CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Elske Revelman de Vries
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet P. M.
Medmec04 les 3 Engagement.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Engagement MEDMEC 04 Les 8 Welkomstwoord Voor CMI-MEDIA 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Docent medmec = Wil Adolfs
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Medmec04 week 7 Engagement.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media en creativiteit Identiteit les 2
Creative tools Dit is de titel van de module Je leert gereedschappen gebruiken om creatiever te zijn Middels oefeningen en informatie in de les Middels.
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Welkom het is Lente. Jippie Medmec03
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec Co-Creatie les 2 / Pia Terstroet P. M.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media en creativiteit medbv301D Virtual democracy
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Medmec04 les 1 Engagement.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MedMec01-2 Les schema per week
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Medmec04 les 1 Engagement.
Medmec04 Engagement.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit Identiteit les 7
Transcript van de presentatie:

CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper

Les 1- co creatie Uitleg modulewijzer + werkwijze Uitleg opdracht 1, 2 en 3 Inspiratie

Lesweek 1: Inleiding module & werkwijze, uitleg opdracht 2 (Dummy) Lesweek 2: Maken opdracht 1 in de les! (Dummy) Lesweek 3: Presentaties opdracht 2 (Dummy) Vakantieweek (Dummy) Lesweek 4: verplicht Hoorcollege Rond Zuur en Geel. Van idee naar Concept inleveren opdracht 2 Lesweek 5: Dummy: 5 x kranten en de actualiteit Lesweek 6: geen les. Dummy: 5 x kunstvormen die je aanspreken Lesweek 7: geen les. Dummy: 5 x gadgets waar je wild van wordt Lesweek 8: geen les. Dummy: 5 x typografie tot op de mm Lesweek 9: 2-daagse workshop/Inleveren afronding workshop Lesweek 10: 2-daagse workshop/Inleveren afronding workshop

4 opdrachten OPDRACHT 1: - CO-CREATIE MET PAPIER OPDRACHT 2: - VOORONDERZOEK CO-CREATIE OPDRACHT 3: DUMMY OPDRACHT 4: WORKSHOP

Opdracht 1, co creatie met papier 1. onderzoek (individueel huiswerk) maak 10 verschillende bouwelementen 2. met de beste onderzoeksresultaten maak je een plan (team in de klas) 3. bouwen (team in de klas) = plan uitvoeren 4. Evaluatie (klasikaal) = foto’s maken en co creatie evalueren 5. Vastlegging (individueel) = proces vastleggen (foto’s) en conclusies opschrijven

Opdracht 2, onderzoek individueel en groepsgedeelte Wat is co-creatie? Hoe werkt co-creatie? Waarom co-creatie?

Opdracht 2.1 (individueel) Opdracht 2.1.a Wat is co creatie? Research begrip > bronnen en praktijkvoorbeelden Opdracht 2.1.b Hoe werkt co creatie? Voorwaarden benoemen > nieuwe bronnen en praktijkvoorbeelden Opdracht 2.1.c Meerwaarde van co creatie > nieuwe bronnen en praktijkvoorbeelden

Opdracht 2.1 (individueel) Mindmap van bronnen Rubriceer Samenvatting van 400 – 1200 woorden, bron vermelding en voorbeelden.

Opdracht 2.2 (team) Team is 3 studenten Stap 1. Bespreek met elkaar jullie research (opdracht 2.1a, 2.1b en 2.1c) Stap 2. bereid een presentatie voor over de essentie van co creatie (verwerk de research van allen en gebruik veel voorbeelden en visuals in de presentatie)

Presenteren opdracht 2 Niet langer dan 5 minuten De essentie van co creatie wordt benoemd en de voorwaarden De drie vragen krijgen aandacht Praktijk voorbeelden zijn er in overvloed en/of verbeeldingen van co creatie

Opdracht 3, dummy Ervaar bewust welke waarnemingen in het “oog springen” of een sterke associatie oproepen. Dus geen fanmail en voetbal plaatjes meer! Wel onderzoek naar bijvoorbeeld de oorsprong van de beeldtaal die wordt gebruikt. Noteer visuele waarnemingen, je reactie daarop, foto’s, krantenknipsels, ideeën, citaten, schetsen, enz

Co-creatie Bij ondernemingen die aan co-creatie doen wordt de eindgebruiker actief betrokken bij het proces om waarde te creëren. De onderneming en de klant werken samen aan een gepersonaliseerde ervaring die voor een specifieke klant van belang is. Deze interactie kan op elk gewenst moment plaatsvinden en is niet gebonden aan vastgestelde momenten (zoals vlak voor of na een aankoop). De interactie draait ook om het samen zoeken naar oplossingen of het uitvoeren van nieuwe ideeën en dat eventuele barrières samen worden opgelost - ongeacht of die barrières bij de klant of de onderneming liggen. Het is dus niet genoeg om binnen de bestaande bedrijfsinfrastructuur klanten ruimere keuzes te geven (Massa-maatwerk; Zoals met NIKEiD, de gepersonaliseerde schoenen van Nike, het geval is), de klant moet eigen ideeën en suggesties kunnen delen en uitvoeren samen met de onderneming en daarbij moet er informatiedeling plaatsvinden in beide richtingen.Massa-maatwerkNIKEiDNike ( an-3-id-shoe/?piid=24144#?pbid= ) an-3-id-shoe/?piid=24144#?pbid=

SUCCES

inspiratie Open Source software community

Noem voorbeelden

Huiswerk lesweek 2 Bestuderen modulewijzer Bedenk 10 verschillende bouwelementen van papier Opdracht 2, individuele gedeelte maken en uitgeprint inleveren aan het begin van de les Dummy: verzamel 5 interessante items en schrijf erover.

Huiswerk lesweek 3 Presenteer opdracht 2 in teams, maximaal 5 min. O.a. de drie vragen, de essentie, de voorwaarden en veel voorbeelden, zie module. Mail de presentatie voor de les naar onder vermelding van je klas en de namen van je team. Maak een procesverslag van opdracht 1. Lever in aan het begin van de les. Dummy: verzamel interessante items en schrijf erover.

Hoorcollege lesweek 4 Woensdag 29 februari of 13.50, kijk in je rooster Locatie: E.3.02 Rond, zuur en geel, van idee naar concept Gegeven door Fedde van der Velde

Hoorcollege Wat weet je nog van het hoorcollege? Idee – concept? Voorbeelden?

Oefening concept 8MccPuoTTQ 8MccPuoTTQ Algemene kenmerken?

Oefening concept 8MccPuoTTQ 8MccPuoTTQ Algemene kenmerken? Man – vrouw rolpatroon Vriendschap

Oefening concept 8MccPuoTTQ 8MccPuoTTQ Specifieke kenmerken?

Huiswerk lesweek 9 of 10 Lees opdracht 1 en 2 door voordat je begint aan de workshop. Neem het volgende mee naar de workshop: - Dummy! -Drie ruimtelijke items die je niet meer nodig hebt daarna -Laptop -Potlood, fineliner, stift, schaar en lijm