Het was eens Brugge 1900 Défilement à votre rythme
De Statieplaats 1891 nu het Zand en de tram voor het station
Station kant Smedenstraat, de spooroverweg verdween in 1938
De stoomtram (Knokke-Sluis) op de Stationplaats nu het Zand in 1902
De Zuidzandstraat in 1903, in de achtergrond het station.
Hoek Smedenstraat en de Nieuwe wandeling, nu Hoefijzerlaan
De Smedenpoort in 1896
De Ezelpoort tevens spoorwegovergang
De Ezelpoort in 1896. met het zeldzaam zicht op de oude vesting die doorliep tot de Warandebrug, nu Kon. Elisabethlaan
De handelslkom aan het Fort Lapin met scheepswerven
De Dampoort in 1900 met rechts de graanstokerij Verstraete
De Kruispoort 1903, vooraan de boot van de muziekvereniging Roya.
De Gentpoort 1902, naast de poort de mouterij van D’Hoedt.
De Katelijnepoort 1901, met aanlegplaats van de Barge voor Gent.
De hongersnoodmolen van Macquet na de verbouwing van 1900 in neo-gothische stijl. Volledig afgebroken in 1972.
De Katelijnevesting in 1897, op de achtergrond O.L.Vrouwekerk.
De Boeveriestraat 1897, op achtergrond St De Boeveriestraat 1897, op achtergrond St. Juliaangesticht, nu vakschool recht het typische melkvrouwtje.
Rond 1871 werden restauratiewerken aan O.L.V.kerk uitgevoerd, waarbij 4 hoektorentjes werden geplaatst.
Oude ingangspoort v/h St.Janshospitaal voor de restauratie vanuit het O.L.V.kerkhof Zuid.
De Reie ter hoogte van het Gruuthusenmuzeum 1905 Het Bonifaciusbrugje is rond 1908 aangebracht, tevens met verwijdering van de muur rechts.
1907 Kleine H.Geeststraat met een Perspectief op de St.Salvatorkatedraal " …
1900 Heilige Geeststraat
De Steenstraat in 1897, met de postkoets
De Steenstraat in 1901
De Steenstraat in 1898, de eerste paardetram van de Brugse trammaatschappij
De Zilverstraat, met het gebouw van de zusters Jozefienen.
1895 « La place Breidel », nu Markt met de oosterse getinde kiosk.
Gouvernementsgebouw 18e eeuw; foto 1903, ernaast café Foy en de zaak Van Nieuwenhuyse gesloopt in 1908
De Oude Burg 1899 De dichtgemetselde hallen voor een beschermde opslagplaats Het vroege Vlaams Huis op de hoek van de hallestraat kreeg een andere gevel.
Het Burgplein in 1896, de proosdij rechts, alle huizen er naast in de Breidelstraat werden gesloopt in 1903.
Een hoekje van de Rozenhoedkaai in 1901 met dagelijkse groentemarkt (toen groenmarkt genoemd). Nu heet ze Pandreitje.
De Wollestraat 1900, de zaak De groote Mortier gerstaureerd in 1879 De pomp en het kanon met opschrift 80-1-6 zijn verwijderd.
De Groene Rei in 1870, foutief genoemd op de kaart. Destijds vaarde de schepen nog tot aan de Peerdenbrug..
De Predikherenrei waar de boten van de Gentse vaart langs de Coupure naar de Lange Rei vaarden.
De Verwersdijk werd hier grondig geweizigd
1898 Lange Rei, stoomboten en soms zeilschepen leggen hier aan.
De Lange Rei 1898 nog met de draaiende Gouden handbrug, deze werd vervangen in 1902 door een stenen brug..
Een opname uit 1904 van het St. Leocollege en de villa Latina langs de Potterierei. Het gebouw op de voorgrond werd jaren later gesloopt.
De Carmersstraat in 1898 hier met een versiering van een Kalvarieberg.
Vele kunstschilders legde taferelen op doek, hier in het St Vele kunstschilders legde taferelen op doek, hier in het St. Annakwartier.
De Rolweg rond 1905.
Het huis op de jan van Eyckplein in een soort Jugendstill met oosterse ellementen werd in 1904 gebouwd en door een bom vernield in de eerste wereldoorlog.
Het teaterplein in 1902 met privé koets van een begoede burger.
Het eerste grootwarenhuis was de TIETZ in de Kuiperstraat, later kwam op die plaats de Innovation
De Eiermarkt met de pomp geplaatst in 1760 door P. Pepers en rechts de bekende zaak Pickery voor de « nœuds de Bruges »
1900 Hoek Garenmarkt en Nieuwe Gentweg met het spoor voor de stoomtram naar Oostkamp.
1896 St. Clarastraat Kapel van de voormalige abdij Hemeldal, gesloopt in 1954. Nu Koninklijk Atheneum.
1902 De Kazernewijk, aflossing van de wacht bij de »Poermolen kazerne » een attraktie voor de jeugd.
Na het dempen van de vaart in 1899 werd langs de Komvest de St. Jozefkliniek gebouwd door architetect H. Hoste.
Burgplein 1900 gebouw voor de Gouvernementsdienst gesloopt in latere jaren.
De Begijnenvest aan de Boeveriepoort in 1895. Het kleine spoorwegbrugje is nu de uitval van de auto’s naar de autosnelweg.
De oude gistfabriek voor de verbouwing.
Brugge-St. Michiels 1902 , de molen van de famillie Van Maele in de Rijselsestraat gesloopt in 1914.
Brugge-St. Kruis, De Maalse steenweg. In vooroorlogse tijden.
Brugge-St.Kruis, Maalsesteenweg. Het kasteel van Velttem gebouwd in de 18e eeuw in de plaats van het middeleeuwse kasteel werd in 1969 gesloopt.
1899 Brugge-Assebroek, Baron Ruzettelaan met het spoor van de stoomtram en links het bekende café Boldershof dat gesloopt werd in 1973.
Brugge-Dudzele, Kerkstraat, rechts vooraan de Herberg Den Anker
Brugge-Lissewege 1905, de statiestraat met op de achtergrond de kerk.
Brugge-St. Andries, Gistelsesteenweg 1910 Brugge-St.Andries, Gistelsesteenweg 1910. In de achtergrond de stoomtram die vanuit Varsenare komt.
1901 Brugge-Steenbrugge, langs de Gentse vaart het estaminet tevens tramhalte « In de Drie Koningen » eveneens gesloopt.
Brugge-St.Pieters, nu Keizer Karelstraat, Villa Isola Bella (gekend als kasteel van de Brouwer), het werd gesloopt in 1969.
Brugge-St.Pieters 1905, Het groot station in neo-gotische stijl werd gebouwd in 1904 Het werd nooit gebruikt en uiteindelijk gesloopt na 1950.
Brugge-St.Pieters, dorpskom op de blankenbergsesteenweg Op weg per outo 1925 naar de moderne tijd.
Einde