Flight Gear Multiplayer Engine Project Jeroen Boogaard & Leon Otte

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Advertisements

Document Management Silicon.
Gefaseerd migreren van Novell Netware naar Windows 2000 Server Bon Thomassen Manager R&D Azlan Training
Netwerken soorten verbindingen protocollen soorten signalen
EEN INTRODUCTIE. Wat is een firewall?  Een firewall is een systeem of een groep van systemen dat zorgt voor de beveiliging van je intranet (of intern.
Vliegen via een netwerk. Dit heeft de volgende deelnemers •Éen Host: Dit kan zijn een bestaand netwerk via internet(IVAO, VATSIM) of de flightsimulator.
Blok 7: netwerken Les 7 Christian Bokhove.
Blok 7: netwerken Les 6 Christian Bokhove. Internet Protocol - IP  De Internet Service verschaft een dienst die: – Vebindingsloos is – Onbetrouwbaar.
Voorbeeld Betaalautomaat objecten (“wie”) klant bank interface (“wat”)
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Vervolg theorie Orientatie voor de nieuwe opdracht.
IXP20 IXP20 is Impro’s laatste aanvulling op de reeks toegangscontrole
2 3 Eindpunt Draait op een pc High Definition Video over IP (Videocommunicatie) Diensten: - HD videocommunicatie - HD virtuele vergadering (video conference)
STAGIAIR HBO ELECTROTECHNIEK Micro-Key is al 30 jaar gespecialiseerd in het op klantenspecificatie ontwerpen, ontwikkelen en produceren van industriële.
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
A road with hiccups team Quatsj. Inhoud Wie zijn team Quatsj Playreal Process Concepten Het einde Drakeneiland Process Concepten Te verwachten.
Server Management Framework
K. U. L E U V E N - L U D I T Agenda LinSam 16/12/ u u00 : Centrale LDAP-Authenticatie LinSam(Wim M. – Werner M.) 15u u15 : KickstartServer.
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
DokPlan.
Presentatie Thuisnetwerken
Enkele weetjes Hoe stel ik een router in als access point
Welkom! Hans Dollen en Wim Fikkert. 2 Juli 2003Mission Impossible Simulator2/17 De presentatie Wat is robot voetbal? De doelstelling Requirements Ontwerp.
WiFi netwerk Door Nico Van Damme.
Computernetwerken Deel 2
Werkcollege Elektrotechniek
Specificatie Ontwikkeling van een aanpassing in onze unieke folder Plak dit unieke sourcefolder in andere projecten (Symbian, Android, Iphone…) Deploy.
PLDA – Connectiviteit Rudolf de Schipper Geoffroy Fauveaux 09/11/2004.
1. 2 Wat is Asterisk? Software pakket, gebaseerd op GNU/linux Toolkit, voornamelijk gebruikt voor VoIP toepassingen Standaard ingebouwde functies: Voic ,
Digitalenklasconsortium Informatiebijeenkomst voor Hoger Onderwijsinstellingen Sake Jager (RUG), Alessandra Corda (ULeiden) 11 september 2003.
Informatiekunde ‘project Informatiewetenschappen’ 7 november F. de Vries Website Evaluatie.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
Breedbandverkeer in draadloze netwerken
1 OMI Technisch ontwerp. 2 Technisch ontwerp ‘content’ Veel breder dan business portals (Carlson) Verschillende aspecten / aandachtspunten:
Eagle Crisismanagement Suite
Meerdere platforms over hetzelfde netwerk: DOS Windows 3.X & 9X NT ‘Office’ applicaties; administratie; gekoppeld aan apparatuur Verschillende Microsoft.
Remote lab netwerkbeveiliging Onderliggende toepassingen en technieken.
Blok 7: netwerken Les 5 Christian Bokhove.
Netwerken / Internet ICT Infrastructuren David N. Jansen.
BEP Software Welkom bij deze presentatie van onderdeel van.
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Sparkle een bewijssysteem voor Clean Maarten de Mol Katholieke Universiteit Nijmegen 11 januari 2002.
 Kimberley Verhage  Thomas Dral  Mandy Deegeling.
Guy Janssens Een van de leukste cursussen die ik bij de Open Universiteit gevolgd heb! Guy Janssens
Informatica Netwerken (1). Informatica Netwerken Verschillende afmetingen –LAN (Local Area Network) –MAN (Metropolitan Area Network) –WAN (Wide Area Network)
Artificial Pancreas Cheetah Just Boerlage & Patrick van Kouteren.
Projectplan <naam project>
Eindpresentatie blokoj Project in het kader van het vak “Fundamenten van MMI” Koen Leunen, Domien Schepers en Carmen Vandeloo.
Photoshop Express Jimmy De Loor. Photoshop Express 0 Platform: iOS, Android, Windows 0 Ontwikkelaar: Adobe 0 Prijs: Gratis.
Overzicht na implementatie Nieuw Hardware Software voor het gebruik van Quickbooks 2011 intern en extern.
Masterproef: finale presentatie Vital D’haveloose Promotor: prof. Erik Duval Co-promotor: dr. Joris Klerkx Begeleider: ir. Robin De Croon.
Premium Cloud Backup Makkelijk.Veilig.Betrouwbaar.
Adapter voor industriële wireless sensor netwerken Student: Glen Vanroelen Interne promotor: Tim Dams Externe promotor: Kevin Heylen (Intation)
Functional Web Applications Implementation and Use of Client-Side Interpreters Jan Martin Jansen.
Netwerken 5 Enigma Netwerken paragraaf 8. Transportlaag Netwerklaag (IP-protocol) Best-effort pakketcommunicatie Transportlaag (UDP- en TCP-protocol)
Netwerken 3 Enigma Netwerken paragraaf 6. Internet als universele Logische laag We zagen dat het Internet de universele laag tussen de applicatie en de.
Welkom bij de presentatie van de Cube of Life, gemaakt door Team Z.
Grip & Controle op digitalisering
Door Dimitri Verspecht
Educatieve Games – Leermiddel of Lapmiddel?
Onze Opdracht netwerken opzoeken en uit leren wat ze doen en hoe ze werken we moeten ook kijken wat de voordelen en nadelen zijn van deze 3 netwerken  
Datum: 27 Oktober 2017 Robert Jan Joosse
Presentatie 1 Goos de Jong
M5 Datacommunicatie Netwerk laag
M5 Datacommunicatie Transportlaag
Promotie-onderzoek naar een 3D datamodellering
VIMTAG Keuzehulp voor het vinden van de juiste IP camera.
M5 Datacommunicatie Netwerklaag
Netwerken & Internet 3.
EEN REKENSPEL ONTWERPEN
Transcript van de presentatie:

Flight Gear Multiplayer Engine Project Jeroen Boogaard & Leon Otte

Hoofdpunten presentatie Flight simulators Multiplayer mogelijkheden Client/Server Doelstellingen Flight Gear Beslissingen Resultaten en conclusies

3 Geschikte flight simulator goede controle realistisch kan het vliegverkeer regelen en 'kunstmatige' spelers toevoegen ondersteunt het loggen van data kan worden aangepast en uitgebreid ondersteuning van meedere spelers

Multiplayer mogelijkheden Split screen Head-to-head Peer-to-peer Client/Server

Multiplayer aspecten Positie uitwisseling Waarnemingsbereik Predictie Log functies

Doelstellingen onderzoek naar de mogelijkheden functioneel ontwerp prototype ontwikkelen en implementeren testen

Eigenschappen Flight Gear open source realistisch basis voor onderzoek en ontwikkeling modulaire structuur gebaseerd op OpenGL platform onafhankelijk

Flight Gear libraries

Ontwerp Multi Player Engine (MPE) Beredenering genomen beslissingen –Server-Client vs Peer-to-Peer –UDP vs TCP –Endian handling Systeemcomponenten Onze netwerkprotocollen

Client/Server vs Peer to Peer Eigenschappen C/S Totale controle over het netwerkverkeer tussen clients Vereist veel bandbreedte Zwak punt in het systeem Snelle synchronisatie met clients Ondersteunt meer gelijktijdige spelers Eigenschappen P2P Automatische netwerkbelasting spreiding Snel op te zetten Moeilijke protocols Ernstige ‘sync’ issues bij meer dan 5 spelers

Verbindingsloos (UDP) vs verbindingsgericht (TCP) Eigenschappen UDP Onbetrouwbare verbinding Logisch een brief Kleine datapakketjes Precieze verzend- instructies Veel eigen initiatief Eigenschappen TCP Betrouwbare verbinding Logisch een datastroom Makkelijk te routeren door firewall Grote datapakketten Weet niet precies wanneer pakketten verzonden worden

Endian Handling Little EndianBig Endian

Systeemcomponenten socket data buffer client handler server handler confirmation handler

Network Protocol

Resultaten en conclusies libraries minder geschikt dan verwacht veel aanpassingen nodig portable geschikt ontwerp bruikbaar en uitbreidbaar prototype

Mogelijke uitbreidingen cross compatibility tussen MPE versies ondersteuning van verschillende flight gear een gemeenschappelijk weermodel collision detection van vliegtuigen een uitgebreidere foutafhandeling

Einde