Stuurgroep VAC Gent 17 jan 2011 VAC Gent - Stuurgroep 17 jan 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Advertisements

Word Wijs! ? een initiatief van GSIW Actiegroep Leren-Werken • promotor: de Stap - Studieadviespunt Gent • duur project: 1/10/2012 tot 30/9/2013 • 1 fulltime.
UNILEVER BELGIUM Aandelenoptieplan.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
1 Sinds Evolutie van 2000 tot 2010 Huurprijzen : 50% Gezondheidsindex : 15 % Informatie : - Crise du logement à Bruxelles.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
VIRGINIE LOVELING GEBOUW
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep ICT/Facilities 24 oktober 2011.
Evaluatie van kantoorgebouwen Op weg naar een duurzame huisvesting voor de Vlaamse overheid Evaluatie van kantoorgebouwen.
WG archiveringVAC Brugge 17/01/ juli Op te volgen afspraken Aanduiden van coördinatoren per entiteit Contact opnemen met de beleidsdomeinarchivarissen.
Congres duurzaam bouwen 14 oktober 2008 VAC Leuven Duurzame huisvesting in de praktijk ir Patrick Bieghs projectleider afdeling gebouwen AFM.
Efficiënt archiefbeheer in een AW-omgeving
Werkgroep ICT Issues. WG ICT De werkgroep ICT behandelt volgende items : –ICT uitrustingen van verhuizende diensten (pc, copier, plotter, …) voor aansluiting.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Projectstuurgroep 31 augustus 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Facilities 17/1/2012 Aanwezigheidslijst:
Werkgroep ICT VAC Gent Issues.
VAC Gent WG archief 10 jan agenda  Toelichting invulsjabloon  Toelichting intekenplannen  Meubilair voor archief  Lijst van archieven  vragen.
Beleids- en Beheerscyclus
VAC Brugge - Stuurgroep 09 maart 2010
Werkgroep verhuis VAC Brugge Rode Poort Brugge 16/03/2011
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 1 december 2011.
Opstartvergadering VAC’spagina Opstartvergadering VAC’spagina 2 Opstartvergadering VAC’s
VAC Brugge Werkgroep ICT Dinsdag 13 september 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 17 januari 2012 Aanwezigheidslijst:
Flankerend onderwijsbeleid. Waarom? Vlaams lokaal onderwijsbeleid heeft lokale hefbomen nodig vb inzake kleuterparticipatie, spijbelen,… + lokale besturen.
Introductie 28/07/2014 Digitaal Archief Vlaanderen.
Functiebeschrijving godsdienst inspecteurs-adviseurs r. -k
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG Facilities / Stuurgroep 15 december 2011 Aanwezigheidslijst:
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG-Facilities 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 15 december 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 15 december 2011 Aanwezigheidslijst:
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
ScaldWIN, Internationale Scheldeweek 2011 De Schelde, rivierstroom als levensstroom.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Oproep Innovatie Brussel, 12 november 2013 ESF-Agentschap Vlaanderen.
1 Het nieuwe Partnerschapsverdrag Toelichting bij een evolutie.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
GIS-coördinator in Westerlo
Gebruik grafische rekenmachine bij M&O via de TVM-solver
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
Presentatie Brownfields Informatie- en inspraakvergadering 116. Gent – Sidaplax 19u oktober 2014.
1 Kwaliteitsvol en betaalbaar wonen voor iedereen Vlakbij binnenstad en in het groen Duurzaam en toekomstgericht.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Het Facilitair Bedrijf partner in vastgoed en ICT.
ZijActief Koningslust
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
OPTIMALISATIE VAC Brugge Jacob Van Maerlantgebouw, Koning Albert 1-laan 1-2, 8200 Brugge Werkgroep Facilities –
Doelstellingenmanagement
Vlaamse Reguleringsinstantie voor de Elektriciteits- en Gasmarkt Werkgroep netbeheer en decentrale productie Werkvergadering 13 december 2010.
OPTIMALISATIE VAC Brugge Jacob Van Maerlantgebouw, Koning Albert 1-laan 1-2, 8200 Brugge Werkgroep Facilities –
Algemeen PTOW: een verhaal van … 7 B’s Bricks Bytes (Brains &) Behaviour Bills Business Buy-in Benefits.
VOORSTELLING PROJECTTEAM HFB Trees Verhoogen, team Studie & Coördinatie Bouwprojecten Tine Janssen, team Studie & Coördinatie Bouwprojecten Tom Van de.
Inhoudelijke oefening prestatiebegroting Eerste samenkomst coördinatoren 23/06/2016.
Groot Forum 05/02/2018.
Info-sessie VAC Gent Agentschap voor Facilitair Management.
Info-sessie VAC Leuven
Infosessie VAC Leuven
VAC Brugge Opstart WG Archivering
Transcript van de presentatie:

Stuurgroep VAC Gent 17 jan 2011 VAC Gent - Stuurgroep 17 jan 2011

Stuurgroep VAC Gent 17 jan 2011 Agenda Toelichting nota VR Stand van zaken vac Gent –Globaal tijdspad –Kostenverdeling –Werkgroepen Bekrachtiging vlekkenplannen en intekening Data Vragen

Stuurgroep VAC Gent 17 jan 2011

1. Toelichting Nota aan de VR Project VAC-LBG opgestart in juni 2006 Realisatie VAC te Gent Herbevestiging van de huisvesting van de 25 geïnteresseerde entiteiten Niet: ABB, Vlabel en VMM

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Toelichting Nota aan de VR Vervolledigen validatie voor: –VEA –VLM –AWV –EMT –VMSW

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Toelichting Nota aan de VR Engageren behoeften –Engagementen van gebruikers te vertalen in concrete afspraken met afm –Medewerking nodig van alle verantwoordelijken en voogdijministers

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Toelichting Nota aan de VR Samenstelling bouwteam: –Bouwheer: Sofa invest –Promotor: thv Sofa-Kairos –Architecten: Poponcini en Lootens –Structuurstudie: Greisch –Technische studie: VK Engineering –Akoestische studie: Venac –Veiligheidscoördinatie: Seco –Doorlichting integrale toegankelijkheid: toegankelijkheidsbureau vzw –Algemene aanneming: Interbuild

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Toelichting Nota aan de VR Bijzondere aandacht voor aspect duurzaamheid: –Wettelijke maxima: E100 (maat voor energieverbruik) en K45 (maat voor isolatiepeil) –Handleiding ‘Waardering van kantoorgebouwen’ –3 sterren: E67 en K27 –Mits bijkomende maatregelen: 4 sterren E50 en K24 –Voorwaarde: zeer hoge luchtdichtheid en optimale sturing van het binnenklimaat

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Toelichting Nota aan de VR Centrale Dienstverlening –Afm biedt de centrale dienstverlening aan binnen het VAC Gent –De entiteiten zal gevraagd worden of onthaal- of cateringpersoneel kan overgedragen worden naar afm –Verhogen totale tewerkstelling binnen VO is te vermijden

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Toelichting Nota aan de VR Wat biedt afm aan: –Schoonmaak –Catering –Facilitaire diensten: Onthaal Verzending afvalverwijdering Vergaderzaalbeheer Aansturing technisch onderhoud bewaking

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Toelichting Nota aan de VR Kosten: –Huurprijs: €/jaar –Huuroverlap en wederinstaatstelling: € –Budget inrichtingswerken: € –Budget keuken: € –Budget meubilair: € –Exploitatiekosten: €/jaar –ICT uitrusting: € –Verhuiskosten: €

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Toelichting Nota aan de VR Dotaties bestemd voor huisvesting = afm Tekorten worden vanuit centrale middelen bijgepast Geen doorfacturatie van huur en andere lasten, inrichtingswerken, meubilair of verhuiskosten Wel een doorfacturatie voor het onderhoud van bijkomende ict-infrastructuur (zie werkgroep ict) Verdere detaillering van de effectieve kosten volgt uit validatie vlekkenplan (na 20/01/2011)

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Toelichting Nota aan de VR 10/09/2010: beslissing VR tot inhuring Oplijsting van de te verhuizen entiteiten IWH moeten uitgevoerd worden door de verhuurder Cateringfaciliteit = koude keuken De verhuis wordt ingeschreven als doelstelling bij elke bevoegde Vlaamse minister Inrichting volgens het principe Anders Werken

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Stand van zaken Globaal tijdspad –Einde studiefase: 30/06/2011 –Start bouw: +/- nov 2011 –Einde bouw: +/- nov 2013 –Inhuizing en verhuis: tot begin 2014 –Mijlpalen: vlekkenplan + globale indeling vast 20/01/2011 Vloerdozen vast op 20/03/2011 Meubilair vast: in de loop van 2012

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Stand van zaken Globaal tijdspad –Bouwvergunning ontvangen –Milieuvergunning ontvangen –Voorontwerp ontvangen op 22/12/2010 –Nazicht door afm tot 26/01/2011 met terugkoppeling aan werkgroep –Definitief ontwerp verwacht op 23/02/2011

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Stand van zaken Kostenverdeling: –Bilaterale besprekingen augustus 2010 –Consensus over de manier van berekenen: Over te dragen middelen EVA’s en IVA’s met RP Budgetten facilitaire dienstverlening: allen Budgetten schoonmaak: alleen EVA’s => correcties mbt dubbeltellingen => correcties mbt reeds overgedragen middelen –Budget niet steeds beschikbaar => politiek aan te kaarten bij eigen minister –Schriftelijke bevestiging wordt opgevraagd bij entiteiten.

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Stand van zaken

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Stand van zaken

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Stand van zaken Kostenverdeling: –Het zijn ramingen, de getallen worden concreet gemaakt ahv de werkelijk ingenomen bruto-oppervlakte door iedere entiteit (20/01/2011). –Meerkosten (> 6 miljoen euro) worden gedragen door de Vlaamse overheid vanuit centrale middelen.

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Stand van zaken Werkgroepen: –Facilities 24/11 en 10/01: Organisatie van het gebouw Foto’s + plannen op vernieuwde website VAC Gent: Toelichting praktische afspraken in gebouw (verzending, uitbating, openingsuren,…) Deuren nodig in printerlokaal? Gebruik zalen buiten kantooruren? Aantal douches gelijkvloers?

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Stand van zaken Werkgroepen: –P&O Anders werken 24/11/2010: Gerda Serbruyns Oprichting werkgroep Vraag om hiernaar vertegenwoordiger te zenden die het mandaat heeft om de organisatie te begeleiden bij de implementatie van Anders Werken. Bezoek referentieomgeving Anders Werken in Ellips Tijdelijk geen apart werkgroep P&O Wel een train de trainer sessie op 20/01/2011.

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Stand van zaken Werkgroepen: –Ict 24/11/2010: David De Keyser: aFM Geert Delmulle: EIB Ervaring met VAC Leuven moet gebruikt worden voor Gent De werkgroep heeft een duidelijke rol. Gevraagde zaken zoals behoeftesjablonen moeten ingevuld worden Diegene die niet actief meedeelt, kan geen schuld leggen bij afm Correct mandaat nodig voor werkgroepleden => oproep aan LA

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Stand van zaken Werkgroepen: –Ict 24/11/2010: Vanaf 20/01 plannen met vloerdozen Te valideren tegen 20/03 Draadloze WLAN dekking overal? Gedeelde kostprijs! Tijdsregistratie: VO aan inkom kern of eigen systeem? Telefonie: VO of eigen systeem? Behoeften: rack (aantal switchen) en vermogen: is door te geven voor 31/01/2010 (zie sjabloon) Geen caging in serverruimte Racks 80x120 Volgende wg: 31/01/2011 te Brussel

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Stand van zaken Werkgroepen: –Archief: 24/11 en 10/01 Sjabloon in te vullen tegen 20/02/2011 Over te maken aan Bart Severi (coördinerende archiefdienst) Validatie IF= basis voor lm archief per agentschap Vernietigen van documenten Opmaak selectielijsten ikv archiefbeheersplan

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Vlekkenplannen en intekening Verdeling welke entiteit waar: zie werkgroep facilities + bilateraal overleg Er bestaat concensus over vlekkenplan Te viseren door LA tegen 20/01/2011 Geen visum/akkoord: –Afm treft geen schuld –Onderhavige stuurgroep beslist

Stuurgroep VAC Gent 17 jan 2011 –Niv -1: archieven, gebouwgebonden lokalen, labo en stockruimtes entiteiten –Niv. 0: gebouwgebonden lokalen, leveringspoort, verzending en polyvalente ruimte –Niv. 1: VDAB, Jongerenwelzijn, onthaal, loketten/spreekruimte, auditorium –Niv. 2: VDAB, jongerenwelzijn –Niv. 3: VDAB, cafetaria –Niv. 4: vergaderzalen + satelliet + serverroom –Niv. 5: VAPH, Integrale jeugdhulp, kind en gezin, zorg en gezondheid –Niv. 6 en 7: agiv –Niv. 8 en 9: casco 3. Vlekkenplannen en intekening

Stuurgroep VAC Gent 17 jan 2011 –Niv. 10: wse, syntra, fit, ao, ic, ahovos –Niv 11: Milieuvergunning, albon en Anb –Niv. 12: VLM, Milieuinspectie en VEA –Niv. 13: VLM –Niv. 14: R&E –Niv. 15: R&E, Insp. RWO, Wonen en VMSW –Niv. 16 en 17: Wegen en verkeer –Niv. 18: EMT en MOW –Niv. 19: L&V –Niv. 20: L&V en aFM –Niv. 21: vergaderzalen –Niv. 22: technisch niveau 3. Vlekkenplannen en intekening

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Vlekkenplannen en intekening Indeling/positie wanden: –Te viseren door LA tegen 20/01/2011 –Indien geen akkoord: Geen reactie van entiteit betekent stilzwijgend aanvaard

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Belangrijke data 20/1: sessie train de trainer 20/1: akkoord vlekkenplan/indeling ruimtes 31/01: sjabloon ict aan te leveren 31/01: werkgroep ict in boudewijngebouw te 10u 20/02: sjabloon archieven aan te leveren 20/03: akkoord positie vloerdozen Nieuw data stuurgroep: 18/ / /10

Stuurgroep VAC Gent 17 jan Varia