VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Projectstuurgroep 31 augustus 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Advertisements

SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011
B.B.A.T. – Limburg Organiseert Bondsdag B.B.A.T. 2 oktober 2010.
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Digitaal Sociaal Huis 21 januari Agenda VanTot 12u13uBroodjes en koffie 13u13u45VERA : Operationele impact perceel 1 13u4514u15CORVE : Stand van.
Deze schitterende villa met een riant zwembad (7x17 meter) ligt vlakbij het stadje Montalto delle Marche. De villa is voor de helft gerenoveerd. Rondom.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
VIRGINIE LOVELING GEBOUW
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep ICT/Facilities 24 oktober 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Facilities 02/03/2012.
Lunchcauserie Netwerk Klachtenmanagement 24 oktober 2011 Klachtenbehandeling per beleidsdomein. Kan dat? Hoe?
Capelo Carrière publique électronique - Elektronische Loopbaan Overheid November 2009.
WG archiveringVAC Brugge 17/01/ juli Op te volgen afspraken Aanduiden van coördinatoren per entiteit Contact opnemen met de beleidsdomeinarchivarissen.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 02 maart 2012.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Facilities 17/1/2012 Aanwezigheidslijst:
Stuurgroep VAC Gent 17 jan 2011 VAC Gent - Stuurgroep 17 jan 2011.
VAC Brugge - Stuurgroep 09 maart 2010
Werkgroep verhuis VAC Brugge Rode Poort Brugge 16/03/2011
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 1 december 2011.
VAC Brugge Werkgroep ICT Dinsdag 13 september 2011.
VAC’s in Leuven, Brugge, Gent
Beleidsplan Ruimte Vlaanderen
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 17 januari 2012 Aanwezigheidslijst:
Kennis delen is kracht HR-deelnetwerk 23 mei 2014 Video ants
Nieuwe procedure voor de aanduiding van de veiligheidsconsulent* (1)
Werkgroep Activering 10 januari Agenda Goede praktijk: Intégra plus "Parcours Territoriaux d’Inclusion Sociale " Stand van zaken: –Ontwerp van omzendbrief.
Contingent art.60 verhoogde staatstoelage Werkgroep activering 11 januari 2013.
Comenius monitoring dagen - mei over verslaggeving “Comenius monitoring dagen” : over verslaggeving 20 mei 2008, Alden Biesen 29 mei 2008, Brugge.
Comenius monitoring dagen oktober, Alden Biesen 6 november, Brugge.
Comenius monitoring dagen oktober, Alden Biesen 12 november, Brugge.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG Facilities / Stuurgroep 15 december 2011 Aanwezigheidslijst:
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG-Facilities 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 15 december 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG-Facilities 1 december 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 15 december 2011 Aanwezigheidslijst:
User management voor ondernemingen en organisaties
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Coördinatiecel Vlaams e-government 16/09/2014 Studie Interbestuurlijk e-government... één jaar later Coördinatiecel Vlaams e-government (CORVE) Web:
ScaldWIN, Internationale Scheldeweek 2011 De Schelde, rivierstroom als levensstroom.
1. 2 Themadag Engineering 20 april 2012 Windesheim WELKOM.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
1 Project “volkstuinen” bij VLM 2010 Behoeftebepaling buiten de steden 2010 Handleiding voor gemeenten 2011 Prefinanciering grondaankoop 2012 Projectsubsidies.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
Welkom!.
Presentatie Brownfields Informatie- en inspraakvergadering 116. Gent – Sidaplax 19u oktober 2014.
1 Kwaliteitsvol en betaalbaar wonen voor iedereen Vlakbij binnenstad en in het groen Duurzaam en toekomstgericht.
ontdek wat jij kunt bereiken
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Het Facilitair Bedrijf partner in vastgoed en ICT.
ZIN?Ja!-netwerk VAC –Gent 27 november 2014 Z I N N I A.
1 BOTTOM UP FEEDBACK - WERKJAAR Infosessie BUE werkjaar Intro BUE-kader Verloop BUE-traject en technische instructies Rol als BUE-begeleider.
Provinciaal RUP Solitaire vakantiewoningen – Brugge-Oostende infovergadering – 04 september 2014 i.k.v. voorlopige vaststelling – 26 juni 2014 openbaar.
OPTIMALISATIE VAC Brugge Jacob Van Maerlantgebouw, Koning Albert 1-laan 1-2, 8200 Brugge Werkgroep Facilities –
Doelstellingenmanagement
Het Nieuwe Werken in VAC Brugge maandag 29 september verslag
OPTIMALISATIE VAC Brugge Jacob Van Maerlantgebouw, Koning Albert 1-laan 1-2, 8200 Brugge Werkgroep Facilities –
V-ICT-OR| Vlaamse ICT Organisatie Regionale kenniskringen (IT-)kennis delen tussen lokale besturen in Vlaanderen.
VOORSTELLING PROJECTTEAM HFB Trees Verhoogen, team Studie & Coördinatie Bouwprojecten Tine Janssen, team Studie & Coördinatie Bouwprojecten Tom Van de.
Inhoudelijke oefening prestatiebegroting Eerste samenkomst coördinatoren 23/06/2016.
Infosessie VAC Leuven
Transcript van de presentatie:

VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Projectstuurgroep 31 augustus 2011

Page 2 Slide 2 1.Voorstelling Siteverantwoordelijke 2.Toelichting Schoonmaak & Catering 3.Catering: warme maaltijden en warme dranken 4.Toelichting Budgetoverdracht 5.Bouw en inrichting: stavaza 6.Postbusnummers VAC-B 7.Signalisatie 8.Parking dienstvoertuigen 9.Fysieke bewaking 10.Technieken – telefonie 11.Overige 12.Varia Agenda

Slide 3 VAC Brugge: Jacob van Maerlantgebouw Koning Albert I-laan BRUGGE (Sint-Michiels) VAC Brugge: Jacob van Maerlantgebouw Koning Albert I-laan BRUGGE (Sint-Michiels)

Page 4 Slide 4 Voorstelling Siteverantwoordelijken  Algemeen adres:  Siteverantwoordelijke: Rob Dingenen – in dienst sinds: 16/08/ GSM:  Adj.siteverantwoordelijke: Dirk Vermeulen – in dienst sinds: 01/09/  Verantwoordelijkheden: On-site vanaf Voorlopige Oplevering: 30/09/2011 Begeleiden v.h. opzetten van de Facilitaire Diensten Eerste contactpunt voor Facilitaire Diensten: Gebouwbeheer, Onthaal, Verzending, Logistiek, Veiligheid, Bewaking

Page 5 Slide 5 Toelichting Schoonmaak & Catering  Algemene toelichting – Marleen Vanwingh Catering:  Warme Maaltijden in VAC-Brugge Onderzoek / scenario’s door aFM i.k.v. onderhandeling sectoraal akkoord kabinet & vakbonden Nota in opmaak bij aFM -> kab. 1/9  Warme dranken in VAC-Brugge Zelf af te halen aan de warmedrankautomaten Waar: restaurant, publieke vergaderzalen (+0) en kitchenettes (op verdiep)* *Gratis koffie en thee in de kitchenettes *Gratis koffie en thee voor de publieke vergaderzalen op verdiep *Grotere diversiteit aan warme dranken, overal

Page 6 Slide 6 Budgetoverdracht – Patrick Geirnaert  Toelichting modaliteiten budgetoverdracht De modaliteiten Berekeningen zoals tot op heden – globaal Brief kabinet – nota aan het CAG => bestaande budgetten / budgettaire VTE’s worden overgedragen, niet de berekende! N.B.: er wordt een onderscheid gemaakt tussen: Budgettaire VTE’s – cfr. personeelskredieten, en Fysieke VTE’s – cfr. personen Indien geen personeelsoverdracht naar aFM, dan geldt er een overgangsperiode van 2 jaar.  Toelichting sjabloon bevraging budgettaire VTE’s/bruto personeelskost  Timing feedback: 16/09, eind van de dag, of eerder. Feedback via mail naar Johan Claeys (cc. Patrick Geirnaert)

Page 7 Slide 7 Bouw en inrichting: stand van zaken  Stand van zaken: bouw Voorlopige oplevering: 30/09/2011 Uitgestelde werken: 31/10/2011 Zie foto-presentatie per entiteit op de VAC-B website: VAC-Brugge_afbeeldingenVAC-Brugge_afbeeldingen  Archiefruimte Quid feedback agentschappen bij teveel aan kastruimte? => Feedback naar: An Van Delm (kopie: Elvira Servaes, Dries Van Daele), z.s.m.  Bergingen Behoeften volledig doorgegeven? => Feedback naar: An Van Delm (kopie: Elvira Servaes), timing: z.s.m.  Kasten: Oplijsting legplanken en hangklassementen Behoeften volledig doorgegeven? => Feedback naar siteverantwoordelijke: timing:

Page 8 Slide 8 Facilitaire Diensten  Postbusnummers VAC-B Kennisname v.d. busnummers Validatie – feedback Ontbreken er (deel)entiteiten? Mogen er (deel)entiteiten samengevoegd of geschrapt worden? Zie: ingevulde template in bijlage. => Feedback naar siteverantwoordelijke: timing:  Signalisatie Juiste verwoording cruciaal ! Juiste afkorting Juiste volledige benaming v.d. entiteit Wat zijn de behoeften? Hoe willen de entiteiten aangeduid staan? Bijzondere behoeften? Zie: template in bijlage. => Feedback naar siteverantwoordelijke: timing:

Page 9 Slide 9 Facilitaire Diensten  Parking Dienstvoertuigen Gelet op de talrijke feedback op de stuurgroepen wordt een herbevestiging gevraagd van de door IF gevalideerde aantallen, met de nadruk op de hoge dienstvoertuigen: aantal + hoogte (> 2m10)? Zie: ingevulde template in bijlage. => Feedback naar siteverantwoordelijke: timing:  Fysieke Bewaking Timing – tijdens werkdagen VO: 5u00-8u00 17u00-21u00 Controle rondes Daarbuiten: gesloten, uitzonderingen op aanvraag (te betalen!) Zijn er specifieke, structurele behoeften? Cfr. VDAB, Syntra, AO,… Hiermee kan rekening gehouden worden vanaf => Feedback naar siteverantwoordelijke: timing:

Page 10 Slide 10 Technieken – telefonie: kennisgeving Issue:  Mobistar kan geen geschikte oplossing bieden  Alternatief: Belgacom, bevestigd door e-IB op 25/08/2011  Impact: Op kostenpatroon – doorrekening naar klanten cfr. telefonie-abonnementen (cfr. vroeger) Op timing: Activering kan rond zijn tegen begin nov Het traject voor de opzet van telefonie is momenteel vertraagd Zie verder: WG Technieken & ICT

Page 11 Slide 11 Overige  Bezoekersdag VAC-B: Eind oktober – begin november i.o.m. beheer  WG ICT: 13/09/2011  WG Archivering: > 15/09/2011 (te bevestigen)  WG Verhuis: 06/10/2011  Volgende Projectstuurgroep: ma. 24/10/2011 om 14u00 Locatie: Brugge Roode Poort, (Rijselstraat nr. 231) Topics: Opvolging Werkgroep Anders Werken Overgang naar beheer Opstart Werkgroep Welzijn

Page 12 Slide 12 Varia  Communicatie – Feedback: Contactpersonen per onderwerp, zie ook vorige slides: Architecten (An Van Delm en Elvira Servaes): Archiefruimte Bergingen in de kelder Financiële Experts (Johan Claeys en Patrick Geirnaert): Bevraging Budgettaire VTE’s i.k.v. budgetoverdracht Siteverantwoordelijke Legplanken en hangklassementen Postbusnummers Signalisatie Parking Bewaking Infobrochure VAC-Brugge: Deze zal per 30/09/2011 beschikbaar zijn op de VAC-Brugge website. De stuurgroepleden vragen om Push info bij update van de status v.h. project. aFM zal hiermee rekening houden.