MedMec Q3 Workshop co-creatie De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Advertisements

Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Deel 3 (individueel) visionboard 90 minuten Character in visionboard.
Doel vandaag Theorie Idee management Massaal ideeën, iedereen
Marketing Werkgroep 6.
Using Media ’09/’10 Blok 1 Werkcollege 4. OPDRACHT 1-communicatiecampagnes (60 minutes) Vorm groepjes van 4 personen (met dezelfde case/opdrachtgever)
Medmec04 les 3 Engagement.
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Docent medmec = Wil Adolfs
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les o Werken volgens ontwerp procedure o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Medmec04 – Engagement Les 5
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)
Identiteit CMDMEC01-2 les 2 Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet – module.
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec Co-Creatie les 2 / Pia Terstroet P. M.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Wiki: Medmec04 les 4 Engagement The game called life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Deel 3 – visionboard – uur Character in visionboard.
Presentatie productvoorstellen
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Het einde is in zicht. De Criteria Nulmeting - Linkaudit.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Deel 5 concept Huiswerk Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Coördinatiecel Vlaams e-government Slide 1 Workshop e-idee Hartelijk welkom!
Een methode om nieuwe ideeën te genereren
Gebiedsvisie Groningen-West
MedMec01-2 Les schema per week
Deel 2 personalizen van de objecten – uur.
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Project Proceshuis Road show
Media en creativiteit Herfst les 3.
Casus Goudse Waarden en Wat is onze ideale school? Door: Groep 4 Tecnask (Kaspar, Jan, Mike, Paul, Serkan en Ton)
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Deel 5 concept 100 minuten Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65 Laat ze “respectvol”
Deel 2 (individueel) personalizen van de objecten 30 minuten.
Deel 7 (team) productvoorstel 100 minuten
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Creatief Denken maar eerst:.
Creatief Denken maar eerst:.
Welkom instructeurs!.
Maakonderwijs Verbeelden – spelen – maken - leren
Transcript van de presentatie:

MedMec Q3 Workshop co-creatie De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te kunnen co-creëren. Onderscheid te maken tussen een idee, een visie, een concept. Via co-creatie te komen tot een visie, een concept en productvoorstel. Te reflecteren op het eigen werk en op het werk van anderen en feedback te vertalen in concrete vervolgstappen in het creatieve proces. Uitstel van oordeel toe te passen, ‘anders’ waar te nemen en innovatieve ideeën en oplossingen te genereren door zelfstandig toepassen van creatieve technieken.

MedMec Q3 Workshop co-creatie Idee Het beeld dat de geest zich van iets heeft gevormd, iets wat intuïtief in je opkomt. (Visualisering van) gedachten hoe je iets zou kunnen realiseren. Visie Vooruitzien (waar ben je naar op weg), vanuit de huidige inzichten, omstandigheden en verwachtingen Een voorstelling (vision board) hoe iets zou kunnen zijn Wat (welke waarden en criteria) is belangrijk? Concept Het concept achter een product,beschrijft en visualiseert de inhoudelijke en betekenis gevende aspecten (algemene en specifieke kenmerken). Product voorstel en/of prototype Een opzet, ontwerp of schets van een product.

MedMec Q3 Workshop co-creatie Deze inzichten en doelen bereiken jullie middels een tweedaagse workshop. De workshop bestaat uit 8 delen. Ieder deel heeft een resultaat dat je nodig hebt voor het volgende deel. Deel 8 is de presentatie van het uiteindelijke resultaat.

MedMec Q3 Workshop co-creatie Deel 1 : 3 x ingetapte objecten 60 minuten Deel 2 : personalizen30 minuten Deel 3 : visionboard 90 minuten Deel 4 : analyseren visionboard20 minuten Formulier 1 : invullen20 minuten Deel 5 : concept100 minuten Deel 6 : conceptpresentaties100 minuten Deel 7 : productvoorstel100 minuten Deel 8 : eindproduct presentatie30 minuten Formulier 2: invullen 30 minuten Totaal: 580 minuten. Beschikbaar (14 x 50 minuten) 700 minuten, inclusief pauzes)

Programma van vandaag 8.30 – 9.30 uur : deel – uur : deel uur : pauze – uur : character uitzoeken – uur : deel – uur : uitleg huiswerk- deel – uur : deel 4

Benodigdheden 1.Meegenomen 3 voorwerpen, die weggegooid mogen worden (na de workshop). 2.Doos of vuilniszakken, waarin alle objecten na de workshop dag 1, in verzameld kunnen worden. 3.Vellen tekenpapier van 50 – 65 cm. Per groep zoveel als aantal studenten. 4.A3 en A4 papier 5.Veel tape 6.Lijm 7.Laptops 8.Scharen 9.En anders…..