We leren % van waar we over gediscussieerd hebben met anderen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Advertisements

QUIZ Film kinderarbeid.
De kringloop van het leven
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
Principe 3 Leren is een sociale bezigheid
Ervaringen gebruik stoffenmanager Wat gaat goed en wat niet?
De verschillende fasen in de elektronische noterings- procedure.
Voorraadwaardering LIFO FIFO GEMIDDELDE INKOOPPRIJS
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
‘t Schrijverke Zoetermeer
Pilot Effectmeting Afsluiting van het meerjarig project thuisbegeleiding ActiZ.
© F.Bleumer9. Academie Frans Bleumer Een Pop ? Dan liever de Radius Academie 26 maart Geen Radius Academie © F.Bleumer.
Talent Speciaal Werken met ePortfolio in het Speciaal Onderwijs Nationaal ePortfolio Congres 2011 – Den Bosch.
Didactische werkvormen
Personeelsbeleid en personeelszaken in de dagelijkse praktijk
Deel 1 Het gevolg van krachten
Mode1. Cijfers  Onvoldoende 5  Matig 6  Voldoende 7  Goed 8  Uitstekend 9  Excellent 10.
Het Management Informatie Portaal
Werkconferentie Duurzaam vlees herkenbaar en betrouwbaar in het schap
Marianne de Wringer Petra van der Zanden
Babbage Extra ICT-dag 31 maart 2005 Willem van Klinken.
Ludo Daems.
Oefenopgaven februari 2008
Maand Acties Geldig van 1 oktober t/m 31 november €13.20 €11.50
Kan je zelf een geschikte schaalverdeling maken
Isabel Brouwers Artcode 2
Elke 7 seconden een nieuw getal
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
Les 9 : MODULE 1 Vakwerken (vervolg)
Een volledig gamma insulines, insulinetoedieningssystemen en services
TAFELTENNISPRAKTIJK 2 Tafeltennistrainer 2. Opleidingen Tafeltennispraktijk 2 1. Terugkoppelen voorbereiding. 2. Demonstratie topspin op contra 3. Zelf.
Militaire beroep Divers voor wat betreft de functies
Kim J. H. Dirkx, Liesbeth Kester, Paul A. Kirschner
De Cirkel des Levens Wat is succes ? Als je 3 bent is succes : Niet in je broek kakken.
Febelfin – Studiedag “De beurs vandaag” Leen Van Wambeke Retail Marketing Services Euronext Brussels.
Universiteit Maastricht en Leids Universitair Medisch Centrum
Ouderenzorg
Opdracht 1 De lengte van Fres is 5,00 cm ^ 4,00 cm = 80 N ^
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Naar meer rendement van het weidevogelbeheer Kerngebieden Weidevogellandschap, Tweede bijeenkomst met provincies 17 november 2011, Ede.
Afschrijving aanschafprijs : levensduur kapitaalgoedlevensduuraanschafprijsjaarlijkse afschrijvingen oven8 jaar € 8000 A ijskast6 jaar B € 300 frituur.
Een bakje kwark kost € 1,27. Hoeveel kosten vijf bakjes? 5 x € 1,27 = 5 x € 1,00 = € 5,00 5 x € 0,20 = € 1,00 5 x € 0,07 = € 0, € 6,35 Een.
Opgave blok 3 les 9 opg 2 opdrachtenboek.  Regel 1: Hoeveel heb ik te verdelen?  Trek de twee bekende getallen van elkaar af.  Vind je het lastig om.
Voorraadwaardering LIFO FIFO GEMIDDELDE INKOOPPRIJS of
De otter Mijn spreekbeurt.
Individuele leerlijnen
Op reis naar een dierentuin
CVO Step – Oef. Vak Didaktiek
Kunst algemeen.
glycemiebeleid bij type 2 diabetes : “treat to target”
Persoonsgebonden behandeling van taaislijmziekte
begin>  Wat is de verjaardag van obama? 4augustus9april6juli9mei13juni.
Varianties bij replicatie (herhaald testen)
Stanines z Stanines
Fusie tussen A en B Betrokken ondernemingen: A B 280 milj. omzet 118 milj. omzet 195 milj. omzet 77 milj. omzet Meldingsplicht: ja A en B.
VERHOUDINGEN.
Effectief rekenonderwijs
Een groot deel van China is nu zeer rijk. Maar er zijn nog steeds enkele afgelegen dorpen waar de mensen die er wonen behoren tot de armste mensen in de.
Samenvatting teambuilding
De wildwaterbaan van de wijk: naar een trechtermodel voor monitoring
Zo zit dat met uw pensioen!
Informatievaardigheden
80% van wat we leren… Collega’s Samenwerking Gesprekken Werkgroepen
Gemaakt door Sophie & Dide
Volksuniversiteit Zwolle
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
In de rol van opleider 13 december Inhoud Taken en competenties rol opleider Leerstijlen Ontwikkelen naar zelfstandig leren Structureren en doceren.
Transcript van de presentatie:

We leren...... .. % van waar we over gediscussieerd hebben met anderen .. % van wat we zien .. % van wat we persoonlijk ervaren hebben .. % van wat we horen .. % van wat we uitleggen aan anderen .. % van wat we lezen .. % van wat we zien en horen

We leren...... 10% van wat we lezen 20% van wat we horen 30% van wat we zien 50% van wat we zien en horen 70% van waar we over gediscussieerd hebben met anderen 80% van wat we persoonlijk ervaren hebben 95% van wat we uitleggen aan anderen

WAT HEEFT HET MEEST EFFECT? begrip inzicht vaardig- heden transfer naar nieuwe situaties theorie demonstratie praktijk feedback samen uitvoeren

WAT HEEFT HET MEEST EFFECT? begrip inzicht vaardig- heden transfer naar nieuwe situaties transfer naar nieuwe situaties theorie 20 % 5 % 5 % demonstratie 40% 8 % 7 % 80% 90% 10% praktijk feedback samen uitvoeren 95 % 90 % 90 %

TREFWOORDEN: PP effect leren