Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Elske Revelman de Vries
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 6.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Media & Creativiteit Pia Terstroet P. M.
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit Mail:
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit medmed07 Privacy, reputation and control (voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
Welkom het is Lente. Jippie Medmec03
Media en creativiteit Privacy, reputation and control
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.
Media en creativiteit medbv301D Virtual democracy
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
Medmec04 Engagement.
Media en creativiteit Identiteit les 7
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
Transcript van de presentatie:

Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries

Les 1 Module doorlezen en doorspreken Kijken documentaire Samenvatten documentaire Doorspreken oefening 1, “privacydagboek” Doorspreken opdracht 1, lezen

Kwartaal 3 Lente! Verdiepen / contextueel onderzoek – Onderscheid aanbrengen tussen bronnen Wie zegt wat met welk doel? – Binnen thema.. Big Brother of Little Sister Einddoel – Kennis over discours rond thema – Contextueel onderzoek Lees bladzijde 4 van de module wijzer. %20Privacy%2C%20Reputation%20and%20Control%20-%201112

Wat nou privacy? Welke vormen van onderzoek zie je? Literatuur onderzoek Proces analyse Gebruikmaking van secundaire data Gebruikmaking van primaire data Vragen stellen Observeren Interviews houden Narratief Case studie De praktijk Wat valt je op?

Huiswerk opdracht 1 Dagboek “ eigen zichtbaarheid” Zie template:

Huiswerk opdracht 1 Lees de artikelen en bekijk de video’s. Schrijf op welk standpunt wordt ingenomen In de volgende les ga je op zoek naar bronnen die een ander standpunt innemen. Zie de modulewijzer.

Tinkebell Haatmail naar aanleiding van het kunstwerk: tasje gemaakt van een kat. Reactie van Tinkebell: een boek met de haatmails met daarnaast de foto’s van de schrijvers (opgezocht met behulp van adressen).

Les 2 Zoek bronnen die het tegendeel beweren van de gegeven bronnen uit opdracht 1 Kies een onderwerp met je groep Reacties bespreken van het tracking logboek en de documentaire “Wat nou privacy”.

Huiswerk voor les 3 Benoem de standpunten uit de bronnen van opdracht 1 Onderzoek het onderwerp dat je hebt gekozen met je groep n.a.v. bronnen verzamelen in de les. Koppel de verschillende invalshoeken. Maak een presentatie om je klasgenoten erover te informeren. Geef aan welke bronnen je hebt gebruikt, waar komt de bron vandaan en is deze bron betrouwbaar? Waarom wel/niet Hou de presentatie kort maar krachtig! To the point!

Les 3 Presentaties (met beoordeling) Benoem de standpunten uit de bronnen Verschillende invalshoeken koppelen Starten met de documentaire “The virtual revolution” van de BBC

Opdracht 2 Waar denk je dat de ontwikkelingen ons zullen brengen binnen 5 jaar? Schrijf een toekomst perspectief (max 750 woorden) Kies 1 van deze drie invalshoeken: 1 Communicatie 2 User Centered Design 3 Technologie

Opdracht 2 Gebruik een uitspraak van een expert uit de documentaire (The Virtual Revolution - The Cost of Free) Gebruik het scenariomodel Verzamel 5 uitspraken van experts die in de richting van je visie wijzen

Beoordeling opdracht 2 Scenariomodel De uitgedragen visie Aansluiting van de gekozen bronnen bij je visie Inleveren in les 5

Opdracht 3 statement & ranking Kies een publicatie uit die je gaat lezen: Symantec Security Response – The risk of social networking EU Data Protection Working Party – WP 163 Opinion on Online Social Networking Program or be programmed, Douglas Rushkoff, Hoofdstuk 6, Identity

Opdracht 3 statement & ranking Symantec Security Response – The risk of social networking erprise/media/security_response/whitepapers erprise/media/security_response/whitepapers the_risks_of_social_networking.pdf

Opdracht 3 statement & ranking EU Data Protection Working Party – WP 163 Opinion on Online Social Networking _Adopted.pdf

Opdracht 3 statement & ranking Program or be programmed, Douglas Rushkoff, Hoofdstuk 6, Identity

Opdracht 3 statement & ranking Lees het gekozen artikel. Maak een mindmap van het artikel. Op basis van de mindmap ga je op zoek naar 10 bronnen die het artikel bevestigen of juist weerleggen. Bereid een statement voor.

Statement It is a text intended to explain, justify, extend, and/or contextualize. Het gaat om je mening over het artikel.

Opdracht 3 statement & ranking Statement max 500 woorden Omschrijf wat je gelezen hebt. (De publicatie en de 10 bronnen) Noem de belangrijke punten. Maak een lijst van de bronnen op volgorde van meest belangrijk naar minst belangrijk. Het statement draag je voor in de les aan je medestudenten.

Beoordeling Mening vormen over een vakgerelateerd artikel. De mening uitdragen aan een groep. Bronnen rangschikken op basis van relevantie