MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH.01.10 Elske Revelman de.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Waar plaats je deze fasen van het
Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit.
Probleemformulering De kaas is op divergeren analyse convergeren boek
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01-02 Mail: Wiki: Media en.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Medmec 1 Herfst Les 5.
Medmec 1 Herfst Les 4.
MEDMEC01 – Media en Creativiteit, module 1
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Media en creativiteit Mail:
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec 1 herfst.
Medmec 1 herfst Les 3.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Creative tools Dit is de titel van de module Je leert gereedschappen gebruiken om creatiever te zijn Middels oefeningen en informatie in de les Middels.
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki:
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Pia Terstroet (Terpm) les 7, 19 dec Mail: Wiki: Media en creativiteit.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01 Mail: Wiki: Media en.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Media & Creativiteit Pia Terstroet
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MedMec01-2 Les schema per week
Media & Creativiteit.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Media en creativiteit Herfst les 3.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
Media en creativiteit Identiteit les 7
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
Transcript van de presentatie:

MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de Vries

Gast: Jurgen 2 e jaars student Dummy presentatie 10 minuten Stel vragen

Probleemformulering De kaas is op Prepared mind analyse boek maan kaas De maan is van kaas idee Boter, kaas en eieren idee raket materiaal teamvorm kleur techniek Oplossing Raket naar de maan divergeren convergeren

Opdracht 2. vooronderzoek Eerst maar eens wat duidelijkheid door middel van een presentatie: Picto’s. Terug te vinden op de wiki:

Aan de slag! Opdracht 2 -Leg je pictogrammen op tafel -Werk in duo’s -Bekijk de mate van reductie van de werkelijkheid -Leg 5 verschillende pictogrammen op volgorde van mate van reductie van de werkelijkheid. Leg vast met een foto. moment

mate van reductie van de werkelijkheid.

Aan de slag! Bekijk de mate van communicatieve waarde Met andere woorden de mate van begrijpbaarheid Leg 5 verschillende pictogrammen op volgorde van de communicatieve waarde moment

de communicatieve waarde. Met andere woorden, de mate van begrijpbaarheid

Aan de slag! Bekijk de mate waarin het begrijpbaar is voor iedereen of voor een bepaalde doelgroep Leg 5 verschillende pictogrammen op volgorde van alleen begrijpbaar voor een bepaalde doelgroep naar begrijpbaar voor iedereen moment

alleen begrijpbaar voor een bepaalde doelgroep naar begrijpbaar voor iedereen

Huiswerk voor volgende week Gebruik je dummy Afmaken opdracht 2 (vooronderzoek) Lever opdracht 2 in aan begin van les 3

Afmaken opdracht 2 (vooronderzoek) Analyseer één pictogram door de vragen te beantwoorden. Op welke wijze is de werkelijkheid gereduceerd (geabstraheerd). hoe is de werkelijkheid gereduceerd? Wat is er weggelaten? Welke informatie wordt visueel overgedragen en leg uit hoe dat komt (wat wordt er noodzakelijkerwijs weergegeven?). Is het pictogram begrijpelijk voor iedereen of alleen voor een bepaalde doelgroep? Leg uit hoe dat komt.

Afmaken opdracht 2 (vooronderzoek) Analyseer één gebruiksaanwijzing. Probeer hem zelf uit. Werk de volgende onderdelen uit in je verslag Op welke wijze wordt de informatie overgedragen. Wordt er gebruik gemaakt van reductie van de werkelijkheid, of juist niet. Waarom? Is de gebruiksaanwijzing begrijpbaar voor iedereen of alleen voor een bepaalde doelgroep? Waaruit maak je dit op?

Beoordelingscriteria vooronderzoek Kwantiteit – minstens 30 pictogrammen en minstens 10 gebruiksaanwijzingen uit de dagelijkse werkelijkheid. Je hebt je werk in de les (3 x 5) vast gelegd door middel van drie foto’s die je laat terugkomen in opdracht 4. Kwaliteit – De analyse van je onderzoek heeft voldoende diepgang. Dit is het geval als je aan de docent kunt aantonen welke mate van reductie heeft plaatsgevonden en in welke mate is het begrijpelijk voor iedereen. Beschrijving van beiden, pictogram en gebruiksaanwijzing, is vereist. Diversiteit – Je verzameling pictogrammen en gebruiksaanwijzingen zijn gevarieerd van soort en bron. Originaliteit – Verrassende vondsten die niet bij een ander te zien zijn

Afspraken Telefoon uit Laptop dicht bij theorie Kom op tijd Geen eten en drinken (uitzondering: flesje water) Meer dan 2 lessen gemist betekent vak volgend jaar opnieuw volgen