OHT 12.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Verkooppromotie In dit hoofdstuk zul je het volgende leren: Het groeiende belang van verkooppromoties als instrument van de communicatiemix De diverse typen promoties en hun doelstellingen en doelgroepen Het onderscheid tussen de diverse middelen van op consumenten en het handelskanaal gerichte acties en hun voor- en nadelen De effectiviteit van verkooppromoties Technieken voor het meten van de effectiviteit van promoties
OHT 12.2 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Invloeden op het stijgende belang van verkooppromoties
OHT 12.3 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Basistypen verkooppromoties
OHT 12.4 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Doelstellingen en doelgroepen van consumentenpromoties Figuur 12.3 Doelstellingen en doelgroepen van consumentenpromoties
OHT 12.5 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Typen consumentenpromoties
OHT 12.6 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Doelstellingen, voor- en nadelen van consumentenpromoties
OHT 12.7 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Handelspromotie: instrumenten
OHT 12.8 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 De mogelijke effecten van verkooppromoties
OHT 12.9 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 De effectiviteit van verkooppromoties meten: voorbeeld
OHT De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Het zaagtandeffect van promotiecampagnes
OHT De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Basisverkoop en de invloed van promotiecampagnes op verkoop
OHT De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
OHT De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
OHT De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
OHT De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
OHT De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
OHT De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
OHT De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
OHT De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011