Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Elske Revelman de Vries
MEDMEC Les 1 Toelichting module
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 6.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Docent medmec = Wil Adolfs
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Medmec04 week 7 Engagement.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 6.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
Media en creativiteit medmed07 Privacy, reputation and control (voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Media en creativiteit Privacy, reputation and control
Media en creativiteit Trends Research Medmc3 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 5 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media en creativiteit Identiteit les 1
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
THEMA: Het creatieve proces
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
Medmec04 Engagement.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
Media & Creativiteit. MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie Media en creativiteit Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie

Elske Revelman de Vries Mail: revee@hr.nl Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH.01.10

Even voorstellen www.revelmandevries.nl

Voorstel rondje Geheim opschrijven, ik lees voor en studenten raden van wie het geheim is.

The basics Kwartalen Thema’s Trends research Module 10 weken, 5 lessen Organiseren zonder organisaties Privacy, reputation and control Virtual democracy Module 10 weken, 5 lessen Studiebelasting 2 CP = 56 klokuren Hoorcollege: http://mediaencreativiteit.pbworks.com/w/page/20680837/FrontPage

Module 1 Trends Research Opdracht 1 Signaleren Opdracht 2 Analyseren Opdracht 3 Visionboard Opdracht 4 Scenariomodel en product van de toekomst

Regels? Eten/drinken Computers uit/dicht Kom op tijd

MEDMC3 Trends research Signaleren van ontwikkelingen Signalen analyseren en benoemen Product bedenken voor de toekomst

Cognitieve dissonantie een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. http://www.postmormonisme.nl/2010/01/cognitieve-dissonantie.html Textueel

Hersenen Bewegen Voelen Denken Je ogen registreren, je hersenen verwerken de informatie middels stroomstootjes door dendrieten met vele vertakkingen.

linker hersenhelft: oplossen van problemen, rekenen en taal. Rechter hersenhelft bedenken van nieuwe dingen, muziek en andere kunstzinnige zaken http://www.youtube.com/watch?v=pTv4yD6BKlA Awarene test http://www.youtube.com/watch?v=9CxM7a6CbyI&feature=related Hypnose http://www.youtube.com/watch?v=jIpdajUHVtI Huisje? http://www.youtube.com/watch?v=E4dMc9qvR84 Klein-groot linker hersenhelft: oplossen van problemen, rekenen en taal.

Cognitieve dissonantie een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het brein laat zulke waarnemingen liever links liggen waardoor je de neiging hebt iets nieuws, onherkenbaars niet op te merken. Je ziet wat je verwacht, wat je wil zien.

Signaleren van ontwikkelingen Hypes Trends Tijdgeest

MEDMC3 Trends research Hypes aanwijsbaar, kort, individueel, emotioneel Trends concepten, clusters van veranderingen, verzameling hypes Tijdgeest paradigma’s, lange termijn, dat wat we normaal vinden en waarvan we denken dat het nooit zal veranderen

hype

Eten is gezond en overvloedig aanwezig trend

Vroeger was dit anders, bestond er honger. tijdgeest Vroeger was dit anders, bestond er honger.

Rogers

Opdrachten Opdracht 1 Signaleren individueel Opdracht 2 Analyseren team Opdracht 3 Visionboard individueel Opdracht 4 scenariomodel team

Beoordeling Opdracht 1 voldoende (10) of onvoldoende (1) Opdracht 2 beoordeling schaal 1 tot 10 Opdracht 3 beoordeling schaal 1 tot 10 Opdracht 4 beoordeling schaal 1 tot 10

weekoverzicht 1 Inleiding tot de module Uitleg en theorie opdracht 1 Onderwerp in de werkcolleges Huiswerk voor het volgende werkcollege 1 Inleiding tot de module Uitleg en theorie opdracht 1 Bestudeer de modulewijzer Maak opdracht 1 2 Feedback opdracht 1 Uitleg en theorie opdracht 2A en 2B Werken aan opdracht 2A Maak opdracht 2A af Maak opdracht 2B 3 Presentaties opdracht 1 en 2 Uitleg en theorie opdracht 3 Werken aan opdracht 3 Maak opdracht 3 4 Presentaties opdracht 3 Uitleg en theorie opdracht 4 Maak opdracht 4 5 Presentaties opdracht 4 Inleveren van het eind document in de vorm van een PowerPoint presentatie met opdracht 1, 2, 3 en 4.

The streets find its own use for technology Opdracht 1, signaleren The streets find its own use for technology Quote from William Ford Gibson 15 foto’s maken cognitieve dissonantie

Toetsing 15 foto’s uitgeprint mee naar les 2 Onderwerpen zijn gevarieerd Geef per foto antwoord op de vragen: wat viel je op wat heeft het met communicatie/nieuwe media te maken? Maak ook een Power Point Presentatie met de 15 foto’s en de antwoorden

Huiswerk Bestudeer de modulewijzer http://mediaencreativiteit.pbworks.com/w/page/20680837/FrontPage Maak opdracht 1 15 foto’s maken cognitieve dissonantie 15 foto’s uitgeprint mee naar les 2 Onderwerpen zijn gevarieerd Geef per foto antwoord op de vragen: wat viel je op wat heeft het met communicatie/nieuwe media te maken? Maak ook een Power Point Presentatie met de 15 foto’s en de antwoorden