Medmec 1 herfst.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Advertisements

Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Waar plaats je deze fasen van het
Media en creativiteit.
Probleemformulering De kaas is op divergeren analyse convergeren boek
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Medmec 1 herfst Les 4. Dummie Verwerk een actueel thema in je dummie Bv. Pausbezoek Londen Bv. Prinsjesdag Bv. ………………..
Medmec 1 Herfst Les 5.
Medmec 1 Herfst Les 4.
MEDMEC01 – Media en Creativiteit, module 1
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: startfase en divergerende.
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
24 september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media en creativiteit Herfst les 7. Mindmapping Mindmapping is ontwikkeld door de psycholoog Tony Buzan. Hij paste mindmapping in een groter geheel van.
Media en creativiteit Herfst les 2.
06 oktober MedMec01 les 3 Mail:
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Media en creativiteit Mail:
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec 1 herfst Les 3.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Medmec 1 Herfst Les 5. Werken aan gebruiksaanwijzing Docent komt langs voor individuele feedback – Over je dummie – Over je gebruiksaanwijzing probleemformulering.
Creative tools Dit is de titel van de module Je leert gereedschappen gebruiken om creatiever te zijn Middels oefeningen en informatie in de les Middels.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec 1 herfst Les 4.
Medmec 1 herfst Les 3.
Huiswerk voor vandaag les 4
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01 Mail: Wiki: Media en.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit Herfst les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
Media & Creativiteit / Pia Terstroet
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media & Creativiteit Jaar 1 les 4 Het creatieve proces.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
27 oktober MedMec01 les 4 DT Mail:
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media & Creativiteit.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Media en creativiteit Herfst les 3.
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Opdrachten en eindopdracht
Transcript van de presentatie:

Medmec 1 herfst

Modulewijzer Heeft iedereen de modulewijzer gelezen? Zijn hier nog vragen over, of onduidelijkheden.

Probleemformulering De kaas is op divergeren analyse convergeren boek boek maan kaas Prepared mind De maan is van kaas Boter, kaas en eieren idee idee raket vorm team materiaal techniek kleur Oplossing Raket naar de maan

Opdracht 4 reflectie Zijn er nog vragen over het hoorcollege. Maak een vlieger van je eigen proces.

Dummies Heeft iedereen er een? Is er in gewerkt? Vorm groepjes van 4 . Bekijk elkaars dummie en licht waar nodig toe. Nomineer 1 van de dummies. Die bekijken we met z’n allen.

Opdracht 2. vooronderzoek Eerst maar eens wat duidelijkheid d.m.v. een presentatie: Picto’s. Terug te vinden op de wiki van medmec.

Opdracht 2 vooronderzoek Leg de meegebrachte pictogrammen op tafel. Werk in duo’s en kies van alle beschikbare pictogrammen een reeks van 5 verschillende pictogrammen. Leg deze op volgorde van de mate van reductie van de werkelijkheid. Maak een foto van het resultaat. Beschrijf waarom je deze volgorde kiest.

Opdracht 2 vooronderzoek 2. Kies een nieuwe reeks van 5 pictogrammen. Leg deze op volgorde op grond van de communicatieve waarde. Met andere woorden, de mate van begrijpbaarheid. Leg opnieuw vast op foto. Beschrijf waarom je deze volgorde kiest

Opdracht 2. vooronderzoek 3. Kies een nieuwe reeks van 5 pictogrammen. Leg deze op volgorde op grond van de mate waarin het begrijpbaar is voor iedereen of voor een bepaalde doelgroep. Leg ook deze reeks vast op foto en beschrijf het waarom van je volgorde.

Opdracht 2. vooronderzoek Kies 1 pictogram en werk de volgende onderdelen uit in je verslag: - Op welke wijze is de werkelijkheid gereduceerd (geabstraheerd). hoe is de werkelijkheid gereduceerd? Wat is er weggelaten? - Welke informatie wordt visueel overgedragen. Verklaar waarom (wat wordt er noodzakelijkerwijs weergegeven?). - Is het pictogram begrijpbaar voor iedereen of alleen voor een bepaalde doelgroep? Waarom? Kies 1 van de gebruiksaanwijzingen die je verzameld hebt. Probeer hem zelf uit. Werk de volgende onderdelen uit in je verslag: - Op welke wijze wordt de informatie overgedragen. - Wordt er gebruik gemaakt van reductie van de werkelijkheid, of juist niet. Waarom? - Is de gebruiksaanwijzing begrijpbaar voor iedereen of alleen voor een bepaalde doelgroep? Waaruit maak je dit op? Lever je verslag van je vooronderzoek in bij je docent in les 3.

Opdracht 3. gebruiksaanwijzing Lees hfdstk 1 en 2 Uit Creativiteit Hoe zo. Kies bij iedere basisvaardigheid een oefening. Maak een longlist van alle mogelijke handelingen die in aanmerking komen voor de opdracht (ten minste 50)

Huiswerk Opdracht 2 vooronderzoek afmaken Lezen: Creativiteit hoe zo Opdracht 3: Longlist maken. Materiaal voor opdracht 4 vastleggen en verzamelen. Verder in je dummy werken (actualiteit en picto’s)