Didier Collard en Simon Koolstra Raytracing
Inhoud Wat is raytracing? De scѐne Rayintersectie Licht Reflectie Breking Voorbeelden Vragen?
Wat is raytracing? Echt: Licht valt op ons netvlies Raytracing: Vanuit netvlies kijken waar het licht vandaan komt Proces: Ray afschieten door scherm naar scѐne Wat raakt de ray? Vanaf raakpunt verder kijken
Wat is raytracing?
De scène Objecten beschrijven Voorbeeld: Bol |p – c| ≤ r Raytracing: |p – c| = r Bol afhankelijk van: Middelpunt c Straal r
Rayintersectie Punten op ray afhankelijk van: Snijpunt berekenen: Oorsprong o Richtingsvector d Parameter t Snijpunt berekenen: p substitueren in vergelijking object Bereken t
Licht Hoeveel licht gaat er naar de camera: Rendervergelijking:
Licht
Reflectie Spiegelreflectie Hoek van inval = hoek van terugkaatsing Nieuwe ray in reflectierichting
Breking Harry PoTTer