Hovercraft Universe Groep 6: Dirk D., Kristof O., Nick D., Olivier B., Pieter-Jan P, Tobias V.B.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onder de motorkap van Ruud van Falier ParTech IT Sitecore User Group, 11 september 2013.
Advertisements

M. van cann business unit manager. Patiëntenvereniging  Kennis/informatie  Netwerk  Lobby  Contact bevorderen Online CommunitiesMicroblogs Wiki's.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Adobe Premiere CS4 – Edius 5.5 – Adobe Elements 7.
Alfalab Microtoponiemenproject Expertmeeting (annotaties) Meertens Instituut 8 April 2010 Charles van den Heuvel Virtual Knowledge Studio for the Humanities.
Internet College 2 Architecturen. Architectuur van netwerktoepassingen •Peer to peer –Windows werkgroep •File- en printer sharing •Internet connection.
Algemene gegevens Naam: Nur Hajar Binti Mohamed Adres: Maliebaan HS AMSTERDAM Telefoonnummer:
Les 1: Level wattes? RTS FPS TPS Stealth/adventure RPG MMORPG Puzzle Adventure Platform Race Sport Etc… Multiplayer Single Player FFA TDM CTF KOTH.
Internet world Web 1,2,3.0 Web 1.0 – (statische informatie) * Informatieve websites Web 2.0 – 2004-heden (dynamische informatie) * Discussieforum.
JQuery en ASP.NET Bart De Meyer.
1 Co-Design at Chess-iT Guus Bosman. 2 Afstuderen bij Chess Net.Footworks tot augustus 2003 Afstuderen augustus 2003 tot maart 2004 Chess full-time vanaf.
Software LDR Data EEPROM 64k LCD Display (4x40) Emergency stop IR remote control Sound Date/time Joystick Odometer Compass RS232 out GPS (RS232) USER INTERFACESBASIC.
Bewegend beeld versturen vanaf de mobiele telefoon.
1 E-Blokart Ontwerpmethodologie 2006 Presentatie van de projectplanning Jens de Boer Karen Warnier Michaël Raets David Zimmer Robin Lataire.
Project Combat Casper Bommelé Marc Eekhout Michel van der Hut
QAD Reporting & Analytics
Programmeren in Java met BlueJ
Door G. Blezer CPS Color Business Intelligence IT voor BI Business intelligence Pyramid Ondersteuning IT bij BI stadiums Decision Support Systems Model-driven.
Biml en Data Vault.
Use Case Modelling Summary
Introduction multimedia. convergence standards retrieval applications & technology.
TERUGKEER VAN DE PRESENTATIE
Presentatie IA Solutions 2005: Programma generatie voor: PLC en SCADA Een update van deze PPT is te downloaden op: Rob Kits - Technisch.
VVW Toervaren. Onderwerpen Type AIS transponders Verplichting / Toelating gebruik Praktijk voorbeelden van op het schip Praktijk voorbeelden vanop de.
OOS Object geOrienteerd Software-ontwerp - 4 Codeerperikelen Singleton Specificeren Scheiding GUI en Domein Facade.
Social Technology How to get the end-user involved Carl Bik Capgemini Nederland bv.
Faculteit Ingenieurswetenschappen & Wetenschappen Software Engineering Publicatie Management Systeem Groep se1 Software Engineering Thierry Coppens.
Light models Waarom? Mockup Independent Mark up Analyse geometrie samenstellingen >100+ Downstream gebruik Exact/gefacetteerd.
SimForTree decision support: stand van zaken Gebruikerscommissie 22 juni 2009.
Turnitin rapport opvragen / Turnitin inbox inhoud van een rapport
Item Solutions Niels Van der Wildt Rik Van Camp Kristof Renders
Multi Media Software Medium Hardware Medium Message Medium Multi Media bij de presentatie van een bouwkundig ontwerp Multi Media in het ontwerpproces.
Computers en Visueel Gehandicapten
© 2002 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied,
WinFX Overview Martin Tirion Senior Consultant Microsoft Services.
3.6 Architecture of HIS. 3.7 Integrity & Integration within HIS Suraja Padarath /10/2007.
Designing Knowledge Systems b Hoofdstuk 11 van Knowledge Engineering and Management. The CommonKADS Methodology. b A.Th. Schreiber, J.M. Akkermans, A.A.Anjewierder,
Steering behaviors & Flocking Door Jeroen Resoort.
The Architecture.  GameLoop  Opbouw  Verschillende Modules  Comminucatie  Tekenen.
Inleiding (Casper) Projectopdracht (Sander) Game Concept (Jonathan & Melvin) Uitbreidingsmogelijkheden (Alvin & Gabriël) Lesmateriaal (Casper & Sander)
Game Architectuur Case. Game Architectuur Case - Requirements Hardware  het spel moet op een PC draaien met verschillende hardware; Input  het spel.
Bedrijfsbibliotheek Jeffrey Paarhuis Jos Vinke Pieter-Henk Smits
GaPhAn Projectleden: Peter Frank Jos Mario Projectleden: Peter Frank Jos Mario.
ZombieNation Sam Vanderstraeten Sibrand Staessens Bernard Spitz
Gears of war alternatief Rts & 3rd person shooter PEGI 12+
Methods of Development. Never Google Shitpipe * with safe-search off.
#3Software planning. refactor  Vermijdt dubbele code Welke code lijkt veel op elkaar?
Simatic Update on tour November/December 1 Migratie Overzicht Nieuw WinAC/MP Multipanels WinCC V6 Mobile 170 SIMATIC HMI Bedienen,
Linux Workshop 3 Systeem configuratie. Na de installatie  Netwerkinstellingen controleren (ook proxy!)  Systeem software updaten  Hardware drivers.
Automation SolutionsMFG/Pro Dutch usergroup 8 februari 2007 ISA S88 & S95 Het gebruik van deze normen in de productie.
Infosessie – dinsdag 26 april Filip De Pauw Coördinator onderzoekslijn THEORIE + masterproeven Steven Verstockt Academiseringsassistent.
Collegezalen W&N MediaSite Integratie
Context-Driven Adaptation of Mobile Services Vergadering met Gebruikerscommissie na jaar 2.
Contributie van videomateriaal voor broadcast Klaas-Pieter Looren de Jong.
Microsoft Operations Manager & Scripting
Web Applicaties Bouwen met Visual Studio .NET
Faculteit Ingenieurswetenschappen & Wetenschappen Software Engineering Publicatie Management Systeem Groep se1 Software Engineering Thierry Coppens.
HAN-University Inleiding tot VHDL, 2010 Bron: Fraunhofer for Integrated Circuits.
We zijn toch allemaal zoekende?
BREIN Erik Bury, Antoine Vandermeersch en Anouk Van Laer.
Games of Tomorrow Gidi van Liempd. Overzicht 1.Wie ben ik? 2.Wat zijn “games of tomorrow”? 3.UBASSERTIV – een case study Wat was het probleem? Hoe hebben.
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Usability metrics Gebruiksvriendelijkheid ISO Effectiveness Efficiency Satisfaction Learnability Flexibility En nu? Inleiding Hoe gaan we de gebruiksvriendelijkheid.
THE SACK OF LOUVAIN How to use in education?. Concept and principles Flexibility Image analysis Demand driven Co operative learning Document study Creative.
1 OMI Modelleren van content. 2 Vocabulary Content “gevangen” in begrippenapparaat: Vocabulary: lijst met termen nauwelijks semantiek Ontology:
Het chaotische samenwerk spel! Bram Adriaensen Mathieu Maas Martijn Wiendels Jonique Raemakers.
Het chaotische samenwerk spel!. Samen tegen de klok Business model Spellen Uit te breiden Demo.
Het 24 spel.
TransGrid – Decreases data recovery time, optimizes storage management
CO2-footprint op de blockchain
Chapter 1: Introduction
Transcript van de presentatie:

Hovercraft Universe Groep 6: Dirk D., Kristof O., Nick D., Olivier B., Pieter-Jan P, Tobias V.B.

Beschrijving Race game Spelers racen in hovercrafts in de ruimte Van planeet naar planeet springen Elke planeet heeft verschillende zwaartekracht  Nieuwe atmosfeer + andere zwaartekracht Uitbreidbaar m.b.t. wereld, entiteiten, behaviours, AI, …

Screenshots Cool screen 1

Screenshots Cool screen 2

Screenshots Cool screen 3

Screenshots Cool screen 4

Video Video here

Rolverdeling Kristof Overdulve – Algemene client rendering architectuur – Ogre visualisatie en animatie – 2D artist – 3D modellering Pieter-Jan Pintens – Havok Physics – 3D modellering – Ogre visualisatie en animatie

Rolverdeling Dirk Delahaye – Scripting – AI – Visuele effecten – Configuratiebestanden Tobias Van Bladel – Input – Controls – Physics

Rolverdeling Nick De Frangh – Grafische user interface – Geluid – Race state Olivier Berghmans – Algemene server architectuur – Netwerk – Lobby en race state

Core engine Shellshock Nam ’67[Rouwe:2005] Data driver design Components – Entity(Manager) – Representation(Manager) – Controller – …

Modellen en user-data 3DS Max  Ogre via OgreMax Opslagformaat:.scene  Makkelijk aanpasbaar gedrag + uiterlijk

Visualizatie en Ogre Particle effecten (rook + sparkles bij botsing) Real-time schaduws SkyX voor sterrenstelsel 5 camera’s: (3 rd, 1 st, rear-view, freeroam, mario-galaxy)

Artificial Intelligence Scripted AI d.m.v Lua Autonome stuursimulaties van Craig Reynolds Volgen voor- gedefinieerd pad Collision avoidance d.m.v. Havok physics

Physics Physics en collision detection – Entity met entity – Entity met statisch object – Objecten onderling Krachten – Zwaartekracht – Hoveren – Jumps

GUI Flash ActionScript Hikari Menu’s + 2D overlay

Geluid FMOD Achtergrondgeluid 3D geluid Motorgeluiden aan de hand van snelheid

Netwerkstructuur Client-server Server maakt alle beslissingen! Zoidcom: – replicatie en synchroni- zatie d.m.v. proxies – Chat

Level of Detail Visueel – Standaard Ogre – Configureerbaar Netwerk – Dynamische update frequency – Afstand- + planeet-based – Dead reckoning – Collisions on server

Summary Het spel is fun! (niet evident) Compleet product (lobby, hovercraft selectie, stabiele multiplayer, …) Data driven design  content creation eenvoudig

Demo