Partner Supporter Cliënt Klant Prospect Ambassadeur.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Microsoft CRM Academy Introductie in CRM
Advertisements

Groot Composiet II Houtkoolschets Europa investeert in uw toekomst uit het Europese fonds voor regionale ontwikkeling II.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Marketing voor verkeerskunde
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Wat voegt een facilitaire dienst toe aan het primaire proces?
Brrrrrrr, een klant CEO bezoekt weinig klanten Wel praten over….., niet praten met….. Klant is van vlees en bloed, geen getal Klant is eng….. Klanten gaan.
Cultuurveranderingen
#KM2.0 BIJEENKOMST 4 IN CREA #KM2.0 4 e bijeenkomst CREA.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Wat is Customer Relationship Management?
Laag Acquisitiekosten Hoog Hoog Retentiekosten Laag Klanten met hoge Retentiekosten 25% van de klanten €€€€€€€ 15% van de winst Royale klanten 28% van.
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Kansen voor Samenwerken
John P. Kotter Harvard Business School
bron: strafrechtelijke onderzoeken klanten, diensten en kencijfers
Voorbereid op stage Les 3: de leerling.
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Presentatie Perceel 2 & 4 [Gemeente Ede]
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Hoofdstuk 9: Tussenmenselijke relaties
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
1.2 Binnenkomst Nakijken herhaling 1.1 Uitleg 1.2 Lezen 1.2
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Succesvolle regie: meer dan een mooi contract Mark van der Velden 14 april 2008.
Strategisch account management inleiding
STRATEGISCH – EN INVESTERINGSPLAN ALMA LOKO-AV | 29 NOVEMBER 2014.
In het model worden 3 fasen onderscheiden:
Leydi Johana Breuls “In hoeverre speelt de sociale samenstelling van een sportclub een rol in de beslissing van leden om te stoppen?“ 01 Waarom?
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
#KM2.0 BIJEENKOMST 3 IN OBA. 2 Intro: het muizenhuis en delen onderzoeksvragen Ervaringen uitwisselen KIP congres en blogs Theorie: trends en ontwikkelingen.
Minor ondernemen Financieel Plan en prijsstelling
Evenwicht in sturing.
Naar een optimaal HR - beleid
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
DMK – week 9. Onderwerpen week 9 Tio Minor Digital Marketing Onderwerp DMK: Omzet, winst en kosten; hoe te beïnvloeden juist bij een informatieve website.
Ontwerpen & ontwikkelen
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Juni 2013 Theo Klarenbeek Directeur Huisvesting Strategisch vastgoed.
Created by BM|DESIGN|ER Opleiden Waarden leerwerkadvies leer-werk Waarom leertraject community training.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Start Agile werken Programma customer excellence Strategie gericht op innovatie Hoog rendement Winst is stijgende Hierarchische structuur Verouderde infrastructuur.
Poolen Hosten Bundelen Shared governance Lead organization Behoorlijk
Circulaire economie als strategie voor systeemverandering
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
De Betekeniseconomie in de klas
Best Value Procurement (Prestatieinkoop)
Jongeren laten zich horen
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Welkom VWO 5..
Getting insights in zorgmarketing
Innovatie… niets nieuws!
SHEQ SHQ.
Sellogram J. Kamphuis AOC Oost 2018
Problemen m.b.t. landbouw en water: hoge verdampingsgraad
Zorg verlenen aan anderen
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

Partner Supporter Cliënt Klant Prospect Ambassadeur

Concreetheid LaagHoog Persoonsgebondenheid Hoog Laag Status Diensten Producten Geld Informatie Liefde Bij persoonsgebonden resources vindt ruil met soortgelijke resources plaats Hoe groter de afstand tussen de resources hoe kleiner de kans op onderlinge ruil

Aankopen Binding Tijd Aftastfase Groeifase Volwassenheidsfase Neergangsfase Binding Aankopen Binding = satisfactie + attractiviteit + switchkosten Invloed vertrouwen

Relationship management segment en relatiestrategie Welkomstpakket Partnership Exit conversatie Re- ten- tie Segment Aftast Groei Volwassen Neergang Segm1 Segm2 Segm3 Segm4 Het creëren van betekenisvolle momenten van informatie-uitwisseling in het contactproces Par- keer plaats Aankoop 1 Aankoop 2 Jr 1, 2 Jr2 - ?

Interactie Geen (directe) interactie Geen gemeenschappelijke normen en waarden Gemeenschappelijke normen en waarden (Togetherness situation) Sociale categorieCollectiviteit Groep

Waardedisciplines Customer Intimacy Dicht bij de klant Operational Excellence Kostenleider/efficiency Product Leadership Beste/nieuwste product Minimum verwachting Leading edge Performance van marktleiders