Het nieuwe werken Effectiever werken in een stimulerende omgeving.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Hoe duurzaamheid inbouwen in je project.
Innoveren voor gezondheid
De kracht van mensen 16 februari 2011.
2 Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Sjiera de Vries Sociale Innovatie en het benutten van verscheidenheid.
Het Nieuwe Werken De optimale werkplek Olivier van Noort Product Manager – Windows Microsoft B.V. Bastiaan de Wilde Solution.
Het Nieuwe Werken Jeroen Jansen Partner Technology Advisor
BEROEPSTROTS EN PROFESSIONALS
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
Tauw naar het nieuwe werken
Veranderingen bij ICT afdelingen, cultuur en processen Rosemarijn de Groot 18 januari 2012.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
1 KM2.0 Bijeenkomst De Praktijk NUON: ‘Hoe gaan we om met vergrijzing?’
De juiste koers! Een initiatief van de GSN Management Group BV.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Waarde creatie Van droom naar succesvolle onderneming Bedrijfsfilosofie Overview BV John Baken April 2008 To enrich the world …
Denken in versnelling en Groei
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.
Leidinggeven Management Eerste verkoper.
welkom Philips Nijmegen QAS Value Day Marc Jetten
Het Nieuwe Werken Samenspel tussen IT en business.
CRM in Nederland Trends en Vooruitzichten Utrecht 23 januari 2008.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Het Nederlandse onderwijs:
de werkgever van de toekomst
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
27 januari Slimmer Communiceren Met medewerkers die plaatsonafhankelijk werken toch een hogere productiviteit bereiken? U kunt al uw communicatie.
Hoe krijg ik de business mee? 11 februari 2009 Paul Ruijgrok Partner ECM en het Nieuwe Werken KBenP.
27 januari 2011.
WWB proces + Inbedding in Risicomanagement ISO 31000
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Utrecht, 11 juni
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
Leeftijd, Mindset en Leiderschap NIP Utrecht 12 februari 2010 Betty Dalhoeven.
Schitterende Organisaties®
Masterclass flexibilisering en nieuw leiderschap 29 september 2011
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Slagkracht met kwaliteit
Reorganisatie = (tijd)verspilling
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten organisaties mee-veranderen.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Digitalisering en flexwerken bij de gemeente Emmen

De link tussen functionaliteit en adaptatie
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Connected Company & The Digital WorkSpace Roland Hameeteman 29 april 2015.
Naar een optimaal HR - beleid
Het Nieuwe Werken eWerkplek Caroline Hovenkamp, Programma manager HNW September 2015.
Ambassadeursbijeenkomst 23 mei Agenda Mededelingen (Flash Mob, Cultureel ondernemerschap, Alfabeeld) Digitale werkplaats ( Hester) Het Nieuwe Werken.
Het Nieuwe Werken Jeoffrey van Zijp Jeoffrey van Zijp.
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
De inzet van BPM en SOA in een organisatie
HR Advies & Interim Werving & Selectie Assessment Rick Brugts, directeur & managing consultant.
Introductie Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
HNW Workshop Ambtenaar 2.0, 19/10/ HET NIEUWE WERKEN BIJ DUO.
Middel Management Martin Doolaard Praat mee via #seminarISBW.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
the digital workspace Connected Company & The Digital WorkSpace
Maak agile leiderschap besmettelijk!
DSM FIT | Worklife center Werkgeluk of Duurzame Inzetbaarheid?
Gemeente Nieuwkoop - Bechtle
Transcript van de presentatie:

Het nieuwe werken Effectiever werken in een stimulerende omgeving

WAT IS WERKEN? 2

Dit is werken …

En dit ook …

Maar dit …?

Of dit …?

Dit toch zeker niet … ?

Of toch… ? Als we onze business unit omvormen in een meer klantgerichte front office en de back office functies outsourcen naar externe specialisten, dan kunnen we….

DE EVOLUTIE VAN WERK 9

De evolutie van werk

Waar zijn de arbeiders gebleven?

De evolutie van werk Van handwerk naar hoofdwerk: Hoe kun je zien of iemand werkt?

DE NIEUWE CONTEXT 17

De nieuwe context: technologie “Technologische ontwikkeling lijkt een autonoom proces”

De nieuwe context: kenniseconomie McKinsey: in de VS waren 70% van alle nieuw gecreëerde banen in de periode als ‘tacit’ kenniswerk te omschrijven  Op weg naar de kenniseconomie

De nieuwe context: Globalisering & duurzaamheid Spitsuur in Bejing

De nieuwe context: NextGen & ‘PrevGen’ In 2020: actieven : inactieven = 1: 2  Pensioenleeftijd naar 76?

DE VISIE OP HET NIEUWE WERKEN 22

Visie op het Huidige Werken Ons lichaam leeft in het informatie/kennis tijdperk, maar ons ‘hoofd’ zit nog in het industriele tijdperk Je gaat naar je werk Fysiek aanwezig zijn: zien en gezien worden Manager stuurt aan; medewerker voert uit Strikte scheiding werk en prive Hard werken belangrijker dan resultaat 23

Visie op het Nieuwe Werken Effectiever/productiever werken door beter inspelen op de aard van het werk : ICT: altijd en overal Fysieke werkplek Organisatie ‘Mindset’ van medewerker en manager 24

Informatie & communicatie technologie (ICT) 25 Altijd en overal kunnen werken

Fysieke werkplek 26 Activiteit gebaseerde werkplek COMmunicatieCONcentratie

Organisatie Processen (binnen en buiten) Leiderschap Our Values As A Company, And As Individuals, We Value: Integrity And Honesty Passion For Customers, For Our Partners, And For Technology Openness And Respectfulness Taking On Big Challenges Seeing Them Through Constructive Self-Criticism, Self-Improvement, And Personal Excellence Accountability To Customers, Shareholders, Partners, And Employees For Commitments, Results, And Quality Cultuur

Mindset Uitvoergestuurd werken Loslaten en vertrouwen Medewerker wordt ondernemer Manager wordt ondersteuner

Samenvattend Altijd en overal kunnen werken ICT maakt dit mogelijk Activiteit gebaseerd werken Communiceren (informeel en formeel) of concentreren Organisatie processen (in- en extern) ipv hierarchie, cultuur: open, vertrouwen, stimulerend, ‘empowerment’ leiderschap: visie uitdragen en overdragen Mentaliteit medewerker = ondernemer Manager = ondersteuner (+ loslaten en vertrouwen) resultaatgericht werken

Uitdagingen Mentaliteitsverandering stop het “industrieel denken” Productiviteit kenniswerker slimmer (samen)werken ipv harder en langer Afstemmen, loslaten en vertrouwen ipv ‘command and control’ Duurzaamheid ipv roofbouw mens & omgeving Benutten kwaliteiten NextGen wat kunnen ze? wat willen ze? Benutten kwaliteiten ‘PrevGen’ kennis? wijsheid?

Klaar voor het nieuwe werken? Lakmoestest… Vraag 1: “Wie heeft er geen moeite mee om ’s avonds of in het weekend voor uw bedrijf of organisatie aan het werk te zijn?” Vraag 2: “Wie heeft er geen moeite mee om doordeweeks ’s ochtends of ‘s middags te gaan winkelen of sporten?”

“Het Nieuwe Werken” komt naar u toe dit najaar! Dagdeel voor leiderschapteams (managers,bestuurders) Vanaf september  Programma 1. Visie op het nieuwe werken 2. Aanpak implementatie van het nieuwe werken 3. Discussie: wat betekent dit voor ons? Met gebruik van nieuwe technologie

Meer weten? managementboek.nl bol.com sdu.nl

34 DISCUSSIE