Partner Supporter Cliënt Klant Prospect Ambassadeur
Concreetheid LaagHoog Persoonsgebondenheid Hoog Laag Status Diensten Producten Geld Informatie Liefde Bij persoonsgebonden resources vindt ruil met soortgelijke resources plaats Hoe groter de afstand tussen de resources hoe kleiner de kans op onderlinge ruil
Aankopen Binding Tijd Aftastfase Groeifase Volwassenheidsfase Neergangsfase Binding Aankopen Binding = satisfactie + attractiviteit + switchkosten Invloed vertrouwen
Relationship management segment en relatiestrategie Welkomstpakket Partnership Exit conversatie Re- ten- tie Segment Aftast Groei Volwassen Neergang Segm1 Segm2 Segm3 Segm4 Het creëren van betekenisvolle momenten van informatie-uitwisseling in het contactproces Par- keer plaats Aankoop 1 Aankoop 2 Jr 1, 2 Jr2 - ?
Interactie Geen (directe) interactie Geen gemeenschappelijke normen en waarden Gemeenschappelijke normen en waarden (Togetherness situation) Sociale categorieCollectiviteit Groep
Waardedisciplines Customer Intimacy Dicht bij de klant Operational Excellence Kostenleider/efficiency Product Leadership Beste/nieuwste product Minimum verwachting Leading edge Performance van marktleiders