Presentatie Project Cronus Welkom Projectgroep: DeMialmari Sprekers: Dennis Westhuis Michael van den Born Mark Schuurman
Inleiding Voorstellen Aanpak Problemen Aanleiding Probleem Navision geïmplementeerd vorig project ERP module Beheerorganisatie inrichten op defined niveau Service catalogus aanbiedingen
Structuur presentatie Service Catalogus Pakket selectie Inrichten beheerprocessen Navision Adviesrapport rechten
Services Catalogus Wat is het? Tijdsblokken Serviceaanbiedingen
Klantdiensten 10 klantdiensten Specificatie catalogus
Basisdienst 8 basisdiensten Ondersteuning klantdiensten Specificatie catalogus
Risicoanalyse Wat is het? Impact Kans Maatregelen
Capaciteitsplanning Belasting basisdienst Soort basisdienst Belasting Netwerkdiensten 57344000 KB per jaar Databasediensten 8400 schijf I/O’s per jaar Printerdiensten 2800 printregels per jaar 8400 vellen A4 per jaar Werkplekdiensten 1 werkplek Elektriciteitsvoorziening 26880 KWh per jaar Huisvesting 25 M2 voor ICT-dienstverlener Serverdiensten 39200000 CPU-seconden per jaar Ondersteuningsdiensten 280 uur gebruikersondersteuning per jaar Onderhoudsdiensten 112 uur applicatieonderhoud per jaar
Serviceaanbiedingen Beschikbaarheidpercentage Kosten Kostentoerekening in euro Indirecte kosten Training/cursussen aanmaken 2,5 2,6 3,0 3,5 Training/cursussen bewerken 1,5 1,7 4,0 Inschrijven cursist 3,6 3,8 4,1 Uitschrijven cursist 1,6 2,0 Bewerken cursist 1,2 Roosters afdrukken personen 1,0 1,3 Roosters afdrukken lokalen 1,8 2,2 2,4 Factuur afdrukken Diploma opmaken 2,9 Raadplegen cursussen 2,8 3,2 Totaal 20.200 22.700 26.600 27.600 nulaanbod Aanbod 1 Aanbod 2 Aanbod 3 blok A blok B Beschikbaarheid Aantal storingen per jaar 6 4 5 3 Maximale storingsduur Beschikbaarheidpercentage 98,00% 98,50% 98,60% 98,90% 99,10% 99,60% 99,50% 99,90%
Pakket selectie Ondersteuning processen Eisen en wensen pakket Betrouwbaar/stabiel Gebruiksvriendelijk Integreerbaar in huidige omgeving Technische eisen
Leverancier Keuze leverancier Expert Desk HP Openview Remedy Expert desk Topdesk Quism Peregrine service center CA unicenter Expert Desk
Inrichten beheerprocessen
Inrichten beheerprocessen Incident Management Aannemen & Registreren. Classificeren. Matchen. Analyse & Diagnose. Oplossen & herstel. Afsluiten.
Inrichten beheerprocessen Probleembeheer Identificatie en registratie Classificatie en allocatie Onderzoek en diagnose
Inrichten beheerprocessen Probleembeheer Error identificatie en registratie Onderzoek naar oplossing Vastleggen van de gekozen oplossing Evaluatie/review problem
Inrichten beheerprocessen Configuratiebeheer Opname in CMDB
Inrichten beheerprocessen Wijzigingsbeheer Registeren. Accepteren. Classificeren. Plannen. Coördineren. Evalueren.
Demonstratie cursusmodule 1 moment a.u.b…
Slot Vragen? Antwoord op inleiding: Probleem Navision geïmplementeerd vorig project ERP module Beheerorganisatie inrichten Service catalogus
Einde Bedankt voor uw aandacht. Graag tot de volgende keer!