17 januari 2013, Michel van Ast KLEPPEN DICHT INSPIRATIESESSIE.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

Technology in the classroom
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
De herziene versie van Kopen en Werken Enno Noordhoff, Luc Repriels
Like! #Nt2: Aan de slag met nuttige toepassingen van sociale media in het NT2-onderwijs Yolande Spoelder.
Het klaslokaal 2.0.
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
 De klassen zijn groter, rond de 30 leerlingen.  De lessen kunnen om 8.30 beginnen en afgelopen zijn.  Je kan zomaar een aantal tussenuren.
Werkmancollege Dalton i.o.
Het T-pack model en de iPad
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Een Middeleeuws klooster
Didactiek en een iPad Carla Upperman Docente Biologie
Experts werkvorm + begrippentest
Overheid Prinsjesdag en lonen.
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Omgaan met het gebruik van historische bronnen
Learning by sleep.
Informatievaardigheden
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Didactiek met ict. Opzet synchrone les 1 Wat doet docentWat doet studentTijd Presenteert informatie adhv ppt Beantwoordt vragen Geeft huiswerk met oog.
Welkom bij de workshop Aanpak Stageproblematiek
De tafel van 4.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
De Moderne Onderwijsmedia
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
“Differentiëren aan de hand van uitleg filmpjes.”
Feedback geven als methodiek om op maat van studenten te werken Onderwijsdag AUHL 18 januari 2016.
Thema 2 Periode 1 KOP
7 december  Instructie volgens ‘bekende stappen’ ◦ Wat doet de docent als lln samen aan het leren zijn? ◦ Aan welke sociale vaardigheden aandacht.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
Tutorgroepen op de afdeling Handel en Adminstratie Aanleidingen (leerlingen en docenten), een aanzet en praktische zaken.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Stencil omzet kosten winst H3 18 MEI Wat gaan we vandaag doen?  - HW controle  - Wat heb je tot nu toe gedaan?  - Huiswerk klassikaal nakijken.
Studiereis Finland Maandag 21 oktober tot en met vrijdag 25 oktober 2013.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Thema Roos van Leary in de klas
Wegwijs Groep 8 Thema 2Weer en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
Lessenserie Taal Leren Vrije Universiteit Schooltalenproject
Onderzoeksvraag Is er een belangrijke oorzaak te vinden, voor de afnemende stroom studenten die interesse hebben en/of zich uiteindelijk inschrijven, voor.
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Ervaringen met “Wisselwerking en Beweging”
Dinsdag 15 december 2015 Ranjana de Vries
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Differentiatie in de klas
Les 1 Hoofdstuk Ecologie
Kennisclip Web toepassingen
Hoofdstuk 25 Procenten. Hoofdstuk 25 Procenten.
Activernde didactiek & passende werkvormen
Welkom.
Observeren Les 1.
LEERLINGPRODUCTEN alweer een verslag?.
INSPIRATIE SESSIE MBO Maasland 19 mei 2016.
Mediawijsheid Netiquette.
Doorstroom van ISK naar MBO
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
E health, Domotica en E-learning
In hoeverre zijn de 21st century skills zichtbaar binnen de plusprofielen? KW2COLLEGE.
Van Maerlantlyceum Invoering laptops leerjaar 1 en leerjaar 4
Pak je boeken! Paragraaf 2.1
Rolwisseling van student naar docent
Voorbeeldpresentatie Informatiebijeenkomst ondernemers BloggersEvent
Transcript van de presentatie:

17 januari 2013, Michel van Ast KLEPPEN DICHT INSPIRATIESESSIE

Verwachtingen… Mail je verwachtingen (per tweetal) naar:

Didactiek en ICT… Waar denk je dan aan? Denken 2 minuten zelf Delen 5 minuten in groepjes van 3 Uitwisselen klassikaal

Didactiek en ICT… Waar denk je dan aan? Denken 2 minuten zelf Delen 5 minuten in groepjes van 3 Per groepje 1 geeltje op: Uitwisselen klassikaal

1. Als leraar moet je je verdiepen in social media. Het is de belevingswereld van je leerlingen. 1. eens 2. oneens 3. weet niet

A.Er zit meer rode wijn in de (oorspronkelijk) witte wijn dan andersom B.Er zit meer witte wijn in de (oorspronkelijk) rode wijn dan andersom C.Het maakt niet uit

Peer instruction 1.Meerkeuzevraag 2.Elkaar uitleggen 3.Meerkeuzevraag 4.Uitleg docent

Verwachtingen, wensen en commitment

m.socrative.com kamer: 687