchief Amsterdam 12 april 2011
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
1.1a2, Vereniging voor elektronisch geld instellingen in Nederland Toelichting op doelstelling en werkwijze Kees Klomp (voorzitter) 11 juni 2002.
Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff.
Weblogs en Wiki’s (in het onderwijs) Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 13 januari 2005.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Achterbancommunicatie2.0
Q-KENNIS Een kennis-systeem is veelal gebaseerd op het ontsluiten van aanwezige kennis en ter faciliterering van de ontwikkeling van nieuwe kennis. Het.
1.Ga naar 2.Kijk rustig rond. 3.Laat een foto van je trekken. 4.Ga naar
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
Wiki: Medmec04 les 4 Engagement The game called life
Vermelding onderdeel organisatie WO Sprint Kennissystemen bij IO en 3ME OC Focus – Lunchseminar 15 Gerald Wisse, Anton Heidweiller, Eric.
Dag van de CultuurCommunicatie Workshop websites en e-zines 1 december 2003 Tim Wolfs / Remi Maddens.
Een preview 27/05/2008 UiTinVlaanderen.be. Van cultuur naar UiT = content verbreding - CultuurDatabank - Zichtbaar in navigatielinkjes - Merkbaar in.
Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Preconference 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 15 november 2005.
Workshop 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 14 april 2005.
Samen werken aan een gezonde regio!
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Tips voor de blogger in spé.
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
Hoger Instituut voor de Arbeid Lanceringsdag Onderzoeksplatform Pulse Draagvlak Ontwikkelingssamenwerking Presentatie 27 november 2009 Onderzoeksinstituut.
De start * 2010 * Initiatief: NIGZ (CBO),NHG, LHV, Pharos, AMC, NIVEL, Stichting Lezen & Schrijven *Intentieverklaring ondertekend door 30 organisaties.
EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
mei 2008 Jonna Lind Marianne Mantel Jan Lauwen
WAK-inspiratiedag Wiels, Brussel 1 Week van de Amateurkunsten.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Crowdfunding en subsidies
Demo Open pgdeeshof.nl Open in andere tab 2pie.nl/eshof Open presentatie.
Analyse van de ‘aard’ van (strafbare) overlast – per overlasttype Thijs van Best 1BaMVb r
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Van actie naar interactie
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Tentoonstellingscatalogus of digital exhibition report?
Strategy map Online missie Bedrijf: Dans Instuif
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Nieuwe website Vooruit van eenrichtingscommunicatie naar open-community-modellen Karen Vander Plaetse Kunstencentrum Vooruit

Nieuwe website Vooruit 1. Strategisch kader 2. Presentatie website + 1° resultaten 3. Belangrijkste uitdagingen nieuwe site 4. Tips:interactie publiek zonder website ontwikkelingen 5. Q&A

Doelstelling: verbreden en verdiepen cultuurparticipatie Huidig Actief betrokken bezoekers reële participatie: versterken 2/3 ondervraagden meer participeren (onderzoek IBBT) virtuele participatie: uitbouwen 30% virtuele participanten met beperkt aanbod (onderzoek Re-Creatief Vlaanderen) Toekomstig Inspelen op communicatietrend 48% van de Amerikaanse tieners bezoekt netwerksite. Trend wordt ook in België verwacht (DM 10/1/07) Doelstelling: verbreden en verdiepen cultuurparticipatie

strategie: webplatform uitbouwen met community Open collectie gevoed door iedereen Customer in the driver seat : empowerment en interactiviteit

Open Collectie aangeleverd door iedereen activiteiten kunstenaar producten tekst multimedia streams recensies ratings commentaar + externe collecties

Basisconcepten customer empowerment : Personalisering Rijke content doorzoeken ifv interesses, suggesties, tags Exploreren Delen Participeren persoonlijke kalender, archief, tags, eigen materiaal opladen, eigen teksten bijhouden rating, tips en recensies, items aan collectie bijvoegen alle persoonlijke informatie vriendenlijst

Website beantwoordt aan noden van divers publiek Snelle infoMeer infoActief Snel en gericht Opzoeken Direct Basisinfo Rijke content Tekst Audio Video Tips en aanbevelingen Kalender bijhouden Items bewaren, tips en recensies schrijven Eigen materiaal opladen en delen

Wat verwachten we van de community? Actief betrokken bezoekers helpen onze collectie te verrijken zijn onze Ambassador inspireren en motiveren ALLE bezoekers

Nieuwe website Vooruit 1. Strategisch kader 2. Presentatie website + 1° resultaten 3. Belangrijkste uitdagingen nieuwe site 4. Tips:Interactie publiek kan zonder nieuwe website 5. Q&A

Eerste resultaten zijn zeer belovend + 30% bezoekers + 25% unieke bezoekers members Maart 2007 vs juni 2007

Nieuwe website Vooruit 1. Strategisch kader 2. Presentatie website + 1° resultaten 3. Belangrijkste uitdagingen nieuwe site 4. Tips:Interactie publiek kan zonder nieuwe website 5. Q&A

Organisatie en marketing belangrijkste uitdagingen -Hoe een community ontwikkelen en behouden -Interactie tussen publiek- kunstenaar-medewerker -Interne (re)organisatie rond nieuw websiteplatform -Geïntegreerde marketing: cross over tussen virtuele en fysieke communicatietools

Community ontwikkelen -Wie in community (1400 leden) -Publiek: divers, meerderheid jongeren - -Artiest: uitzonderlijk - ugodehaes/tekstenhttp:// ugodehaes/teksten -Medewerkers: progammeurs/marketing - -Professionals - -

Activiteit van de community -Kalender is meest gebruikte tool - -Aard van reacties -Praktisch (tickets vervoer) -Klachten -(sigur ros) -Oproepen -(short films) -Recencies/tips (bitterzoet/Volker Gerling) - -

“negatieve” bijdragen -De bijdragen op de community zijn positief, kritisch en vormen op heden nog geen problemen - -barcelona 132/reactions 132/reactions -boreas 8/reactions 8/reactions -mette /reactions /reactions

Policy ivm bijdrage -Redactie grijpt nooit in -Tenzij strafrechtelijk/burgerrechtelijk -Wettelijk kader -Grijze zone / nog in kinderschoenen -Gebruikersovereenkomst “Vooruit heeft geen wettelijke plicht tot globaal toezicht”…heeft alle maatregelen getroffen… -Voorkomen beter dan genezen -Contracten/ info/klachtenprocedure -Minnelijke schikking

Bijdrage hoofdzakelijk tekst -De bijdragen op de community zijn Hoofdzakelijk tekst. -Nieuwe functionaliteit ingevoerd zodat community leden makkelijker audiovisueel materiaal kunnen opladen -Dez Mona 31/10 http :// http :// -Links in vooruit 24 /10http :// :// -Sigur Ros 17/10http :// ://

Interne (re)organisatie -Vroeger website speeltuin van webmaster -Nu marketing/ artistieke werking -Bloggen,tips, extra’s, interactie publiek,… -Tom -Wim -Geerthttp://

Hoe community activeren -Geïntegreerde marketing aanpak -Website -uitgelezenhttp:// -Toestanden palestinahttp:// -The Van Jetshttp://

maandblad

Avondprogramma

nieuwsbrief

Toiletaffiches

Nieuwe website Vooruit 1. Strategisch kader 2. Presentatie website + 1° resultaten 3. Belangrijkste uitdagingen nieuwe site 4. Tips:Interactie publiek kan zonder nieuwe website 5. Q&A

Doe –het zelf instructies -1. Ontdek je organisatie in communities -Foto’s:Flickr: - -Filmpjes: Youtube - uithttp:// uit -Blogs: technorati - authority=a4&language=nl&page=1http:// authority=a4&language=nl&page=1 -Myspace - &searchtype=myspace&t=tms&get=1&websearch=1&searchBoxID=HeaderWebResults&searchString=vooruit&q=voo ruithttp://sads.myspace.com//Modules/Search/Pages/Search.aspx?fuseaction=advancedFind.results&searchtarget=tms &searchtype=myspace&t=tms&get=1&websearch=1&searchBoxID=HeaderWebResults&searchString=vooruit&q=voo ruit

Doe –het zelf instructies -2. Gebruik andere platformen -The game is up Five for students - 5ForStudentshttp:// 5ForStudents - -Yutumitu - -

Nieuwe website Vooruit 1. Strategisch kader 2. Presentatie website + 1° resultaten 3. Belangrijkste uitdagingen nieuwe site 4. Tips:Interactie publiek kan zonder nieuwe website 5. Q&A